با توجه به محبوبیت روزافزونِ اینفلوئنسر مارکتینگ (بازاریابی با افراد تأثیرگذار) در حوزه‌ی بازاریابی، بسیاری از صاحبان کسب‌وکار تمایل دارند از مزایای این روش بهره‌مند شوند و با استفاده از آن در کسب‌وکارشان به موفقیت دست یابند. اما کسب‌وکارهای کوچک با بودجه‌ی بازاریابی محدود نمی‌توانند از خدمات آژانس‌های اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنند. به این منظور، در این مطلب نکاتی در رابطه با ایجاد کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ آورده شده است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 01

 

۱- کنترل تولید محتوا را به خودِ اینفلوئنسرها بسپارید
اینفلوئنسرها دقیقا به دلیل شخصیتی که دارند به محبوبیت می‌رسند. بنابراین اجازه دهید خودشان با خلاقیتی که دارند، محتوای مناسبی را به منظور ترویج محصول یا خدمات شما تولید کنند.

آنها تمامِ طول روز با مخاطبان‌شان در ارتباط هستند. بنابراین از خواسته‌ها و علایق آنها باخبرند و می‌دانند از چه مطالبی خوششان نمی‌آید. به اینفلوئنسرها اعتماد کنید.

۲- درباره اینفلوئنسرها تحقیق کنید
این فرد قرار است نماینده‌ی برندتان باشد، بنابراین بررسی دقیق عملکرد او و پروفایل‌هایش در رسانه‌های اجتماعی بسیار مهم است.

اگر مصرف‌کننده ببیند که برند شما توسط کسی تبلیغ می‌شود که رفتار شایسته‌ای در رسانه‌های اجتماعی ندارد (به عنوان مثال در پست‌هایش کلمات غیراخلاقی به کار می‌برد یا رفتار دور از ادب دارد)، مسلما نظر مثبتی درباره‌ی برندتان نخواهد داشت.

۳- به تعداد دنبال‌کنندگان توجه نکنید
تعدادِ دنبال‌کنندگان (فالوورها)، معنی خاصی ندارد. گاهی ممکن است عملکرد یک حساب کاربری در اینستاگرام با کمتر از ۳۰,۰۰۰ دنبال‌کننده، به مراتب بهتر از عملکرد کمپین‌هایی با میلیون‌ها دنبال‌کننده باشد. به جای تعداد دنبال‌کنندگان، نرخ تأثیرگذاری و نوع محتوا را بررسی کنید و ببینید چند درصد از مخاطبین این افراد واقعا علاقه‌مند به خرید محصول بوده‌اند.

۴- با اینفلوئنسرها برای قیمت‌گذاری مذاکره کنید
یکی از معمول‌ترین روش‌های پرداخت دستمزد به اینفلوئنسرها، پرداخت به ازای هر پست است. هر اینفلوئنسر بسته به میزان محبوبیتش یک قیمت اولیه پیشنهاد می‌دهد (البته در این‌جا روی صحبت با افراد مشهور و سلبریتی‌ها با دستمزدهای میلیونی نیست). پیش از قبولِ قیمت، با آنها مذاکره کنید؛ به ویژه اگر قرار است بیشتر از یک پست برای‌تان تولید کنند. می‌توانید بخشی از دستمزدشان را به جای پول نقد با محصولات‌تان جبران کنید.

۵- اینفلوئنسر مارکتینگ با آگهی‌های تبلیغاتی تفاوت دارد
اگر قرار است به اینفلوئنسر بگویید فهرستی از مزایای شگفت‌انگیز محصول‌تان را در اختیار مخاطب قرار دهد و بگوید: «این محصول را بخرید»، محتوایش چه فرقی با آگهی‌های خسته‌کننده‌ی تلویزیونی خواهد داشت؟ اینفلوئنسر نیازی به این کار ندارد؛ او می‌داند چگونه باید پیام اصلی را به مخاطب انتقال دهد.

۶- میکرواینفلوئنسرها را شناسایی کنید
میکرواینفلوئنسرها گاهی بهتر از اینفلوئنسرهای بزرگ عمل می‌کنند. فرض کنید قصد معرفی یک مکمل دارویی را دارید و بودجه‌ی محدودی هم برای اینفلوئنسر مارکتینگ درنظرگرفته‌اید. با این بودجه می‌توانید ده‌ها میکرواینفلوئنسر در حوزه‌ی تناسب‌اندام استخدام کنید که هر یک به شیوه‌ای خلاقانه محصول‌تان را معرفی می‌کنند. در حالی‌که یک متخصص تناسب‌اندام با چند میلیون دنبال‌کننده کل بودجه‌تان را یک‌جا بالا خواهدکشید و تازه فقط از یک شیوه استفاده خواهد کرد! از میکرواینفلوئنسرها غافل نشوید.

۷- کمپین‌تان را پیگیری، اندازه‌گیری و تجزیه‌وتحلیل کنید
پیگیری و ارزیابی نحوه‌ی عملکرد کمپین بسیار مهم است. تعداد لایک‌ها و کامنت‌های یک پست به هیچ‌وجه نشانه‌ی موفقیت یک کمپین نیست. آمار ترافیک، تعداد سرنخ‌ها و میزان فروش‌تان را بررسی کنید. آیا افزایش قابل‌توجهی داشته‌اند؟ آیا پروفایل‌های خودتان در رسانه‌های اجتماعی با افزایش فالوور روبه‌رو شده‌اند؟

۸- سایر کمپین‌های بازاریابی‌تان را نادیده نگیرید
یکی از بزرگترین اشتباهات بسیاری از صاحبان کسب‌وکار این است که آن‌قدر درباره‌ی اینفلوئنسر مارکتینگ هیجان‌زده می‌شوند که سایر تلاش‌های بازاریابی‌شان را فراموش می‌کنند. درست است که اینفلوئنسر مارکتینگ در تغییر شرایط بسیار مؤثر است، اما این دلیل نمی‌شود که سایر موارد را نادیده بگیرید.

 

منبع: آژانس بازاریابی دیجیتال فرنیان

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :