کد خبر: ۱۶۴۰
ویندوز یکی از بهترین سیستم‌عامل‌ها برای کاربران کامپیوتر به‌شمار می‌رود. تعداد نرم‌افزارهایی که برای این سیستم‌عامل در دسترس است به‌قدری زیاد است که شاید آشنایی با همه آن‌ها کار ساده‌ای نباشد. در این مطلب درباره برخی از بهترین نرم‌افزارهایی که برای هر کاربر کامپیوتر ضروری است صحبت می‌کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 14

 

1- مرورگر گوگل کروم

مرورگر کروم یکی از بهترین نرم‌افزارها برای وب‌گردی است. این نرم‌افزار کاملا رایگان برای تمام پلتفرم‌های اندروید، مایکروسافت، مک و لینوکس در دسترس است. میلیون‌ها افزونه‌ای که کروم ارائه می‌دهد باعث می‌شود تا کاربر هیچ نیازی به‌خارج شدن از این مرورگر نداشته باشد.

2- VLC Media Player

این برنامه یکی از بهترین پلیرهای رایگان فایل‌های صوتی و تصویری برای تمام پلتفرم‌های اندروید، لینوکس، مایکروسافت و مک است. ویژگی‌هایی که در این برنامه وجود دارد در هیچ برنامه مشابهی دیده نمی‌شود. بدون شک VLC بهترین است زیرا در عین سادگی قابلیت‌ها و خصوصیات متعددی را در بهترین UI در اختیار کاربر می‌گذارد.

3- پیکاسا

این برنامه که توسط گوگل ساخته شده بهترین راه‌کار برای ویرایش و دیدن عکس‌ها است. پیکاسا ابزارهای بسیار زیادی را برای ویرایش عکس‌ها ارائه می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توان عکس‌هایی باکیفیت بالاتر تولید کرد.

4- Free Download Manager

در کنار یک مرورگر وب باید یک برنامه خوب برای دانلود داشته باشید. یکی از بهترین نرم‌افزارهای مدیریت دانلود Free Download Manager نام دارد. این برنامه برای تمام نسخه‌های مختلف ویندوز در دسترس است.

برای دانلود این نرم‌افزار به‌این آدرس مراجعه کنید.

5- 7Zip

نرم‌افزار 7Zip برای آرشیو فایل‌ها و باز کردن فایل‌های پک شده در ویندوز کاربرد دارد. با استفاده از آن می‌توانید در داخل سیستم هر نوع فایل فشرده شده را اکسترکت کنید. علاوه بر این، می‌توانید به‌کمک آن فایل‌ها و عکس‌ها را با هر فرمتی که باشند فشرده کنید.

6- Microsoft Security Essentials

وقتی صحبت از امنیت می‌شود یعنی این‌که نیاز به‌یک آنتی‌ویروس خوب دارید. نرم‌افزار Microsoft Security Essentials رسما توسط شرکت مایکروسافت راه‌اندازی شده است. برنامه ساده‌ای که تمام وظایف امنیتی مانند اسکن بلادرنگ، اسکن سیستم و پن‌درایو را برای پیدا کردن ویروس و تروژان انجام می‌دهد.

7- Sumatra PDF

این برنامه رایگان که تنها 4 مگابایت حجم دارد نرم‌افزاری بسیار سبک است. با استفاده از آن می‌توانید فایل‌های pdf، epub، ایبوک، XPS و بسیاری از فرمت‌های دیگر را مشاهده کنید.

8- Rainmeter

نرم‌افزار Rainmeter ابزار سفارشی‌سازی دسکتاپ است که به‌کاربر تجربه بهتری از کار با کامپیوتر را ارائه می‌دهد.

9- Teamviewer

از نظر فنی، این برنامه برای تمام کاربران ویندوز رایگان است. برنامه‌ای که به‌شما این امکان را می‌دهد تا برای مشاوره فنی کامپیوترهای دیگر را کنترل کنید. چت صوتی یکی از امکانات جالب این برنامه است که می‌توانید از طریق آن با دوستان‌تان گفتگو کنید.

10- CCleaner

اگر برنامه‌های زیادی روی کامپیوتر نصب می‌کنید بعد از مدتی شاهد کند شدن سرعت ویندوز خواهید بود. با استفاده از CCleaner تمام فایل‌های اضافی، کش‌ها، فایل‌های موقت و سایر موارد استفاده نشده را پاک کنید. این برنامه حتی می‌تواند فایل‌های خراب رجیستری را پاک کند و باعث بالا رفتن کارایی و عمر کامپیوتر شود.

11- SHAREit

این برنامه یکی از بهترین اپ‌های انتقال از طریق وای‌فای است که هم برای کامپیوتر و هم برای اسمارت‌فون‌های اندرویدی کاربرد دارد. رابط کاربری آن باعث شده تا کار کردن با این برنامه ساده و راحت باشد. از این برنامه برای انتقال فایل از اندروید به‌کامپیوتر از روی بستر وای‌فای استفاده کنید.

12- Internet Download Manager

اگر می‌خواهید سرعت دانلود را بالا ببرید از این برنامه استفاده کنید. این نرم‌افزار در مقایسه با نرم‌افزارهایی مانند DAP، Microsoft Lightweight Download Manager، اوربیت و بسیاری برنامه‌های دیگر عملکرد بهتری دارد.

برای دانلود این نرم‌افزار از این آدرس استفاده کنید.

13- آنتی‌ویروس

آنتی‌‌ویروس یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که باید روی کامپیوتر نصب باشد. برنامه‌های زیادی مانند آویرا، آواست، کسپرسکی و مواردی از این قبیل در دسترس کاربران است که می‌توانند با نصب آن بر روی دستگاه خود باعث بالا رفتن امنیت سیستم و فایل‌های خود شوند.

14- Nero

اگر قصد رایت سی‌دی یا دی‌وی‌دی دارید Nero بهترین گزینه است. با این‌که این برنامه رایگان نیست اما نسخه‌های کرک شده زیادی از آن در اینترنت یافت می‌شود. حتی می‌توانید از نرم‌افزارهای رایگان مانند Img Burner استفاده کنید.

15- MS Office

وقتی صحبت از کسب‌وکار می‌شود برنامه آفیس مایکروسافت قبل از هر چیز دیگری قرار می‌گیرد. حتی دانش‌آموزان هم برای پروژه‌های مختلف در مدرسه به این پلتفرم نیاز دارند. این برنامه رایگان نیست اما کسی از نسخه پولی استفاده نمی‌کند زیرا نسخه‌های کرک شده به‌راحتی در اینترنت در دسترس هستند.

16- دراپ‌باکس

ذخیره کردن اطلاعات مهم و کاربردی در کلاود تبدیل به‌پدیده‌ای عادی شده است. دراپ‌باکس 2 گیگابایت فضای ذخیره رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته اگر دوستان خود را به‌استفاده از این ابزار دعوت کنید این مقدار افزایش پیدا می‌کند. یکی از بهترین خصوصیات این برنامه آن است که برای هر دستگاه مهمی که در بازار وجود دارد یک اپلیکیشن در اختیار می‌گذارد.

17- Franz

ابزارهای اجتماعی زیادی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید با دوستان و خانواده خود در تماس باشید. شاید از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی بتوان به واتس‌اپ، مسنجر و اسکایپ اشاره کرد.

18- Malwarebytes

در مقایسه با راه‌کارهای امنیتی موجود Malwarebyteها کارکرد متفاوتی دارند. این برنامه رایگان می‌تواند فایل‌های مخرب و آلوده را از روی سیستم پاک کند. علاوه بر این، نرم‌افزار فوق کارایی سیستم را افزایش می‌دهد.

19- Zone Alarm Firewall

یکی از بهترین راه‌کارهای امنیتی در خصوص فایروال استفاده از برنامه Zone Alarm است. این نرم‌افزار جلوی سایت‌های خطرناک و دانلودهایی که احتمال دارد مطمئن نباشند را می‌گیرد. این برنامه از Zone Alarm با ویژگی "فایروال دو طرفه" استفاده می‌کند که وظیفه آن ردگیری ترافیک‌های ورودی و خروجی شبکه شما است.

20- فولدر لاک

اگر می‌خواهید فایل‌های مهم خود را یک جای امن بگذارید از این ابزار استفاده کنید. با استفاده از آن می‌توانید روی پوشه گذرواژه بگذارید تا کسی نتواند وارد آن‌ها شود.

21- فایرفاکس

مرورگر فایرفاکس یکی از بهترین ابزاری است که می‌توانید روی کامپیوتر داشته باشید. فایرفاکس Browse مملو از ویژگی‌های از پیش جاسازی شده است. از ویژگی‌های جالب آن می‌توان به‌ماینرهای ad-blocker و Crypto اشاره کرد.

22- Thunderbird

این برنامه در اصل کلاینت ایمیلی است که با مجموعه‌ای از امکانات جالب می‌آید. استفاده از این ابزار بسیار ساده و راحت است.

23- Keynote

یکی از بهترین ابزارهای موجود برای نت برداری بر روی کامپیوتر Keynote است. با این برنامه می‌توانید تا حدودی نوشته‌های خود را مدیریت کنید. اگر اهل چند وظیفگی هستید پس حتما به این برنامه احتیاج دارید.

24- TrueCrypt

این نرم‌افزار کاملا شناخته شده گزینه‌ای فوق‌العاده برای رمزگذاری روی فضای ذخیره روی دستگاه است. به‌کمک این برنامه گذرواژه پوشه‌ها را مشخص کنید.

منبع: شبکه مگ

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :