هیچ تضمینی وجود ندارد برای اینکه روش‌های قدیمی حتما همان تاثیر گذشته را داشته باشند. ممکن است قبلا راه‌کارهایی را برای افزایش سئو سایت خود انجام می‌دادید که الان تاثیر سویی داشته باشند. در این مطلب 8 راه کار قدیمی سئو سایت را برای‌تان نام می‌بریم که با روش های جدید و موثرتری جایگزین شده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 21


۱) استفاده از کلمات کلیدی در عنوان مطلب
بیایید همینجا یک تحقیق عملی انجام دهیم. در نظر بگیرید که می‌خواهیم مطلبی را در مورد لباس عروس بنویسیم. عنوان "لباس عروس جدید” برای مطلبی در اینباره، چندان برای مخاطب دلچسب نیست. شاید به نظر برسد که از لحاظ سئو سایت ، آمدن کلمه‌ی کلیدی در عنوان بسیار خوب است اما این قانون دیگر قدیمی شده است.

اجازه بدهید کمی توضیح دهم. کاربر در اینترنت جست و جو می‌کند و به نحوی به صفحه شما می‌رسد.  وقتی این واژه‌ها را می‌بیند، احساس می‌کند که با مطالبی اسپم رو برو شده است. به خوبی می‌دانیم که گوگل از همین کلیک ها و مدت زمانی که کاربر در سایت باقی می‌ماند، برای رتبه‌بندی سایت استفاده می‌کند.

اما اگر عنوان "مدل لباس عروس‌های پوشیده با قیمت مناسب” را برای نوشته خود به کار ببرید، توجه کاربر را به خود جلب خواهید نمود. در این عنوان برخی از کلید واژه های مورد نظر ما به کار گرفته شده است، اما بیشتر از آن میزان جذابیت موضوع باعث می‌شود تا توجه کاربر جلب شده و زمان بیشتری را در سایت شما بماند.

بنابراین به جای اینکه به بودن کلمات کلیدی در عنوان مطلب فکر کنید، سعی کنید عبارت های جذابی را برای کاربر ایجاد کنید که تمایل به کلیک کردن روی مطلب داشته باشد. تعداد زیاد این کلیک ها باعث افزایش رنک سایت شما خواهد شد. هدف‌تان از تولید محتوا کمک به بازدیدکنندگان سایت‌تان باشد نه رضایت و جلب توجه موتورهای جستجو.

۲) استفاده از متن لنگر یا anchor text در لینک‌های داخلی
وقتی شما قصد دارید کلمه‌ای را به آدرسی در اینترنت لینک کنید، متنی که به آن آدرس لینک شده است، Anchor text نام دارد. متن لنگر می‌تواند تاثیر مثبتی در رنک سایت داشته باشد. اما در طول چند سال گذشته دیده‌ایم که گوگل نسبت به متن لنگر ها حساس شده و اگر احساس کند که اسپم و یا نامربوط به موضوع است، تاثیر برعکسی را روی رتبه بندی سایت اعمال خواهد کرد.

بنابراین در استفاده از متن لنگر دقت کنید. از متنی استفاده کنید که کاربران و موتورهای جستجو، با خواندن آن متوجه شوند به کجا خواهند رفت. بهتر است از کلمات کلیدی صفحه مقصد در این متن استفاده کنید.

گوگل معقول بودن این لنگرمتن‌‌ها را بررسی می‌کند و در صورتیکه تشخیص دهد فونت آن به عمد کوچک شده یا از دید کاربر پنهان شده، امتیاز منفی برای سئوی متن در نظر می‌گیرد.

۳) استفاده از مطلب‌های مختلف برای نشان دادن مشتقات یک کلید واژه
این یک تاکتیک سئو هست که از قدیم استفاده می‌شده  و موثر هم بوده است. ایده کار به این شکل است که از مشتقات مختلف یک کلیدواژه در مطالب مختلفی استفاده می‌شود. این روش کار تا 4-5 سال پیش روش موثری برای بالابردن سئو در حوزه‌ی یک کلمه‌ی کلیدی بود.

اما امروزه گوگل به کمک الگوریتم رنک برین خود قردرتمند تر و هوشمند تر شده است. بنابراین به جای داشتن مطالب جداگانه ای برای عبارات مختلفی از یک کلمه‌ی کلیدی، سعی می‌کنیم تا در یک مطلب و یک پیج تمامی این کلمات را هدف قرار دهیم.

برای اینکار باید، به صورت هوشمندانه ای از این عبارات برای عنوان مطلب، توضیحات متا و محتوای مطلب استفاده کنیم. در واقع باید سعی کنیم تا در یک صفحه تمامی جنبه‌های یک کلمه‌ی کلیدی را پوشش دهیم.

۴) افزودن سایت به دایرکتوری ها، ایجاد لینك و غیره
تا چند سال پیش افزودن سایت به دایرکتوری ها، ایجاد لینك (Link Building)، نوشتن و ارسال مقالات در سایت، پست مهمان، ایجاد وبلاگ و تالار گفتگو روش موثری برای بالا بردن سئوی سایت ها بود. ولی حالا با مطرح شدن الگوریتم‌های ضد اسپم گوگل این روش‌ها منسوخ شده‌اند.

در طول سال‌های گذشته افرادی که در زمینه‌ سئو فعالیت می‌کردند، تلاش می‌کردند تا از طریق نظرات اسپم در وبلاگ‌ها ، خرید بک لینک و برچسب گذاری های اشتباه برای بازی دادن الگوریتم گوگل، سئوی سایت خود را افزایش دهند. اما با پیشرفته تر شدن الگوریتم‌های جست‌وجوی گوگل فعالیت این افراد بی نتیجه ماند.

۵) ثبت دامنه های مختلف با موضوع‌ها و مخاطب هدف مشابه
می‌توانید سایت‌های مختلفی را با موضوع و مخاطب هدف یکسانی راه‌اندازی کنید و در هر کدام محتوای خاصی را منتشر کنید. خرید URL های مختلف، با نام‌هایی به غیر از نام کمپانی مشتریان را به سمت سایت خود هدایت کنید. این راه‌کاری بود که تا چند سال پیش برای افزایش سئو سایت موثر بود اما به نظر می‌رسد برعکس عمل کند.

در نظر بگیرید که به جای کار کردن روی سه سایت‌ مختلف می‌توانید تمام توان خود را روی انتشار محتوا در یک سایت پیاده‌سازی کنید. مطمئنا محتوای بیشتر و بهتر برای یک سایت، میزان رنک آن را افزایش خواهد داد.

۶) تطابق کلیدواژه‌ی اصلی سایت با نام دامنه
برای مثال اگر قصد دارید وبلاگی در حوزه‌ی تولید ماست داشته باشید لزومی ندارد که حتما از نام ماست در نام دامنه‌ی سایت استفاده کنید. تجربه نشان داده که استفاده از  اسم شرکت یا کمپانی برای نام سایت، تاثیر بیشتری برای جذب مشتری دارد.

این نوع از نام دامنه ها کمتر لینک ارتباطی پیدا کرده و مورد اعتماد قرار می‌گیرند. همین موضوع در مورد مطبوعات نیز صادق است. مطبوعات کمی به این سایت ‌ها اعتماد می‌کنند.

۷) استفاده از سیستم تبلیغاتی گوگل به جای راه‌های معمولی افزایش سئو
بسیاری از افرادی که در زمینه‌ی سئو کار می‌کنند، معتقدند که استفاده از سیستم تبلیغای گوگل باعث می‌شود تا رنکینگ سایت افزایش یابد. گوگل چند سال پیش تاثیر این سیستم مخصوصا با کلمات کلیدی تنظیم شده در ادوردز را تایید کرده بود اما چند سالی است که اعلام کرده این سیستم در نتایج سئو سایت تاثیری ندارد.

۸) استفاده از لینک‌های طعمه غیر متمرکز و بدون استراتژی
لینک‌های طعمه به مطالبی در وب سایت های دیگر گفته می‌شود که کاربران را به سوی سایت شما جذب کنند. عموما کاربران در  تالارهای گفتمان ، شبکه‌های اجتماعی و بلاگ‌ها، یک لینک یا چند کپی از یک لینک به یک وب سایت مورد نظر خود را قرار می‌دهند تا سایر اعضا و بازدیدکنندگان برای کلیک روی این لینک‌ها ترغیب شوند. این عمل شکل قدرتمندی از بازاریابی است و لینک های شبیه این دقیقا همان چیزی است که الگوریتم موتورهای جستجو آن را دنبال کرده و در بسیاری از موارد به عنوان یک رای  و یا یک رتبه مثبت برای وب سایت مربوطه در نظر می گیرند. در نظر داشته باشید که باید با جملات و روش‌های معقول به سایت خود  لینک بدهید تا گوگل مطلب شما را به صورت اسپم شناسایی نکرده و ایندکس کند.

۸ موردی که برای‌تان مطرح شد، روش های منسوخ افزایش سئو هستند که امروزه با روش‌های جدیدی جایگزین شده‌اند. این موراد را در نظر بگیرید و پیشرفت سئوی سایت خود را مشاهده کنید.

منبع:graphic team

برچسب: سئو ، SEO
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :