کد خبر: ۱۷۱۷
بنا بر آماری که شرکت‌ تحلیل داده‌های «اپ انی» منتشر کرده دانلود اپلیکیشن‌ها در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۱۱۳ میلیارد مورد رسیده که نشان‌دهنده افزایش ۱۰ درصدی در مقایسه با سال پیش است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۰۷ دی ۱۳۹۷ - 2018 December 28

 

بر اساس گزارش این شرکت، در این سال بیش از ۷۶ میلیارد دلار برای اپلیکیشن‌ها پول پرداخت شده است، که نشان از رشد ۲۰ درصدی دارد.

این آمار بر اساس آخرین اطلاعات تا ۱۵ دسامبر ۲۰۱۸ تنظیم شده است. طبق معمول، اپلیکیشن‌های بازی بالاترین سهم درآمدی را به خود اختصاص داده‌اند. این شرکت پیش‌بینی کرده درآمد ناشی از دانلود اپلیکیشن‌ها در سال آینده میلادی به عددی در حدود ۱۲۲ میلیارد دلار برسد.

طبق آمار این شرکت به‌طور میانگین کاربران در سال ۲۰۱۸ میلادی سه ساعت در روز وقت برای اپلیکیشن‌هایی که دانلود کرده‌اند صرف کرده‌اند، که این موضوع هم نشان از رشد ۱۰ درصدی دارد.

در هر دو فروشگاه بزرگ اپ‌استور و گوگل‌پلی، فیسبوک مسنجر مقام اول را در زمینه دانلود بدست آورده است و پس از آن، فیسبوک توانسته پردانلودترین باشد. واتس‌اپ هم به عنوان یک پیام رسان در جایگاه سوم قرار دارد. در مکان چهارم اپلیکیشن TikTok و درمکان پنجم اینستاگرام دیده می‌شوند.

در سال جاری میلادی فروشگاه اپ‌استور وضعیت بهتری را نسبت به گوگل پلی داشته است. براساس گزارش سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ درآمد اپ‌استور ۹۳ درصد بیشتر از گوگل‌پلی گزارش شده است. درآمد اپ‌استور در سه ماهه‌ سوم سال جاری در حدود ۱۲ میلیارد دلار گزارش شده است. این مقدار نسبت به ۹.۷ میلیارد دلار در سه ماهه‌ سوم در سال گذشته ۲۳.۳ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که درآمد فروشگاه گوگل‌پلی ۶.۲ میلیارد دلار گزارش شده است.

بالاترین درآمد را در میان اپلیکیشن‌ها، برنامه استریمینگ ویدیو نتفلیکس به‌دست آورده است و پس از آن اپلیکیشن دوست‌یابی Tinder پردرآمدترین بوده است.

در میان بهترین مرورگرها، برنامه Brave از مرورگرهای سبک و کارا محسوب می‌شود. البته گذشته از کروم که در چند سال اخیر پیش تاز بوده است؛ Dolphin، فایرفاکس و اپرا از بهترین‌ها و پردانلود‌ترین‌ها هستند. در زمینه هواشناسی، اپلیکیشن The Weather Channel از نظرعملکرد از بهترین‌ها در سال گذشته بوده است. بهترین و البته پردانلودترین اپلیکیشن برای ای‌میل هم همچنان جی‌میل است. رقیب این سامانه، اپلیکیشن Outlook است.

در زمینه اپلیکیشن‌های کیبورد، اپلیکیشن SwiftKey را می‌توان از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین‌ها دانست. قابلیت‌های شخصی‌سازی و تم‌های فراوان از محاسن این برنامه است.

برای اپلیکیشن یادداشت‌برداری هم Google Keep به دلیل ساده بودن از محبوب ترین‌هاست؛ البته یکی دیگر از دلایل دانلود زیاد این برنامه سرعت مناسب آن است.

برای گالری عکس هم گوگل فوتوز را می‌توان همچنان محبوب و پر دانلود دانست. فضای ذخیره سازی مناسب راحتی و هوشمندی از نکات قوت این برنامه است پس از این برنامه اپلیکیشن QuickPic هم از محبوب ترین‌هاست؛ یک اپلیکیشن سبک و کاربردی که کاربران می‌توانند با آن به بهترین روش عکس‌های خود را مدیریت و مرتب کنند.

گفتنی است در زمینه بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی، YouTube TV محبوب‌ترین اپلیکیشن کاربران در سال ۲۰۱۸ معرفی شده است. این سامانه کمک می‌کند کاربران بدون استفاده از دستگاه دی وی آر سریال‌های مورد علاقه خود را تماشا کنند. پس از مشترک شدن در برنامه یوتیوب تی وی کاربران می‌توانند برنامه‌های زنده شبکه‌هایی مانند فاکس، ای‌بی‌سی، سی‌بی‌اس و برخی شبکه‌های کابلی را ببینند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :