کد خبر: ۱۳۳۵
قهرمانی در تورنمنتی که پنج بار در فینال آن باخته‌اید، پیروزی مقابل پرافتخارترین مرد تنیس جهان و رسیدن به افتخاری که هیچ‌کس در تاریخ به آن نرسیده. بهتر از این هم ممکن است؟
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 21

اگر پارسال در تنیس جهان، سال فدرر و نادال بود، به نظر می‌رسد که امسال در بهترین حالت آن‌ها باید نواک جوکوویچ را هم کنار خود ببینند.

تنیس‌باز صرب در فینال مسترز سین‌سیناتی ۴-۶ ۴-۶ مقابل راجر فدرر پیروز شد. قهرمانی در یک مسترز ۱۰۰۰ امتیازی برای هر بازیکنی یک افتخار بزرگ است اما این تمام داستان نواک جوکوویچ نیست.

او در هر هشت مسترز دیگر قهرمان شده بود و فقط این یکی را کم داشت. تورنمنتی که پنج بار به فینال آن رسیده بود و در تمامی آن‌ها باخته بود (سه بار مقابل فدرر). دیگر فینالیست راجر فدرر بود. بازیکنی که هفت بار قهرمان مسترز سین‌سیناتی شده و تا قبل از این بازی هرگز در فینال این تورنمنت نباخته بود.به نظر می‌رسد تنیس‌باز ۳۱ ساله صربستانی هم راهی مشابه نادال و فدرر را طی می‌کند. او که پس از مصدومیتی طولانی مدت دستش افت محسوسی داشت به همکاری با آندری آغاسی پایان داد و بار دیگر زیر نظر ماریان وایدا، مربی قدیمی‌اش به کار ادامه داد.

پارسال فدرر و نادال گرند‌اسلم‌ها را بین خودشان تقسیم کردند اما این فصل در حالی که فدرر قهرمان اوپن استرالیا شد و نادال (طبق معمول) قهرمانی در رولان گاروس را جشن گرفت، ویمبلدون سهم جوکوویچ شد.

قهرمانی در مسترز سین‌سیناتی نود و نهمین قهرمانی جوکوویچ در تنیس حرفه‌ای بود که رکورد او مقابل فدرر را هم ۲۳-۲۳ مساوی کرد.

او با قهرمانی در ۱۳ گرنداسلم هنوز راهی طولانی تا رسیدن به نادال (۱۷ گرند اسلم) و فدرر (۲۰ گرند اسلم) در پیش دارد. اما در سین‌سیناتی او رکوردی به دست آورد که جلوی نام هیچ‌کدام از غول‌های تنیس نوشته نشده است: قهرمانی در تمامی ۹ مسترز ۱۰۰۰ امتیازی؛ مسابقاتی که از سال ۱۹۹۰ آغاز شده است.

جوکوویچ پیش از این در ایندین‌ولز (پنج بار)، میامی (شش بار)، مونت‌کارلو (دو بار)، مادرید (دو بار)، رم (چهار بار)، راجرز کاپ (چهار بار)، شانگهای (سه بار) و پاریس (چهار بار) قهرمان شده بود.

فدرر پس از قهرمانی "نوله" در سین‌سیناتی گفت: "به نواک به خاطر نمایش فوق‌العاده‌ای که داشت تبریک می‌گویم. نواک فقط یک هفته خوب را پشت سر نگذاشته بلکه قهرمانی در سین‌سیناتی دستاوردی عالی در کل دوران حرفه‌ای او بود."

به نظر می‌رسد که حالا چشم نواک جوکوویچ به دنبال قهرمانی در آخرین گرند اسلم فصل (اوپن آمریکا از ۲۷ اوت) است؛ تورنمنتی که دو بار در آن قهرمان شده است.

اما جوکوویچ برای "کامل‌تر" شدن کلکسیونش باید دست‌کم دو سال منتظر بماند. جوکوویچ علاوه بر مسترزها، قهرمانی در هر چهار گرند اسلم، مسترز آخر فصل و همین‌طور جام دیویس را در کارنامه دارد. تنها عنوانی که این تنیس‌باز نتوانسته به دست آورد، مدال طلای المپیک است. عنوانی که برای رسیدن به آن باید تا توکیو ۲۰۲۰ صبر کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۷.۶۹°
بیشینه:۱۷.۶۹°
وضعيت:صاف
سرعت باد:۳.۰۹ km/h
رطوبت:۳۶%
 
۱۷.۶۹ | ۱۷.۶۹
تصاویر