با ظهور فناوری دیجیتال، تابلوهای دست‌ نویس و نقاشی‌ شده، جای خود را به نسخه‌هایی از تصاویر دیجیتالی داده است که بر روی هر نوع سطح ممکن، چاپ و نصب می‌شوند. این تصاویر در همه جا هستند، بدنهٔ اتوبوس‌ها، کیوسک‌ها، سردر مغازه‌ها، بدنهٔ تاکسی‌ها، داخل فروشگاه‌های بزرگ و فرودگاه نمونه‌هایی از مکان‌هایی هستند که در آن‌ها این تصاویر به چشم می‌خورند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - 2017 February 15

با ظهور فناوری دیجیتال، تابلوهای دست‌ نویس و نقاشی‌ شده، جای خود را به نسخه‌هایی از تصاویر دیجیتالی داده است که بر روی هر نوع سطح ممکن، چاپ و نصب می‌شوند. این تصاویر در همه جا هستند، بدنهٔ اتوبوس‌ها، کیوسک‌ها، سردر مغازه‌ها، بدنهٔ تاکسی‌ها، داخل فروشگاه‌های بزرگ و فرودگاه نمونه‌هایی از مکان‌هایی هستند که در آن‌ها این تصاویر به چشم می‌خورند.
از ابتدایی‌ ترین تمدن ها تا به امروز، بشر از تابلوی آگهی در هر شکل و اندازه به امیدِ یافتن بازاری برای کالاهای مادی و معنوی خود سود جسته است و این کار موجب ارتقاء بسیاری از جنبه‌های زندگی شده‌است. آنها مبدل به یکی از محبوب ‌ترین وسایل خبررسانی شده‌اند. بنا به گفتهٔ یکی از متخصصان، دلیل این محبوبیت یا به خاطر مخاطب فراوان و قیمت مناسب آن است یا به این دلیل که امروزه مردم بیشتر وقت خود را در خودروها و در حال تردد در خیابان‌ها می‌گذرانند، در هر صورت، تابلوهای آگهی، باقی خواهند ماند.

آشنایی با تابلو تبلیغاتی دیجیتال

اصلی ترین نقطه قوت تابلوهای دیجیتال که در تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرند، این است که می توانند پیام ها را به سرعت برحسب شرایط تغییر دهند و به عبارت بهتر، پیام ها را با شرایط فوری، انطباق دهند. مزایای تابلوهای دیجیتالی را می توان به شرح زیر فهرست کرد :

تبلیغات و پیام ها می توانند به سرعت تغییر کنند و مشتریان به این ترتیب میتوانند در معرض تبلیغات جدید، مرتبط و منعطف قرار گیرند.
تبلیغات مختلف می توانند به سرعت به روز شوند ، بی آن که نیازی به هزینه فیزیکی در قبال تغییر تبلیغ باشد.
کاربرد اصلی تابلوهای تبلیغاتی شبکه دیجیتال DSNS در عرصه تبلیغات در نقطه خرید است.

مکان های مورد استفاده تابلو تبلیغاتی دیجیتال

08نقاطی تبلیغات کنندگان نیاز به این دارند که کالاها و خدماتشان به طرزی پیوسته معرفی شود. انعطاف شبکه های تابلوهای دیجیتال باعث می شود تا تبلیغات نسبت به مشتریان مختلف از حساسیت لازم برخوردار باشد.
به عنوان مثال با اتکا به این شبکه می توان زمان مورد نظر مشتری را برای خرید در نظر گرفت. تابلوهای تبلیغاتی پلاسما یا LED در مراکز کوچک و بزرگ خرید که شلوغ هم هستند، نصب می شود و در فضاهای اداری فروشگاه ها به گونه ای قرار می گیرند تا زنان مسن در طول روز، مدیران جوان هنگام ناهار و ۱۳ تا ۱۹ ساله ها هم از ساعت چهار بعدازظهر به بعد با آنها مواجه شوند. منافع تابلوهای تبلیغاتی شبکه ای دیجیتال فراتر از تبلیغات بوده و می تواند به عنوان یک ابزار آموزش در محل کار هم عمل کند، به گونه ای که هم کارکنان و هم مشتریان بتوانند از رویدادهای در حال وقوع در فروشگاه خبردار شوند و هم فرضا بدانند خرید خود را از چه مکانی دنبال کنند و یا کدام یک از راه های خروج از مراکز خرید خلوت تر است.

تجارب کشورهای گوناگون

column-led-billboardدر آمریکا در مسیر استفاده از تابلوهای تبلیغاتی شبکه ای دیجیتال مشکلاتی بروز کرده است. هنوز مدل های مالی استفاده از این شبکه ها در آمریکا نامشخص مانده و کسی نمی داند سرمایه گذاری در حوزه کارکنان و تجهیزات در این زمینه، چه وقت به بار می نشیند. شرکت هایی که در این عرصه وارد عمل شده اند، دست به سرمایه گذاری های سنگینی زده اند.
بهتر است ابتدا در این زمینه تحقیق کرد و آنگاه به محل رقابت فکر کرد، به آمیزه ای از تکنولوژی ها توجه کنید، چرا که کارشناسان پیش بینی می کنند ترکیبی از تابلوهای تبلیغاتی با پیام های متحرک و ثابت می تواند جواب بدهد.

در اروپا نیز چندین پژوهش برای ارزیابی میزان تاثیر تابلوهای دیجیتال انجام شده است. این پژوهش ها عمدتا بر این موضوع تمرکز داشته است که چه میزان از افزایش فروش ها در نتیجه استفاده از تبلیغات برای محصولا ت و خدمات بر روی چنین تابلوهایی بوده است. نتیجه یک تحقیق که بر روی یک شبکه تبلیغات تلویزیونی در فروشگاه ASDA صورت گرفت (شعبه سوپرمارکت وال مارت انگلیس) حاکی از این بود که دو فروشگاه که از این شبکه تبلیغی استفاده می کردند، یازده درصد افزایش فروش داشتند.

آزمون های دیگری هم در این باره به عمل آمده است. در سال ۲۰۰۴ نتیجه یک تحقیق در یک فروشگاه انگلیس نشان داد که محصولا ت خاصی حتی تا ۴۵ درصد افزایش فروش داشته اند. تحقیق دیگری هم که در سال ۲۰۰۵-۲۰۰۴ در ۱۸۲ فروشگاه COMPUSA به عمل آمد، نشان داد میانگین فروش کالا های مورد تبلیغ ۲۹ درصد افزایش داشته است. کارشناسان این صنعت معتقدند اگرچه افزایش فروش ها در موقعیت های متفاوت، با یکدیگر فرق داشته است، اما حداقل میانگین بین۱۰ تا ۲۰ درصد بوده است و این امر در مکان هایی رخ داده است که از تابلوهای تبلیغاتی شبکه ای دیجیتال استفاده می کرده اند.

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی تابلوهای تبلیغاتی دیجیتال

به سیستم های نمایش چند رسانه ای الکترونیک قابل کار با شبکه و نیز به نرم افزارهای مدیریت محتوا که قابلیت به روزسازی محتوا از راه دور را داشته باشند از جمله موار مورد نیاز است که برای راه اندازی تابلوهای تبلیغاتی دیجیتال مورد نیاز است.
محتوای دیجیتال در این شبکه ها از یک سرور مرکزی هدایت می شود و در طول اینترنت حرکت می کند. در حال حاضر صفحات نمایش LCD و پلاسما برای تبلیغات داخلی و صفحات نمایش LED هم برای تبلیغات بیرون از خانه، از محبوبیت برخوردارند. برای تابلوهای تبلیغات شبکه ای دیجیتال از نرم افزارهای همساز با سایر راه حل ها استفاده می شود و به این ترتیب تبلیغات دهندگان می توانند محتوای مورد نظر خود را از طریق شبکه هدایت کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: