ارائه نظرسنجی ها و پرسشنامه ها از طریق پنل های آنلاین مصرف کننده به شرکت های کوچک اجازه می دهد تا تحقیقات بازار را سریع و ارزان انجام دهند. اما باید با احتیاط از این ابزارها استفاده نمایند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 03

 

اگر فکر می کنید که تحقیقات بازار قطعا هزینه بر خواهد بود، لازم است که دوباره به نحوه ی انجام آن فکر کنید. شرکت های کوچک اکنون می توانند تحقیقات بازار را به صورت آنلاین انجام دهند. و نیازی به صرف هزینه ندارند.

تحقیقات آنلاین یک ابزار مهم در کنار روش های سنتی تحقیقاتی مانند مصاحبه های چهره به چهره و تلفنی و نظرسنجی های کاغذی است.

پاسخ دهندگان نظرسنجی های آنلاین را بخاطر آسان بودن آنها می پسندند. محققان بازار دریافته اند که بسیاری از پاسخ دهندگان ترجیح می دهند بجای شرکت در نظرسنجی کاغذی، در نظرسنجی های آنلاین شرکت کنند.

پنل های آنلاین مصرف کننده چیست؟
ارائه دهندگان تحقیق، از جمله YouGov، Ipsos Mori و Research Now، پنل هایی بزرگ برای مصرف کنندگانی دارند که مایلند به پرسشنامه ها به صورت آنلاین پاسخ دهند. شرکت ها می توانند تعدادی سؤال را در این پنل های آنلاین مصرف کننده با هزینه های نسبتا پایین ارائه دهند.

این پنل ها خودشان صدها هزار نفر پاسخ دهنده دارند. شرکت ها می توانند سوالات خود را در یک بخش مناسب و خاصی از پنل بر اساس یک گروه جمعیتی خاص و یا گروه اجتماعی-اقتصادی ارائه دهند.

استفاده از این پنل های آنلاین مصرف کننده می تواند یک روش موفق برای انجام تحقیقات مصرف کننده باشد. چرا که سریع و ارزان است، و کامپیوتر خودش تجزیه و تحلیل را همگام با پاسخ های مصرف کننده انجام می دهد و پاسخ نهایی به سرعت مشخص می گردد. از این رو درعرض چند لحظه مدیر بازاریابی می تواند به صورت آنلاین نتایج تحقیقات و بررسی خود را ببیند.

مزایا و معایب پنل های آنلاین مصرف کننده
محققان حرفه ای نظرات و تقیّدات خاصی در مورد پنل های آنلاین مصرف کننده دارند. زیرا ممکن است نمونه ها نماینده واقعی جامعه نباشند. گروه های زیادی از مردم از اینترنت استفاده می کنند. اما هنوز هم یک ترس و تردید در میان محققان وجود دارد و آن این که پاسخگویان نظرسنجی ممکن است نماینده کل جمعیت نباشند.

اما کم هزینه و به صرفه بودن این نوع تحقیق باعث می شود که بسیاری از شرکت ها از این نگرانی ها چشم پوشی کنند. برای اطمینان از اینکه تحقیق تان قوی است، بهتر است تمام تلاش خود را در یک بخش متمرکز نکنید. با استفاده از برخی از تحقیقات کیفی مانند گروه های تمرکز یا انجام نظرسنجی های چهره به چهره، می توانید بر یافته های آنلاین خود مهر تایید بزنید.

آیا این پنل ها برای کسب و کار B2B مناسب است؟
علاوه بر این، با آنکه پنل های آنلاین مصرف کننده به شما اجازه می دهد تا از تعداد زیادی از مصرف کنندگان سوال بپرسید. اما فرصت های کمی برای تحقیقات B2B وجود دارد. با این حال، شرکت های B2B همیشه می توانند از یک سازمان برای تحقیقات استفاده کنند. یا تحقیقات خود را از طریق وب سایت خود انجام دهند.

خوبی انجام نظرسنجی خودتان در این است که می توانید سوالات خاصی بپرسید و به طور مستقیم بازار هدف را مخاطب قرار دهید. این ایده برای کسب و کارهایی که آنلاین هستند و در وب سایت خود ترافیک زیادی دارند، مطلوب است. با این حال، در مقایسه با پیوستن به یک پنل موجود، تنظیم و اجرای آن نیز گران تر است.

تحقیقات بازار باید بخش مهمی از استراتژی هر شرکت باشد تا محصول و خدمات مناسبی را با قیمت مناسب تولید کند. و آنها را به بهترین مشتریان بالقوه عرضه نماید. در حال حاضر، به لطف پنل های آنلاین مصرف کننده ، شرکت های کوچک می توانند تحقیقات خود را به راحتی انجام دهند. و اطلاعات مفید را به سرعت و با هزینه کمتر جمع آوری کنند.

منبع: پنل فکر مهتر

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :