کد خبر: ۵۳۳
اینستاگرام تایید کرده است وجود خطا در رابط برنامه‌نویسی این اپلیکیشن منجر به دزدی اطلاعات کاربران سرشناس اینستاگرام شده است. این کمپانی از تعداد کاربران متضرر خبر نداد ولی خواهان "هوشیاری" کاربران شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 08
خطا در اپلیکیشن اینستاگرام و دزدی اطلاعات کاربران

کمپانی اینستاگرام روز چهارشنبه (۳۰ اوت/ ۸ شهریور) اعلام کرد که وجود یک اشکال در رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن اینستاگرام منجر به دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی کاربران پرمخاطب این اپلییکشن شده است.
بنا به بیانیه‌ای که در این روز از سوی اینستاگرام صادر شد، اینستاگرام اخیرا متوجه شده است فرد یا افرادی به صورت غیرقانونی به اطلاعات تعدادی از کاربرهای سرشناس اینستاگرام، خصوصا آدرس ایمیل آن‌ها و یا تلفن آن‌ها دسترسی پیدا کرده‌اند. در این بیانیه تاکید شد که این فرد یا افراد با سوء‌استفاده از اشکالی که در رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن وجود داشته است به این اطلاعات دسترسی یافته‌اند.

در این بیانیه که در اختیار شماری از رسانه‌ها قرار گرفته است، توضیح داده شد که "یک خطا در رابط برنامه‌نویسی باعث شد که فرد بتواند به مجموعه‌ای از کد که به طور بالقوه شامل آدرس‌های ایمیل و شماره‌های تلفن کاربران بود دسترسی یابد." بر اساس این بیانیه "دست‌کم یک نفر" از کسانی که به این کدها دسترسی پیدا کرده‌اند از آن‌ها برای دسترسی به اطلاعات شخصی برخی کاربران استفاده کرده است.
اینستاگرام البته تاکید می‌کند که رمز عبور هیچ کاربری در معرض دستبرد قرار نگرفته و این کمپانی خطای موجود در رابط برنامه‌نویسی را نیز برطرف کرده است. اینستاگرام بر این باور است که هدف هک، کاربران سرشناس اینستاگرام بوده‌اند و از همین رو به صورت اختصاصی به این دسته از کاربران خود در این زمینه اطلاع‌رسانی کرده است.
اینستاگرام از کاربران خود خواسته است نسبت به امنیت حساب‌های کاربری خود "هوشیار" باشند و در برخورد با هر مورد مشکوک از قبیل تماس تلفنی ناشناس یا پیام و ایمیل، "احتیاط" به خرج دهند.

اینستاگرام در بیانیه‌ی خود در این باره که اطلاعات کدام حساب‌های کاربری به سرقت رفته است هیچ توضیحی نداد. اما این بیانیه دو روز پس از آن منتشر شد که صفحه اینستاگرام سلنا گومز، بازیگر و خواننده آمریکایی، که ۱۲۵ میلیون فالوئر دارد هک و عکس‌های برهنه دوست پسر سابقش، جاستین بیبر، خواننده کانادایی، منتشر شد

برچسب: اینستاگرام ، هکر ، هک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :