به گفته ارین چپل، معاون شرکت ویندوز سرور، ویندوز سرور 2019 در نسخه های استاندارد، Datacenter و Essentials (برای کسب و کارهای کوچک) در مرحله نهایی عرضه خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 03

 او اضافه کرد که سیستم سنتر 2019، مجموعه ابزارهای مایکروسافت که در ویندوز و ویندوز سرور استفاده می شود، در نیمه اول سال میلادی سال 2019 به صورت کامل در دسترس خواهد بود.

او اشاره کرد که ویندوز سرور 2019 برای پشتیبانی از محاسبات محیطی “hybrid” طراحی شده است. Hybrid به این معنی است که سازمان ها با استفاده از خدمات عمومی ابر از مرکز داده خود در مرکز داده استفاده می کنند. پشتیبانی ترکیبی با استفاده از مرکز مدیریت ویندوز، پورتال مدیریت مبتنی بر مرورگر مایکروسافت فعال می شود. او اشاره کرد که مرکز مدیریت ویندوز (Windows Admin Center) می تواند با سرویس هایی مانند پشتیبان گیری Azure و Sync File Azure در تعامل باشد. سازمانها می توانند سرویس مهاجرت ذخیره مایکروسافت (Microsoft’s Storage Migration Service)، که بخشی از آن پورتال است، برای انتقال سرور فایل به پایگاه داده Azure استفاده کنند.

ویندوز سرور 2019 همچنین شامل برخی از ویژگی های امنیتی است. توانایی ماشین مجازی محافظت شده (Shielded Virtual Machines) از کپی فایل های ماشین مجازی جلوگیری می کند. مایکروسافت این قابلیت را به ماشین های مجازی مبتنی بر لینوکس نیز در ویندوز سرور 2019 را گسترش داده است. مایکروسافت همچنین خدمات امنیتی پیشرفته ویندوز مدافعان (Windows Defender Advanced Threat Protection) خود را با ویندوز سرور 2019 ادغام کرده است. مایکروسافت Windows Defender Advanced Threat Protection را به عنوان “یک پلت فرم متحد برای حفاظت پیشگیرانه، تشخیص پس از خرابی، بررسی خودکار و پاسخ” ارائه کرد است.

در سمت پشتیبانی از برنامه، ویندوز سرور 2019 دارای یک slimmed-down برای کمک به توسعه دهندگان است که هسته سرور به توسعه دهندگان کمک می کند تا طراحی بهتری در خصوص کانتینر ها داشته باشند. Chapple از پشتیبانی سرور برای کانتینر ها لینوکس اشاره کرد که می تواند “کنار هم با کانتینر های ویندوز” اجرا شود. سرور جدید با سرویس Service Fabric مایکروسافت برای توسعه برنامه های مرسوم ابر کار می کند. همچنین از Kubernetes، راه حل ارگونومیک کانتینر گوگل پشتیبانی می کند. مایکروسافت قبلا اشاره کرد که پشتیبانی Kubernetes با انتشار Kubernets نسخه 1.13 به مرحله عمومی دسترسی خواهد رسید.

زیرساخت های Hyperconverged و شبکه های تعریف شده توسط نرم افزار، از جمله پشتیبانی امنیتی، قابلیت های دیگر ویژگی های ویندوز سرور 2019 می باشد. ویژگی Cluster Sets برای ایجاد انعطاف پذیری بیشتر در هنگام استفاده از ماشین های مجازی در خوشه ها طراحی شده است.

یکی دیگر از ویژگی ها در ویندوز سرور 2019، یک Data Plane Development Kit جدید است که از توسعه دهندگان با برنامه های پخش ویدئویی پشتیبانی می کند. مایکروسافت همچنین سرعت و قابلیت Azure virtual private network (VPN) ارتباط با point-to-site VPN بهبود بخشیده است.

مایکروسافت پیشرفت عملکرد پردازنده را در ویندوز سرور 2019 با هماهنگ سازی بخش دریافت خود را در فناوری vSwitch امیدوار میکند، در حالی که افزایش توان پردازشی را کاهش می دهد. همچنین، فناوری چندین صف مجازی ماشین پویا طراحی شده است تا تنظیم خودکار برای بهینه سازی کارهای پردازنده را ارائه دهد. ویندوز سرور 2019 همچنین دارای پیشرفت های software-defined برای شبکه های IPSec و GRE است.

مایکروسافت قول داده است که پشتیبانی از ترافیک HTTP / 2 را با ویندوز سرور 2019 ارائه دهد. پشتیبانی از فضای ذخیره سازی ویندوز سرور 2019، که اجازه می دهد تا پرسنل فناوری اطلاعات برای ذخیره سازی ذخیره سازی با استفاده از دیسک در یک خوشه، انتظار می رود ظرفیت ذخیره سازی 4 برابر به استخرهای 4PB باشد.

مایکروسافت همچنین وظیفه کنترل پهنای باند بهبود یافته را با قابلیت انتقال Lightback Delay Background (LEDBAT) در ویندوز سرور 2019 ارائه کرده است. مایکروسافت همچنین ادعا کرده است که دقت زمان را در ویندوز سرور 2019 با استفاده از یک پروتکل کنترل دقیق زمان جدید را بهبود داده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :