کد خبر: ۹۶۱
از آخرین باری که تیم ملی فوتبال انگلستان در یک تورنمنت مهم قهرمان شده ۵۲ سال می‌گذرد. پس عجیب نیست اگر برای به خاطر آوردن قهرمانی این تیم در جام جهانی ۱۹۶۶ در ورزشگاه ومبلی مجبور شویم به ذهن‌مان فشار بیاوریم.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 04

گرث ساوتگیت، مربی حال حاضر تیم ملی انگلیس که از حدود یک سال و نیم پیش روی نیمکت این تیم نشسته برای پایان دادن به این ناکامی‌ها فکرهایی در سر دارد. او به شدت معتقد است آنچه یک فوتبالیست می‌خورد یا می‌آشامد به اندازه کاری که با پاهایش می‌کند، اهمیت دارد.

اهمیت موضوع برای این مربی انگلیسی تا حدی است که گفته می‌شود برخی موارد از جمله انواع مافین، ساندویچ و شربت‌ها از فهرست غذایی "استارباکس" واقع در زمین تمرین این تیم در استافوردشایر حذف شده است.

کاملا واضح است که گرت ساوتگیت نمی‌خواهد بازیکنانش اضافه وزن پیدا کنند، آن هم در حالی که تنها سه ماه به جام جهانی روسیه باقی مانده است.

جالب این‌جاست کسی که این سخت‌گیری‌ها را می‌کند خودش زمانی چهره تبلیغاتی "پیتزا هات" بوده است. او البته تنها مربی فوتبال نیست که برای بهتر کردن عملکرد بازیکنان یا کارمندانش یک سری کارها را قدغن کرده است. این مطلب نگاهی دارد به نمونه‌هایی از این ممنوعیت‌ها.

ورود همسران ممنوع
سال ۲۰۱۰، فابیو کاپلو مربی وقت انگلستان حضور همسران بازیکنان را در هتل تیم قدغن کرد. او با این کار می‌خواست عواملی که باعث حواس‌پرتی بازیکنانش می‌شد را به حداقل برساند: "من فکر می‌کنم اگر ما از قوانین پیروی کنیم می‌توانیم روحیه قهرمانی را در تیم ایجاد کنیم و این چیزی است که من دنبالش هستم."

قانون فابیو کاپلو اما نتیجه نداد و انگلیس در یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی با باخت ۱-۴ مقابل آلمان از دور مسابقات حذف شد.

کاپلو تلفن همراه، سس گوجه فرنگی و دمپایی لاانگشتی را هم برای بازیکنانش قدغن کرده بود.

استفاده از کلاه‌های بافتنی در زمان تمرین ممنوع شد
نیل لنون، هافبک سابق تیم ملی ایرلند شمالی در زمین بازیکن سرسختی بود و وقتی هم که مربی شد این ویژگی همچنان در او پررنگ بود. او در اولین روز مربی‌گری‌اش در تیم لیگ یکی بولتون (دسته سوم فوتبال انگلیس)، پوشیدن کلاه بافتنی را برای بازیکنان تیم ممنوع کرد و این در حالی بود که خودش کلاه بافتنی بر سر داشت.

او به خبرنگاران در این باره گفت: " نمی‌خواهم بازیکنانم با کلاه بافتنی تمرین کنند چون موقع بازی هم کلاه سرشان نمی‌گذارند. آن‌ها برای گرم شدن باید در زمین بدوند."

خالکوبی بازیکنان هم ممنوع شد
سال ۲۰۱۰ باشگاه آلمانی وردربرمن خالکوبی را برای بازیکنانش قدغن کرد. جالب این که آن‌ها بعد از این که ماجرای خالکوبی بازیکن تیم رقیب به خبری داغ تبدیل شد، این قانون را در باشگاه وضع کردند. قضیه از این قرار بود که خالکوبی الجرو الیا، بازیکن تیم هامبورگ عفونت کرد و درد ناشی از آن او را برای مدتی از زمین بازی دور نگه داشت.

کلاوس آلوفس، مربی وقت وردر برمن در این باره گفت: " نمی‌خواهم این خطر را بزرگ جلوه بدهم اما ما خالکوبی را در طول فصل قدغن می‌کنیم. این ریسکی است که باید از آن دوری کرد."

الکس فرگوسن، مربی سابق منچستر یونایتد پشتک زدن موقع خوشحالی برای گل را برای نانی، بازیکن پرتغالی تیم قدغن کرد. مربی انگلیسی نگران این بود که بال تیمش موقع پشتک زدن با سر به زمین بخورد. او نمی‌خواست هیچ خطری روند گلزنی نانی را تهدید کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۲۰.۰۸°
بیشینه:۲۰.۰۸°
وضعيت:نيمه ابري
سرعت باد:۵.۱۴ km/h
رطوبت:۱۰%
 
۲۰.۰۸ | ۲۰.۰۸
تصاویر