کد خبر: ۳۶۴
ایران 3 - لهستان 1
با گذشت یک سال از بازی برتری ایران و لهستان در انتخابی المپیک، ملی‌پوشان ایران بدون کاپیتان خود بار دیگر توانستند این تیم را شکست بدهند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 June 05

تیم ملی والیبال ایران در سومین و آخرین بازی خود در هفته اول لیگ جهانی ۲۰۱۷ به مصاف لهستان رفت.

 
لهستان برخلاف ایران که تمام بازی‌های خود را با شکست پشت سر گذاشته، در دو بازی آخر خود پیروز شده است.
 
آخرین دیدار ایران و لهستان قبل از آغاز لیگ جهانی و در یک دیدار تدارکاتی بود که لهستان با نتیجه ۳ بر صفر برابر ایران پیروز شد اما آخرین بازی رسمی دو تیم در المپیک ۲۰۱۶ ریو بود که در یک بازی پرحاشیه و جنجالی ایران ۳ بر ۲ پیروز شد.
 
نکته جالب این دیدار این است که ۱۵ خرداد سال گذشته تیم ملی ایران با برتری برابر لهستان جواز حضور در المپیک را کسب کرد و یک سال بعد از آن بازی باردیگر دو تیم در لیگ جهانی به مصاف هم می روند.
 
ایران و لهستان در لیگ جهانی هم ۸ بار به مصاف هم رفتند که لهستان ۵ و ایران ۳ برد را کسب کرده است.
 
فردیناندو دجورجی که به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال لهستان انتخاب شده است، پیش از این کاندیدای سرمربی گری تیم ملی والیبال ایران هم بود اما او ترجیح داد روی نیمکت عقاب‌ها بنشیند.
 
سعید معروف کاپیتان و پاسور تیم ملی والیبال به دلیل بیماری بازی برابر لهستان را از دست داد.
 
ماچیه موزای، داوید کونارسکی، بارتوش کورک، کارول کلوش، بارتلومیه لیمناسکی، دامیان وویتاشک، فابیان درژیزگا، گژگورژ لوماش، میخال کوبیاک، الکساندر سیلوکا، یاکوب کوچانوفسکی، پاول زاتورسکی، رافال بوشِک ومتئوش بینیک بازیکنان تیم ملی لهستان در این رقابت‌ها هستند.
 
سعید معروف، فرهاد سال‌افزون، رضا قرا، امیر غفور، فرهاد نظری‌افشار، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی‌پور، محمد جواد معنوی‌نژاد، سامان فائزی، عادل غلامی، مسعود غلامی، مهدی مرندی و مصطفی حیدری تیم ملی والیبال ایران را در لیگ جهانی همراهی می کنند.
 

با برتری ایران در این ست این بازی با نتیجه ۳ بر یک به نفع شاگردان کولاکوویچ به پایان رسید تا لهستان اولین شکستش را بعد از پیروزی برابر قهرمان و نایب قهرمان المپیک متحمل شود.ُ
 
این اولین پیروزی رسمی تیم ملی ایران با کولاکوویچ بود.
 
امیر خوش خبر به عنوان سرپرست، ایگور کولاکوویچ (سرمربی) پیمان اکبری (مربی) دراگان کوبیلسکی و سعید رضایی (کمک مربیان)، دکتر سیامک افروزی (پزشک) دانیل میسیچ (مربی بدنساز)، نوید مشجری (آنالیزور)، علیرضا پیشیاره (ماساژور) نیز کادر فنی تیم ملی والیبال ایران را تشکیل می دهند.
 
تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم لیگ جهانی که از ۱۹ خرداد آغاز می شود میزبان تیم های صربستان، آرژانتین و بلژیک است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۲.۸۲°
بیشینه:۱۳.۱۶°
وضعيت:تمام ابري
سرعت باد:۰ km/h
رطوبت:۷۱%
 
۱۳.۱۶ | ۱۲.۸۲
تصاویر