کد خبر: ۱۷۷۵
نکته‌ای که دیده نشد
در باب سکونت یکی از سه ثروتمند جهان در خانه 34 متری خبری آمد و تصاویری از خانه، اما از چرایی اهمیت موضوع حرف جدیدی به میان نیامد!
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 11

 

خانه‌های کوچک و پیش‌ساخته که «کاسیتا» (Casita) نام دارند محصول شرکت ساختمانی باکسابل (Boxabl) مستقر در در لاس‌وگاس هستند. مساحت این خانه‌های کوچک تنها ۳۴ متر مربع است.

ایلان ماسک با چه هدفی در خانه 34متری ساکن شد؟

 ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و یکی از ثروتمندترین مردان جهان در حال حاضر در خانه ای 50 هزار دلاری در استاربیس، تگزاس زندگی می کند. خانه جدید او در محل شرکت فضایی خصوصی او قرار دارد که کشتی های فضایی خود را می سازد. این خانه‌ها شامل آشپزخانه، حمام، اتاق خواب و اتاق نشیمن هستند(طبیعتا ایلان ماسک بخاطر فروتنی یا امکانات ویژه مورد انتظار هر خانواده‌ای این خانه را انتخاب نکرده است)

شرکت ساختمانی باکسابل همچنین یک کلیپ ویدیویی منتشر کرد که نشان می دهد یک واحد Casita به عنوان یک محله احتمالی برای فضانوردان در مریخ پیکربندی شده است. اگر همه چیز خوب پیش برود، Boxabl Casita ممکن است تجارت خود را در فضا گسترش دهد ، که برای ماسک به خوبی کار می کند زیرا او یکی از بزرگترین آژانس های فضایی تا به امروز را در اختیار دارد.

در اخبار دیگر ، باکسابل همچنین پیشنهاد کرد که واحدهای مسکونی پیش ساخته کاستیا، می تواند برای گسترش مجموعه SpaceX استفاده شود. ماسک هیچ چیزی را تأیید نکرده است، شاید نخواسته بهانه‌ای برای افزایش قیمت محصول شود!

​در نوامبر سال ۲۰۲۰ شرکت باکسابل فاش کرده بود که یکی از خانه‌های پیش‌ساخته خود را در بوکاچیکای تگزاس برای «یک مشتری فوق سری» نصب کرده است. اندکی بعد ژوئن سال ۲۰۲۱ ایلان ماسک در توییتی گفت در یک واحد کوچک ۵۰ هزار دلاری زندگی می‌کند که شرکتش در بوکا چیکا ویلیج در کمرون تگزاس اجاره کرده است.

ایلان ماسک با چه هدفی در خانه 34متری ساکن شد؟

این خانه‌های کوچک به جای استفاده از ابزارهای معمول نظیر میخ و چوب، از فولاد، بتن، عایق فوم و روکش‌های چند‌لایه ساخته شده‌ و آنقدر قوی هستند که در برابر باد و طوفان و همچنین سیل یا برف مقاومت می‌کنند. نکته اصلی همین جاست، ایلان ماسک به فکر ساخت شهرک مسکونی در مریخ است و این یکی از نمونه‌هائی است که به رغم سبکی، بسته بندی خوب و امکانات معمول، از استقامت لازمه برخوردار است. البته سازنده به فکر گسترش بیزنس خود در روی زمین بوده است.

ایلان ماسک با چه هدفی در خانه 34متری ساکن شد؟

یکی از مزایای این خانه‌های پیش‌ساخته این است که تدارکات و حمل و نقل آن بسیار ساده است. در واقع خانه های باکسابل طوری طراحی شده‌اند که به راحتی با کامیون یا تریلر قابل حمل باشند. این خانه‌ها طوری ساخته شده‌اند که طول ۶ متری‌شان به هنگام انتقال می‌تواند تا حدود ۲.۵ متر جمع شود. این یک مشکل اساسی در گسترش این صنعت بوده است.

مسئولان شرکت می‌گویند امیدوارند با کارخانه جدید که در منطقه‌ای به وسعت ۱۶ هزار متر مربع بنا شده است، هر ۹۰ دقیقه یک خانه کاسیتا تولید کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آب و هوا
كمينه:۱۲.۹°
بیشینه:۱۲.۹°
وضعيت:صاف
سرعت باد:۳.۰۹ km/h
رطوبت:۱۲%
 
۱۲.۹ | ۱۲.۹
نظرسنجی
میزان آشنایی و اطلاعات شما درباره رمزارزها چقدر است؟
خوبه، بر اساس تحلیل خودم ترید میکنم
آشنایی نسبی دارم و دیگران براام ترید می‌کنند
آشنایی کمی دارم و ترید نمی کنم
قبلا ترید می کردم ولی الان در بازار نیستم
در حال آموزش تریدینگ هستم
اطلاع خاصی ندارم
فقط اخبار آن را پیگیری می کنم