بازاریابی دیجیتال حوزه وسیعی است که در برگیرنده تنوعی از موضوعات شغلی از مدیران رسانه های اجتماعی تا برنامه ریزان رسانه ، و بسیاری از مشاغل بازاریابی است. آنچه در تمام این موقعیت ها مشترک است، استفاده از رسانه های دیجیتال ، صفحات وب و یا تلفن همراه است. اگر چه مهارتهای فنی و نرم افزاری بسته به شرایط و موقعیت های مختلف متفاوت است. اما یکی از سری مهارتهای مشترک محسوب می گردند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 18

 

به طور عمومی ، بازاریابی دیجیتال ، مستلزم تخصص بر پلت فرم های وب ، استراتژی و طراحی از طریق مهارتهای ارتباطی نوشتاری یا شفاهی مورد استفاده در بازاریابی سنتی است.

نحوه استفاده از فهرست مهارتهای بازاریابی دیجیتال
روشهای بسیاری برای استفاده از فهرست مهارتهای بازاریابی دیجیتال وجود دارد. بازاریابان دیجیتال بایستی بسته به شرایط ، نوع کسب و کار ، به بررسی و یادگیری مهارتهای بازاریابی دیجیتال بپردازند. یکی از موارد مهم استفاده درست از مهارتهای بازاریابی دیجیتال در رزومه های شغلی است. این مهارتها بایستی به صورت کلمات کلیدی و برجسته در رزومه های شغلی بیان شوند.


فهرست مهارتهای شغلی زیر ، مهمترین مهارتهای اصلی در بازاریابی دیجیتال را نشان می دهد :

تجزیه و تحلیل
با استفاده از رسانه های دیجیتال ، امکان جمع اوری اطلاعات عظیمی فراهم است. اما اگر این اطلاعات به درستی تجزیه و تحلیل نگردند، کاملاً بی فایده خواهند بود. تجزیه و تحلیل داده های کلیدی در بازاریابی دیجیتال برای ایجاد و اجرای کمپین های بازاریابی موثر و برای افزایش بهره وری برنامه های بازاریابی دیجیتال استفاده می گردند.

توانایی سئو
سئو یا بهینه سازی موتور جستجو ، اشاره به روشهای متنوعی است که باعث می گردد محتوای وب سایت برای موتورهای جستجو جذاب تر به نظر رسد. بسیاری از افراد در بازارهای مختلف، از طریق جستجوهای اینترنتی اقدام به خرید می کنند. بنابراین سئو (SEO) یکی از مهمترین مهارتهای بازاریابی دیجیتال محسوب می گردد.

طراحی و کد نویسی
همچنان که سئو یکی از مهمترین مهارتهای بازاریابی دیجیتال است. طراحی و کد نویسی مناسب ابزاری مکمل و ضروری در فهرست مهارتهای بازاریابی دیجیتال بشمار می آید. بدون ایجاد یک طراحی بصری ویژه و جذاب و کد نویسی های موثر ، بازاریابی دیجیتال امکان موفقیت نخواهد داشت.

ایجاد محتوا
در بازاریابی دیجیتال ، محتوا می تواند شامل متن ، عکس ، ویدئو یا حتی صوت به صورت پادکست ها باشد. توانایی ایجاد محتوا در چارچوبی مفید و موثر یک ابزار مهم در بازاریابی دیجیتال است. محتوا در بازاریابی دیجیتال بایستی متناسب با نوع فعالیت و نوع بازار انتخاب گردد.

منبع: Marketing Iran Talent

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :