در این دنیای تبلیغاتی و پرزرق‌ و برق، تبلیغات موفق لازمه موفقیت یک تجارت است. شرکت‌های مختلف بخشی از سرمایه خود را برای تبلیغات و معرفی خود به مشتری اختصاص می‌دهند. اما همه تبلیغات موفق نیستند و سرمایه مصرف‌شده را به شما باز نمی گردانند. برای این که در عرصه تبلیغات موفق عمل کنید باید این نکات را رعایت کنید.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - 2018 October 27

۱. اهداف خود را مشخص کنید
اولین گام برای تبلیغات موفق این است که اهداف خود را بشناسید. با گروه فروش و بازاریابی خود مشورت نموده و بفهمید که کالا یا خدمات شما چه کمبودی دارد که نیاز بازار محسوب می‌شود. اما به یاد داشته باشید نمی‌توانید تمام نیاز بازار را رفع کنید. بنابراین موفقیت‌های احتمالی را فهرست نموده و آن‌هایی که قابل‌دسترسی هستند را مشخص کنید. اشتباه است اگر بخواهید یک‌دفعه به تمام نیازهای بازار پاسخ دهید و یا اینکه به تمام اهداف دست پیدا کنید. به‌جای آن مشتری موردنظر خود را مشخص نموده و برای رفع نیاز او خدمات ارائه دهید.

۲. گروه تبلیغاتی مناسب را انتخاب کنید
گروه‌های بازاریابی فقط در پی جلب رضایت شرکت موردنظر نیستند. وظیفه آن‌ها این است که میان شما و مشتری ارتباط برقرار کنند. بنابراین باید شرکت تبلیغاتی را انتخاب کنید که با بودجه شما متناسب بوده و انتظارتان را برطرف کند. زیرا در صورت رضایت، مشتری نیز با تبلیغات محصول و خدمات شما میان دوستان و خانواده به شما کمک می‌کند. چگونه می‌توانید به این هدف دست پیدا کنید؟ گروه تبلیغاتی را انتخاب کنید که انتظارات شما را برآورده نموده و هزینه مصرف‌شده را به شما بازگرداند.

۳. با ثبات باشید
شما باید شرکت خود را با ویژگی‌های خاصی به مشتری معرفی کنید. تغییر دادن نام یا مارک تجاری شرکت مشتری‌های شما را گیج می‌کند و باعث می‌شود که شرکت شما را تشخیص ندهند. بنابراین از اعمال تغییرات مداوم خودداری کنید. قصد شما از تبلیغات این است که مشتری شما را بشناسد، بنابراین باید برای آن‌ها نام آشنایی باشید. یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت شرکت‌ها باثبات بودن آن‌هاست، به همین دلیل است که شرکت‌های موفق سال‌هاست که بازار مصرف خود را دارند.

۴. از جلوه بصری استفاده کنید
رمز موفقیت تبلیغات این است که به ساده‌ترین حالت ممکن پیام خود را انتقال دهید. زیرا رسانه‌های زیادی مشغول تبلیغات هستند و خیلی زود توجه مشتری شما را به خود جلب می‌کنند. بنابراین با کمک جلوه‌های بصری و گرافیکی تبلیغات خود را به‌یادماندنی کنید. برای تبلیغات آنلاین می‌توانید از بازاریابی اینفوگرافیک استفاده کنید و یافتن ایده‌های اینفوگرافیکی که به تجارت شما مرتبط باشد کار چندان دشواری نیست. برای مثال برای تبلیغات مانیتور کودک می‌توانید مادری را نشان دهید که مشغول رسیدگی به کارهای خانه است و ناگهان فرزندش گریه می‌کند. این تبلیغ در حقیقت زندگی والدینی است که هم باید از کودک خود نگه‌داری کنند و هم به کارهای خانه رسیدگی کنند.

۵. تبلیغات خود را ارزیابی کنید
ممکن است هرکدام از اعضای گروه تبلیغاتی ایده‌های مختلفی داشته باشند، بنابراین می‌توانید هر بار ایده یکی از آن‌ها را امتحان کنید. سپس گروهی از مخاطبان خود را دعوت نموده، تبلیغات را پخش کرده و نظر آن‌ها را جویا شوید. این کار باعث می‌شود که تبلیغات حرفه‌ای عرضه کنید. برای این‌که در این نظرسنجی‌ها غرض‌ورزی نشود می‌توانید کارشناس‌هایی را برای بررسی واکنش مخاطبان انتخاب کنید. همچنین با کمک پرسشنامه‌ها می‌توانید متوجه شوید که کدام قسمت تبلیغات بیشتر موردتوجه مخاطب قرار گرفته است. سپس این ارزیابی‌ها را بررسی کنید.

۶. اطلاعات تماس را در آگهی تبلیغات قید کنید
علاوه بر اطلاعات مختلف، اطلاعات تماس خود را در آگهی قید کنید. در غیر این صورت ممکن است نتیجه خوبی دریافت نکنید. علاوه بر قید کردن شماره تماس شرکت و ایمیل آدرس، باید آدرس شبکه اجتماعی شرکت را نیز قید کنید. اگر هنوز در شبکه‌های اجتماعی فعال نشده‌اید بهتر است هرچه سریع‌تر حساب فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام خود را بسازید. فعالیت آنلاین باعث می‌شود که آخرین اخبار شرکت خود را در اختیار مشتری قرار دهید.

نتیجه‌گیری
هرچه زودتر گروه تبلیغاتی خود را انتخاب نموده و حساب کاربری شبکه اجتماعی خود را فعال کنید تا با مشتری‌های خود ارتباط برقرار نموده و به نیاز آنان پاسخ دهید. پیشی گرفتن از رقبا باعث می‌شود که اعتماد مشتری‌های خود را جلب کنید.

منبع: پروشات

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :