در طول تابستان، سازمان تبلیغات تعاملی، تازه ترین استانداردهای خود را در خصوص تبلیغات آنلاین و همراه منتشر کرد. این استانداردهای جدید شامل حذف برخی از فعالیت ها هستند که از جمله آن می توان به تبلیغات غول آسایی که تمام صفحه را پوشانده و به کاربر اجازه کلیک کردن نمی دهد اشاره کرد. افزون بر این خطوط راهنمای فناوری های تازه ای اعم از AR، VR و آگهی های 360 درجه را تعریف کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 06

 

کارآفرینان و شرکت های خصوصی که می خواهند از خرج کرد رسانه ای خود مطمئن باشند باید این استانداردها را درک کرده و موقعیت های IAB را به درستی برای خود تفهیم کنند. اگرچه این استانداردها در نگاه اول دشوار به نظر می رسند، اما در حقیقت بهترین نقشه راه برای کسانی هستند که می خواهند در صنعت تبلیغات به صورت داخلی و بین المللی کار کنند.

چارچوب IAB به برندها و آژانس ها کمک می کند تا نحوه پیاده سازی فناوری های جدید را فراگرفته و راهنماها با هدف اطمینان از سازگاری داده های رسانه ای با اندازه های مختلف صفحه های نمایش طراحی و بسط داده شده اند، همچنین هر جا که نیاز باشد و مسائل امنیتی مطرح شود، سازوکار خلاقانه ای پیاده می شود.

بیش از هر چیز دیگر، چارچوب IAB نقشه راه روشنی را برای نحوه مدیریت و پرداخت سرمایه گذاری های رسانه ای تعریف می کند. عمده شرکت ها حاضر به پول دادن در ازای محتوا و یا آگهی ای که از رئوس IAB تبعیت نمی کند نیستند. پس می توان گفت یکی از دیگر نکات مهم درخصوص این استانداردها این است که زبان و فعالیت های مشترکی را تعریف می کند.

در اینجا چند نکته مهم اشاره شده است که کارآفرینان و شرکت های رسانه ای خصوصی به هنگام همکاری با برندها بایستی آنها را مد نظر داشته باشند:

1. با کمترین پول بیشترین میزان ارزش آفرینی را داشته باشید

هزینه تولید آگهی های مختلف بسته به اندازه، غنی بودن از لحاظ رسانه ای و میزان خدمت رسانی می تواند به سرعت تغییر کند. میزان خطر و آورده هر یک از واحدهای آگهی مختلف را بررسی کرده و همواره به خاطر داشته باشید که مضایقه کردن از تولید بیشتر از آنکه سود داشته باشد شما را متضرر خواهد کرد.

افزون بر این، با دقت هرچه تمام میزان خلاقیت پیامی که قصد انتقالش را دارید را ارزیابی کنید. آیا این آگهی یک تبلیغ 15 ثانیه ای است که توجه بیشتری را به خود جلب می کند، یا یک تبلیغ 30ثانیه ای است که میزان مشارکت مشتری را افزایش می دهد؟ آیا ساختن تبلیغات مناسب برای گوشی های همراه ارزش دارد؟ چرا که واحدهای تبلیغاتی کوچک توانایی انتقال بهینه پیام را ندارد.

دنبال کردن خطوط راهنمای LEAN موجود در چارچوب IAB نیز بسیار مهم است. LEAN راهکاری بود که برای مبارزه با نرم افزارهای مسدودکننده آگهی های تبلیغاتی اندیشیده شد. با استفاده و پیاده سازی قوانین LEAN می توانید از مسدود شدن آگهی تان جلوگیری کنید که این به معنای سودآوری بیشتر است.

2. عدم بازدید = عدم سودآوری

اگر مردم آگهی ها را مشاهده نکنند، هیچ پولی بابت آنها پرداخت نخواهد شد. یکی از عمده ترین دلایل عدم بازدید آگهی ها این است که اندازه مناسبی نداشته و برروی دستگاه های مختلف قابلیت پخش ندارند. به همین خاطر است که اهمیت درک استاندارد جدید IAB با عنوان پورتفولیوی واحد آگهی استاندارد، بیش از هر زمان دیگری است چراکه این استاندارد در خصوص ابعاد آگهی هایی است که قصد بارگذاری آنها را دارید. این استاندارد دستورالعمل های گسترده ای داشته و شامل AR، VR، رسانه اجتماعی و ویدئوهای تلفن همراه می شود.

متمایز بودن بسیار حیاتی است و رسانه غنی، المانی کلیدی برای جلب توجه است، اما استفاده از اندازه فایل های خواسته شده نیز مهم است. چرا که موجب دیده شدن محتوا می گردد. بسیاری از اوقات محتوای ارگانیک پیش از پیش تبلیغات لود می شود و مشتری پیش از آنکه شانسی برای دیدن آگهی داشته باشد از آن گذشته است. افزون بر این به محل قرارگیری آگهی برروی صفحه اصلی نیز دقت داشته باشید و توجه کنید که آگهی تان بدون نیاز به پایین آوردن صفحه قابل مشاهده باشد.

3. پذیرای تازه ترین ها باشید

مزیت های تاثیرگذار معمولا هزینه تولید بالاتری دارند و بازار هم تمایل چندانی برای پذیرش این دست اگهی ها ندارد، اما گاهی اوقات تاثیرات این آگهی ها به حدی بالاست که بالابودن هزینه های تولید آنها چندان به چشم نمی آید.

برای مثال، خطوط هوایی هنگ کنگ از بازدیدکنندگانی که از کابین های کلاس تجاری هواپیما دیدن می کردند، یک ویدئوی 360 درجه ساخت. این شرکت توامان با این آگهی، یک آگهی سنتی دیگر هم ساخت که در واقع میزان تاثیر ویدئوی 360 درجه، 35 بار بیشتر از نسخه سنتی بود.

4. سرمایه خود را متمرکز بر تبلیغات همراه کنید

توجه ویژه ای به تجربه تلفن همراه و تبلت داشته باشید. اندازه آگهی ها نیازی به بازسازی ندارند چراکه تنها برروی صفحه اصلی نمایش داده می شوند، پس بسیار مهم است که نمایش این آگهی ها برروی تلفن های همراه نیز مدنظر قرار گیرند.

همه می دانند که تلفن همراه بسیار مهم است، اما اکنون از هر زمان دیگری مهم تر شده است. در سال 2016، نیمی از جست وجوهای گوگل با استفاده از تلفن همراه انجام گرفته بودند. براساس پیش بینی های آژانس زنیت، در سال 2018 73درصد از زمان آنلاین کاربران در تلفن های همراه صرف خواهد شد. افزون بر این بیش از 60درصد از هزینه های تبلیغاتی در سطح بین المللی در خصوص تبلیغات تلفن همراه سرمایه گذاری خواهند شد. پس افرادی که در خصوص بهینه سازی تبلیغات همراه خویش فعالیتی نداشته باشند، کنار زده می شوند.

شاید بهترین و مهم ترین راهنمایی برای کارآفرینی که با یک برند و یا آژانس جهانی مشارکت دارد این باشد که میزان مطابقت نحوه سرمایه گذاری تبلیغاتی و رسانه ای را با استانداردهای IAB مقایسه و بررسی کند. سپس مطمئن شود که افزون بر المان های خلاقانه ای که در برنامه اعمال شده اند، راهکارهای دیگری نیز پیاده سازی شده اند که موجب اطمینان از دیده شدن آگهی و تاثیرگذاری رسانه ای می گردند چراکه ساختن آگهی هایی که توان انتقال پیام را نداشته باشند از نساختن آگهی هم مخرب تر است.

مترجم: علی اکبری

منبع: فرصت امروز

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :