یک نماینده مجلس گفت: تغییرات آیین‌نامه کنترل ساختمان، با آنچه با وزارت راه و شهرسازی توافق کرده بودیم تفاوت داشت که به همین دلیل، فعلا تصویب آیین‌نامه در هیات دولت متوقف شده است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۱ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 05
توقف تصویب آیین‌نامه کنترل ساختمان در هیات دولتشهرام کوسه‌غراوی درباره مشکلات به وجود آمده در تدوین آیین‌نامه کنترل ساختمان، گفت: این آیین‌نامه که وزارت راه و شهرسازی پیگیر ایجاد برخی تغییرات در آن است، پیش از نهایی شدن و تدوین آیین‌نامه جدید با سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، هماهنگ و توافقاتی در خصوص اعمال برخی تغییرات بر روی آن، حاصل شد؛ اما تغییرات اعمال شده، مورد توافق طرفین نبود و بخش‌های دیگری از آیین‌نامه کنترل ساختمان از سوی وزارت راه و شهرسازی تغییر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: در پی این تغییرات، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از تغییرات ایجاد شده گلایه داشت و به همین دلیل جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی و مدیران مسکن این وزارتخانه برگزار کردیم و توافقاتی در خصوص توقف تصویب این آیین‌نامه در هیات دولت داشتیم.

وی تصریح کرد: در این جلسه ۲ طرف به این نتیجه رسیدند که با توجه به در جریان بودن تغییر قانون نظام مهندسی ساختمان در کمیسیون عمران مجلس، تغییر آیین‌نامه کنترل ساختمان نیز متوقف شده و تغییرات مورد نظر یا در قالب قانون جدید نظام مهندسی اعمال شود یا آیین‌نامه کنترل ساختمان پس از تغییرات قانون نظام مهندسی و تصویب در مجلس، به تصویب هیات دولت برسد تا با قانون جدید هماهنگ باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه آیین‌نامه جدید کنترل ساختمان هنوز در هیئت دولت به تصویب نرسیده، گفت: نظر اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور این است که با تغییرات اعمال‌شده در آیین‌نامه کنترل ساختمان از سوی وزارت راه و شهرسازی، سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها به عنوان بزرگ‌ترین ان‌جی‌اوی کشور از چرخه نظارت بر ساختمان جدا می‌شوند که این موضوع مورد مخالفت اکثر قریب به اتفاق اعضا و مهندسان است.

وزارت راه و شهرسازی اخیرا تدوین آیین‌نامه کنترل ساختمان را به پایان رسانده که مهم‌ترین تغییر این آیین‌نامه که مورد اعتراض اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور قرار گرفته، خارج شدن کنترل نقشه‌ها از این سازمان است.

همچنین حامد مظاهریان در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌ها اعلام کرده بود آیین‌نامه جدید و تغییریافته کنترل ساختمان صرفا در کمیسیون امور زیربنایی دولت به تصویب رسیده و هنوز وارد صحن هیات دولت نشده است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: اینکه آیین‌نامه کنترل ساختمان به حذف سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها از چرخه جدید می‌انجامد، گزاره‌ای کاملا نادرست و مغلطه‌ای برای انحراف ذهن شنونده از اهداف پنهان در مخالفت است، چرا که برخی مخالفان، منافعشان با تغییر شرایط موجود به خطر می‌افتد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آب و هوا
كمينه:۱۸.۶۹°
بیشینه:۱۸.۶۹°
وضعيت:صاف
سرعت باد:۲.۰۶ km/h
رطوبت:۲۷%
 
۱۸.۶۹ | ۱۸.۶۹
نظرسنجی
میزان آشنایی و اطلاعات شما درباره رمزارزها چقدر است؟
خوبه، بر اساس تحلیل خودم ترید میکنم
آشنایی نسبی دارم و دیگران براام ترید می‌کنند
آشنایی کمی دارم و ترید نمی کنم
قبلا ترید می کردم ولی الان در بازار نیستم
در حال آموزش تریدینگ هستم
اطلاع خاصی ندارم
فقط اخبار آن را پیگیری می کنم