امروزه، حضور در فضای آنلاین یک کسب‌وکار اگر اهمیتش بیشتر از حضور در خیابان‌ها و مراکز خرید نباشد، کمتر نیست. اما این حضور نیاز به استراتژی‌های دقیق و درستی دارد. در ذیل به برخی اشتباهاتی اشاره می‌کنیم که پرهیز از آن‌ها موجب موفقیت شما در برندسازی اینترنتی خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 07

 

نام منحصربفردی برای برند خوب انتخاب نکرده‌اید
شما نیاز به یک برند منحصربفرد دارید که با طرح‌های بلندپروازانه‌ی شما همخوانی داشته باشد. بازار را به خوبی جستجو کنید و مطمئن شوید که هیچ برندی تا به الان از نام انتخابی شما استفاده نکرده است. مطمئن شوید که می‌توانید دامنه‌ی مرتبط با این نام را ثبت کنید.

کارهای زیادی روی وب‌سایت خود انجام نداده‌اید
با اینکه ممکن است همیشه با دنیای تکنولوژی همگام بوده باشید، اما آیا وقت کافی برای بخش‌های تکنیکی وب‌سایت خود همچون سئو و طراحی آن گذاشته‌اید؟ به یاد داشته باشید که فعالیت‌های آنلاین شما صرفاً در حضور شما خلاصه نخواهد شد. می‌بایست برنامه و استراتژی‌ دقیقی برای این کار داشته باشید.

مدیریت ریسک نمی‌دانید
در بین افراد و به‌خصوص صاحبان کسب‌وکارها امری رایج است که داده‌های خود را به درستی تخمین نزنند. شما می‌بایست تمامی اتفاقات محتمل را از قبل پیش‌بینی کنید و تا جای ممکن برای چنین مواردی از پیش برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید تاثیر خطرات و ریسک‌های مرتبط با کار خود را به حداقل برسانید.

پیغام شما شفافیت لازم را ندارد
ممکن است شما فعالیت‌های زیادی در فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی داشته باشید، در این صورت یکی از بدترین اشتباهاتی که ممکن است مرتکب آن شوید این است که پیغام‌های نامفهوم و پیچیده‌ای راجع به کسب‌وکار و موارد مربوط به آن در شبکه‌های اجتماعی ارسال کنید. می‌بایست با شفافیت و صراحت از خود و کسب‌وکارتان سخن بگویید، تا در حد ممکن قابل اعتماد جلوه کنید.

درباره‌ی موتور جستجوی گوگل در اشتباهید
آیا از جستجوی خود در گوگل خسته شده‌اید؟باید هم باشید. امری طبیعی است که اکثریت مردم از گوگل بعنوان اولین موتور جستجوی خود استفاده می‌کنند و ممکن است نام برند شما را تایپ کنند تا از این طریق شما را بیابند. با نگه داشتن خود در رتبه‌های بالای صفحه‌ی نتایج گوگل، در‌واقع یک گام به جلو برداشته‌اید.

مطالب خود را ویرایش نمی‌کنید
اهمیت ویرایش مطالب را قبل از انتشار آن‌ها نادیده نگیرید و تصور نکنید که این کار وظیفه‌ی توسعه‌ دهندگان وب است که اشتباهات را اصلاح کنند. رفع تمامی اشکالات گرامری و تایپی به شکلی که نوشته‌ی شما قابل خواندن شود، یک امر حیاتی است. وجود این اشتباهات در پست‌های شبکه‌ی اجتماعی شما ممکن است وجهه‌ی برند شما مخدوش کند.

دیگران را منشن نمی‌کنید
حال که شما تمامی شبکه‌های اجتماعی موردنیاز خود را راه‌اندازی کرده‌اید و ممکن است بیشتر اوقات خالی خود را صرف توییت کردن درباره‌ی کسب‌وکارتان کنید، بهتر است بدانید که هدف شبکه‌های اجتماعی صرفاً برای معرفی محصول و خدمات شما نیست، بلکه می‌بایست با دیگران ارتباط برقرار کنید. سعی کنید از این فرصت برای ارتباط با دیگر کسب‌وکارهایی که در زمینه‌ی شما فعالیت می‌کنند، استفاده کنید.

به برخی جزئیات کار خود اشاره نمی‌کنید
نباید اینطور فرض کنید که همه می‌دانند که شما به چه کاری مشغولید، به‌خصوص هنگامی که نام خاص و منحصربفردی برای برند خود انتخاب کرده‌اید که به راحتی قادر به توضیح کسب‌وکارتان نیست. این یکی از مهمترین بخش کار شماست، چرا که به دنبال‌کنندگان‌تان به راحتی بیان می‌کند که چه خدماتی می‌توانید به آن‌ها ارائه دهید.

وارد بحث‌ها و مکالمات نمی‌شوید
از تعامل با مخاطبان نترسید. احساسات خود را در مورد موضوعات آزادانه بیان کنید و اجازه دهید مردم شخصیت شما را بشناسند. مردم دوست دارند بدانند که چه کسی در پشت پرده‌ی شرکت حضور دارد و علاقه‌مندند که با وی بیشتر آشنا شوند. در این صورت حس اطمینان بیشتری در وجود مشتریان‌تان خلق خواهید کرد.

منبع: اخبار رسمی

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :