کد خبر: ۱۷۸۴
تقلای غول چینی برای فرار از بحران مالی
نفس‌ها همچنان در بازارهای مالی جهان حبس مانده و اطلاعیه روز چهارشنبه هولدینگ شرکتهای اِوِرگراند مبنی بر حصول توافق برای پرداخت بخشی از بدهی‌اش با وجود سکوت پکن در قبال حمایت از بخش خصوصی چین نتوانست بر نگرانی فعالان بازارهای مالی جهان کاملا فائق آید. خصوصا آنکه بحران مالی امریکا نیز از بخش مسکن شروع شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۸ - ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - 2021 September 24

نفس‌ها همچنان در بازارهای مالی جهان حبس مانده و اطلاعیه روز چهارشنبه شرکت اِوِرگراند مبنی بر حصول توافق برای پرداخت بخشی از بدهی‌اش با وجود سکوت پکن در قبال حمایت از بخش خصوصی چین نتوانست بر نگرانی فعالان بازارهای مالی جهان کاملا فائق آید.

تلاش هولدینگ اورگراند چین منجر به ریزش قیمت رمزارزها و آرامش بازار سهام شد

اورگراند (Evergrande)، یکی از بزرگترین هلدینگ‌های بخش خصوصی چین، روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که مذاکرات یکی از شرکت‌های ساختمانی زیر مجموعه این هلدینگ با نام هنگدا (Hengda) برای پرداخت خود در سررسید پنجشنبه اول مهر (۲۳ سپتامبر) بر پایه یوان به نتیجه رسیده است. هر چند بدهی سررسید شده این شرکت ۲۳۲میلیون یوان (۳۰.۵ میلیون یورو) برآورد شده ولی این اطلاعیه اشاره‌ای به رقم پرداختی مورد توافق اشاره‌ای نشده است.

این شرکت پیشتر برای تامین مالی پروژه‌های ساختمانی خود اوراق قرضه‌ ۴ میلیارد یوانی(۵۲۸.۴ میلیون یورو) با نرخ سود سالانه ۵.۸ درصدی منتشر کرده بود.

تلاش هولدینگ اورگراند چین منجر به ریزش قیمت رمزارزها و آرامش بازار سهام شد

گروه اورگراند در مجموع ۲۵۵.۷ میلیارد یورو به بانک‌ها و موسسات مالی بدهکار است و به دلیل خطا در پیش‌بینی‌ میزان پیش فروش واحدهای مسکونی، برای بازداخت آن با مشکل مواجه شده است. با این حال، بر خلاف انتظار سرمایه‌گذاران جهانی، دولت چین همچنان در قبال اعتراض‌ ۱.۴ میلیون چینی که هنوز آپارتمان‌های پیش‌خریدی آنها تکمیل نشده سکوت اختیار کرده و از اعلام سیاست حمایتی خود از یکی از نمادهای بین‌المللی بخش خصوصی این کشور اجتناب کرده است.

البته رسانه‌های دولتی چین روز سه‌شنبه به نقل از رئیس گروه اورگراند گزارش دادند که روزهای تیره و تار این گروه به زودی به پایان می‌رسد.

به تلگرام راه نیوز RahNews.com بپیوندید

با وجود بازگشت آرامش نسبی به بازارهای سهام و نفت ولی بازار دارایی‌های پرریسک همچون رمزارزها هنوز گروگان همه‌گیری بحران مالی در میان سایر شرکت‌های بخش خصوصی چینی و نیز سرایت رکود اقتصادی این کشور به اقتصاد جهانی است. بر همین اساس، روند نزولی قیمت رمزارزها همچون دو روز گذشته ادامه یافت و بهای پرخریدارترین آنها از جمله بیت‌کوین و ارتریوم روز چهارشنبه به ترتیب ۳.۶ و ۵.۵ درصد پایین آمد و ۳۶ هزار ۱۲۹ و دو هزار و ۵۰۶ یورو معامله شد اما شاخص بورس هنگ‌کنگ و ۵۰ شرکت برتر منطقه یورو به ترتیب ۱۲۲ و ۳۳ واحد افزایش یافت و قیمت هر بشکه نفت پایه برنت نیز با یک دلار افزایش بار دیگر از مرز ۷۵ دلار به ازای هر بشکه فراتر رفت.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آب و هوا
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۶۲°
وضعيت:صاف
سرعت باد:۲.۰۶ km/h
رطوبت:۱۰%
 
۱۲.۶۲ | ۱۲.۶۲
نظرسنجی
میزان آشنایی و اطلاعات شما درباره رمزارزها چقدر است؟
خوبه، بر اساس تحلیل خودم ترید میکنم
آشنایی نسبی دارم و دیگران براام ترید می‌کنند
آشنایی کمی دارم و ترید نمی کنم
قبلا ترید می کردم ولی الان در بازار نیستم
در حال آموزش تریدینگ هستم
اطلاع خاصی ندارم
فقط اخبار آن را پیگیری می کنم