به دنبال بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی، حجم انبوهی از مشتریان جهت بهره‌مندی از خدمات ارزشمند مدیریت دارایی، به مشاورین سرمایه‌گذاری روی آوردند. کلارین بانک (Clarien Bank)، با پشتوانه‌ای سترگ از مدیریت ثروت خانوادگی، از جمله موفق‌ترین مدیران ثروت در جهان است که یکی از اولین دفاتر خانوادگی خود در برمودا را در سال ۱۹۷۴ را‌ه‌اندازی کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 17

 

به دنبال بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی، حجم انبوهی از مشتریان جهت بهره‌مندی از خدمات ارزشمند مدیریت دارایی، به مشاورین سرمایه‌گذاری روی آوردند. کلارین بانک (Clarien Bank)، با پشتوانه‌ای سترگ از مدیریت ثروت خانوادگی، از جمله موفق‌ترین مدیران ثروت در جهان است که یکی از اولین دفاتر خانوادگی خود در برمودا را در سال ۱۹۷۴ را‌ه‌اندازی کرده است. بانکی که با ریشه‌‌هایی دویده در بطن جامعه و ارائه مجموعه‌ای کامل از خدمات مدیریت ثروت، هنوز هم به روند موفقیت آمیز خود در پاسخ‌گویی به نیاز‌‌های مشتریان به پیش می‌رود. نیاز‌‌هایی مدام در حال تغییر و تحول و پیچیده، که نیازمند راهکار‌‌هایی درخور برای پاسخ‌گویی هستند.

از زمان بحران مالی جهانی، کاربران به شکل فزایند‌‌ه‌ای درصدد ارتقای سطح مدیریت ثروت و سرمایه خود هستند. رویکرد قابل توجهی که می‌توان به وضوح تاثیرات آن را در روند مالی جهان نیز مشاهده کرد، کم‌رنگ شدن تسلط بانک‌‌های بزرگ و عمده‌فروشی جهانی است.

چرا که خانواده‌ها نسبت به روش‌‌های مدیریت ثروتی که قادر به ارائه‌ی شخصی‌سازی و راهکار‌‌های مالی سفارشی‌سازی شده است، گرایش بیشتری نشان می‌دهند.

مشتریان عصر حاضر، در دهکد‌‌ه‌ای جهانی زندگی می‌کنند و به‌عبارت بهتر، ردپایی جهانی دارند. از همین رو نیز به دنبال مدیران ثروت و مشاورانی مورد اعتماد هستند تا آن‌ها را به سمت دنیایی پیچیده‌تر هدایت کند.

بازاری در حال تحول
با توجه به بالا رفتن حجم استاندارد‌ها و افزایش سطح گزارشات و با در نظر گرفتن رژیم‌‌های متعدد مالیاتی که مشتریان را ملزم به عکس‌العمل می‌کنند، وجود مدیران ثروت کارآمدی که بتوانند راهکار‌‌های حل این پیچیدگی‌ها را در کنار ارائه اعتماد، برنامه‌ریزی برای املاک و خدمات اعتباری عرضه کنند، امری ضروری است. علاوه بر این، با بالا رفتن آگاهی از تعهدات مالیاتی، دسترسی به شبکه‌ای جامع از مشاوران ثروت و سایر ارائه دهندگان خدمات مالی، به منظور مشارکت در حل و فصل پیچیدگی‌ها و زیرساخت‌‌های کاربری خصوصی با سطح مدیریتی کارآمد از اهمیت بالایی برخوردار است.

با بالا رفتن سطح معلومات کاربران و افزایش و تسهیل دسترسی به اطلاعات، حضور مستمر مدیران ثروت در بازار‌‌های جهانی مستلزم ارائه راهکار‌ها و روند‌‌های متغیر یا به عبارت بهتر انعطاف‌پذیری است که بتوانند شرکت‌ها و سرمایه آن‌ها را با شرایط زمان تطبیق دهند.

در حقیقت، عنوان موفق‌ترین مدیران ثروت به کسانی تعلق می‌گیرد که قابلیت مقابله با عدم اعتماد کاربران را با ارائه‌ی روش‌‌هایی برای تعدیل ریسک و بازده سرمایه دارند.

این معیار، اساس تصمیم‌گیری‌‌های سرمایه‌گذاری است و باید به عنوان بخشی از فرایند سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود.

رفتار سرمایه‌گذاری
ریسک و بازده، مفهومی‌ آکادمیک است که به سادگی برای همگان قابل فهم است، اما دست‌یابی به نقطه اپتیمم از این مفهوم برای همه و به ویژه مدیران ثروت بسیار چالش برانگیز است. به همین دلیل است که مشاوران مالی، ملزم به گفت‌وگوی باز و پایدار در مورد مفهوم ریسک در حوزه سرمایه‌گذاری و مجاب کردن مشتریان در مورد اهمیت این عنصر در کسب‌وکار‌ها هستند. البته، تاثیر این روند در مورد بازده یا بازگشت سرمایه نیز بسیار مهم است و می‌تواند افق بازده و هدف آن را به روشنی به مخاطبین تفهیم کند. چیزی که در عمل، جلب اعتماد مشتریان را به دنبال خواهد داشت.

اگرچه اعداد و ارقام به دست آمده از عملکرد یک‌ساله، نمی‌تواند معیار و ضمانت مناسبی برای دست‌یابی به هدف بازدهی در کسب‌وکار‌ها باشد، اما در دراز مدت، چارچوبی قابل اطمینان برای دسترسی به نتایج مثبت خواهد بود.

در حال اید‌ه‌آل، یک مدل تخصیص سرمایه‌ی استراتژیک باید بتواند نتایج مدنظر سرمایه‌گذاری را تضمین کرده و به سرمایه‌گذاران در مورد خروج از تشویش موجود در بازار و پایداری در عرصه‌ی سرمایه‌گذاری اطمینان دهد.

فرصت‌‌های طلایی مهمی‌ که می‌توانند سبب افزایش ارزش در بازار شوند، غالبا زمانی رخ می‌دهند که بازار در اوج نشاط یا زوال خود قرار گرفته است. دقیقا زمانی که کاربران به این فکر می‌افتند تا برنامه‌‌های سرمایه‌گذاری خود را ر‌ها کنند.

ارائه آموزش به مشتریان توسط مشاورین ثروت، فاکتوری کلیدی است که می‌تواند در کنار افزایش سطح آگاهی کاربران از برنامه‌‌های مدیریت ثروت و سرمایه‌گذاری، میزان اعتماد آن‌ها را نیز افزایش داده و رفتار‌‌های سرمایه‌گذاری را به آن‌ها بقبولاند. بر اساس آمار‌ها، یکی از مهم‌ترین دلایل عدم موفقیت سرمایه‌گذاران طی سالیان، تعصب رفتاری آن‌ها در مقاطع زمانی مختلف نظیر امروز بوده است.

بر اساس مطالعه‌ای که تحت عنوان «آموزش رفتاری: کمک به کاربران برای انتخاب برنامه‌ریزی فراتر از احساسات» انجام یافته است، ونگارد (Vanguard) تخمین می‌زند که آموزش رفتاری از طریق مشاورین زبده مدیریت ثروت، می‌تواند سالیانه بالغ بر ۱.۵ درصد به ارزش به‌دست آمده از حوزه کاربران اضافه کند. دلیل این امر، تمایل عموم سیستم‌‌های سرمایه‌گذاری به خرید بالا و فروش کم است. رفتار سرمایه‌گذاری رایجی که با قانون سرمایه‌گذاری کلی «خرید کم و فروش بالا» در تناقض کامل است.

استراتژی‌‌های ریسک و بازده
یک چارچوب ریسک و بازده استراتژیک قدرتمند باید روی دراز مدت تمرکز کرده و بتواند در طیفی وسیع، پاسخ‌گوی نتایج اقتصادی باشد. دسترسی به بازدهی عالی از طریق منابع گوناگون و نحوه پاسخ‌گویی کلاس‌‌های سرمایه‌گذاری مختلف به محیط‌‌های اقتصادی، مواردی هستند که در اتخاذ استراتژی‌‌های ریسک و بازده از اهمیت بالایی برخوردارند. در دنیای به‌هم پیوسته یا به عبارت بهتر، دهکده جهانی امروز، تنوع، دسترسی به بهترین کلاس‌‌های مدیریتی و مدیریت پیش‌گیرانه مبتنی بر تحقیقات بنیادی، حیاتی‌تر از قبل شد‌‌ه‌اند.

پایبندی مدیران ثروت نسبت به استقلالی که دارند، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بهترین رویکرد‌‌های سرمایه‌گذاری، بیمه و برنامه‌ریزی ملکی را از سراسر جهان انتخاب و اتخاذ کنند. رویکرد‌‌هایی که در نهایت، منجر به افزایش ارزش کلی به‌دست آمده از حوزه کاربران خواهد شد. به‌عبارت بهتر، انعطاف‌پذیر بودن و اتخاذ رویکرد‌‌هایی که بر خلاف مسیر فکری رایج در محیط پیرامون هستند، گاهی می‌تواند کلید اصلی برای موفقیت باشد.

با رشد بی سابقه کسب‌وکار‌‌های بین‌المللی در برمودا (Bermuda)، این جزیره به یکی از مراکز مالی برتر جهان تبدیل شده است. برمودا را می‌توان محدود‌‌ه‌ای امن و قابل دسترسی، با سابقه‌ای طولانی از مهارت‌‌های حقوقی، امنیتی، اعتماد، بیمه، مالیات و سرمایه‌گذاری دانست. جزیر‌‌ه‌ای که می‌تواند کاربرانی را جذب کند که به دنبال پوششی کامل از خدمات مالی و مشاوران هستند.

مشاورانی که می‌دانند مدیریت ثروت کسب‌وکاری ارتباطی است که در آن، اعتماد، درستی و اعتبار مهم‌ترین پارامتر‌‌های مدنظر کاربران هستند.

منبع: راه پرداخت

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :