کد خبر: ۱۵۸۸
مهسا صابری بازیکن تیم ملی والیبال بانوان:
در جریان شروع دوباره لیگ والیبال زنان در ایران دو بازیکن دیگر به فهرست لژیونرها اضافه شدند. مهسا صابری و منا آشفته ملی پوشانی که دو ماه پیش در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشتند، با پیشنهاد تیم «باریکه سیر» ترکیه به لیگ دسته یک این کشور پیوستند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - 2018 October 29

 

این دو بازیکن پارسال در شرایطی در لیگ ایران بازی کردند که در نهایت هیچ دریافتی از باشگاه هایشان نداشتند و همین موضوع هم تاثیر زیادی روی تصمیم آنها برای بازی در خارج از کشور داشت.

مهسا صابری لژیونر والیبال زنان ایران، یکشنبه 28 اکتبر، در گفت وگو با خبرگزاری ایرنا اظهار کرد: از اینکه قرار بود امسال هم بدون پول در لیگ ایران بازی کنم غصه دار بودم.

وی با ابراز رضایت از تصمیمش، حضور در لیگ ترکیه را چالشی جدید برای زندگی ورزشی اش دانسته و بیان کرد: اهالی این حوزه به خوبی شرایط لیگ والیبال زنان را می دانند. پارسال که بدتر از همیشه بود. سال گذشته در تیمی بازی کردم که در نهایت پولی دریافت نکردم و این واقعا به وضعیت زندگی ما ورزشکاران ضربه می زند چون همه درآمد ما از همین بازی در لیگ است. اوضاع خیلی بد بود و به شدت نگران بودم.

دریافت کننده تیم ملی والیبال ایران افزود: وقتی از مسابقات ملی برگشتیم واقعا غصه دار بودم که باید در لیگی بازی کنم که بیشتر تیم ها آماتور هستند و قرار نیست دریافتی داشته باشم. همان موقع خیلی به این مساله فکر کردم. در همان روزها یکی از مربیان ترکیه دنبال بازیکن بود. فیلم بازی چندین بازیکن را دنبال کرد و دقیقا روز پایانی مسابقات قهرمانی آسیا بود که به من خبر رسید یکی از تیم‌های ترکیه قصد جذب تو را دارد. پیشنهادش را دادند و صحبت‌ها انجام شد. تست دادم و شروط مختلف بررسی شد. در نهایت به توافق رسیدیم و با این تیم قرارداد بستم.

ضعیف ترین تیم ترکیه هم سطح بهترین تیم لیگ برتر ایران
وی با ابراز رضایت زیاد از وضعیت والیبال زنان ترکیه اظهار کرد: خوشبختانه شرایط خیلی خوب است. برای توصیف وضعیت فوق العاده والیبال زنان ترکیه همین بس که فقط در لیگ یک نه لیگ برتر، دو گروه 14 تیمی دارند که 28 باشگاه می شود و تعداد زیادی مسابقه رفت و برگشت که نتیجه اش رشد و پیشرفت بازیکنان این کشور است. تمام این 28 تیم سطح بسیار خوبی دارند. یعنی ضعیف ترین تیمش از لحاظ سطح فنی مساوی با بهترین تیم لیگ برتر ایران است.

صابری درباره شرایط قرارداد با تیم «باریکه سیر» ترکیه تصریح کرد: چون وضعیت باشگاه داری اینجا کاملا استاندارد است، قراردادها هم عادلانه و حرفه‌ای است. مبلغی که با من قرارداد بسته‌اند تقریبا دو برابر قراردادهایم در ایران است و مهم‌تر اینکه می‌دانم تحت هر شرایطی این مبلغ پرداخت می‌شود.

در مسیر والیبالی‌ام با نگاه‌های زن ستیز مواجه شده‌ام
مونا آشفته، جوان‌ترین لژیونر والیبال ایران نیز پس از پیوستن به تیم ترکیه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا گفت: قراردادم برای یک فصل است که این تصمیم در آینده ورزشی‌ام خیلی تاثیر دارد چون ممکن است در سال‌های بعد باز هم من را نه برای تیم‌های دسته یک بلکه برای تیم‌های حاضر در سوپرلیگ بخواهند که این مساله برای خودم و ورزش ایران خوب است به همین دلیل امیدوارم بتوانم خودم را خوب نشان دهم.
او در ادامه بیان کرد: سال گذشته دو لژیونر داشتیم اما امسال سه نفر لژیونر هستیم که در لیگ ترکیه بازی می‌کنیم.

آشفته در پاسخ به این سوال که در مسیر والیبالی‌ات با نگاه‌های زن ستیز مواجه نشدی؟ بیان کرد: بله این مشکل بوده که از زنان دوری کنند اما در موارد کوچکی اتفاق افتاده چون این مشکل جامعه‌مان است و همیشه سعی کردم با آن‌ها کنار بیایم و به بانوان کمک کنم تا نگاه متفاوتی به آن‌ها نشود و مثل مردان مورد توجه قرار گیرند.

کوچکترین لژیونر والیبال ایران در ادامه اظهار کرد: هنوز 17 ساله و کوچکترین لژیونر ایران در بین زنان و مردان والیبالیست هستم. از این که بازیکن فیکس بازی می‌کنم و می‌توانم خودم را نشان بدهم و از بودن مهسا صابری کنارم خوشحال هستم. این‌گونه تنها نیستیم و می‌توانیم به همدیگر کمک کنیم.

آشفته در پایان این گفت‌وگو به هدف خود اشاره کرد و تاکید کرد: هدف خیلی بزرگی دارم که بازی در لیگ ترکیه یکی از پله‌هایی است که مرا به آن نزدیک‌تر می‌کند. امیدوارم بتوانم به این هدف برسم.

زینب گیوه، کاپیتان تیم ملی والیبال بانوان ایران به همراه مائده برهانی دو تن از بانوان والیبالیست بودند که برای نخستین بار، در یکی از باشگاه های خارج از کشور به تیم «شومن کلاب» بلغارستان پیوستند و در این باشگاه مطرح،‌ مشغول به توپ زنی هستند که این خبر نیز بازتاب گسترده ای داشت.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۲۰.۵۴°
بیشینه:۲۰.۵۴°
وضعيت:صاف
سرعت باد:۰ km/h
رطوبت:۳۱%
 
۲۰.۵۴ | ۲۰.۵۴
تصاویر