کد خبر: ۱۶۶۵
شرکت ادوبی به تازگی چندین محصول جدید خود را معرفی کرده و از افزایش قابلیت‌ها در محصولات گذشته خود بر اساس هوش مصنوعی و «فضای ابری» خبر داده است. در میان محصولات جدید این شرکت می‌توان به ادوبی راش اشاره کرد؛ که کامل ترین نرم افزار تدوین فیلم برای دستگاه‌های قابل حمل کوچک مانند تلفن‌های همراه و تبلت است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 17

 

شرکت ادوبی در کنفرانس مکس بسیاری از محصولات جدید خود را معرفی کرد که مهمترین آن اپلیکیشن «پریمیر راش سی‌سی» است. ادوب راش فعلا برای رایانه‌ها و سیستم عامل‌های آی‌اواس عرضه شده و در سال آینده نسخه اندرویدی آن معرفی خواهد شد.

این نرم افزار بسیار سبک‌تر از نسخه ادوبی پریمیر که «حرفه‌ای‌ترین» نرم‌افزار تدوین فیلم این شرکت است، ساخته شده و از طرفی بسیار ساده‌تر از این نرم‌افزار می‌توان با آن کار کرد و مناسب افرادی است که محتوای تهیه شده خود را می‌خواهند در شبکه‌های اجتماعی با سرعت بالا و کیفیت مناسب عرضه کنند. ادوبی راش برای کار در شبکه‌های اجتماعی مانند اسنپ‌چت، اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و ویمیو بهینه‌سازی شده‌ است.

البته کابران همچنان برای تولید محتوای حرفه‌ای و سنگین به کار با نرم افزارهایی مانند پریمیر یا افترافکت وابسته خواهند بود.

در ادوبی راش از روش‌هایی برای ساده‌سازی در تدوین فیلم استفاده شده است. مثلا می‌توان براحتی، صدای پس‌زمینه‌ را با صدای سوژه، تنظیم کرد. در این قابلیت از روش‌های هوش مصنوعی نیز بهره گرفته شده‌است.

فایل‌های پریمیر راش با پریمیر پرو سازگاری دارند و می‌توان بخشی از روند تدوین را با ادوبی پریمیر ادامه داد از طرفی زمانی که فایل خود را با تبلتی مانند آی‌پد پرو تدوین می‌کنید می‌توانید ادامه همان تدوین را با ادوبی راش در لپ‌تاپ ویندوزی خود ادامه دهید.

از دیگر محصولات جدید ادوبی نسخه کامل فتوشاپ برای آیپد‌های شرکت اپل است. نرم‌افزاری که سبب می‌شود کارایی تبلت‌ها تا حد زیادی افزایش یابد.

این محصول از سال ۲۰۱۹ برای کاربران آی‌پد عرضه خواهد شد. نسخه‌ فتوشاپ که برای آی‌پد است تمام خصوصیت‌های نسخه‌ دسکتاپ را ندارد اما با گذشت زمان قرار است این فاصله‌ها کمتر شود.

این نسخه‌ جدید توانایی همگام سازی با نسخه‌های دیگر فتوشاپ را داشته و تغییرات در فایل‌های پی‌اس‌دی روی آی‌پد، با سایر دستگاه‌ها هماهنگ می‌شود. کاربران می‌توانند با بیشتر ابزارهای فتوشاپ در لایه‌های گوناگون مانند نسخه‌ دسکتاپ کار کنند.

در میان محصولات جدید محصولی به‌نام Project Aero نیز معرفی شده است که می‌توان با آن محتوایی براساس واقعیت افزوده ساخت.‌ Project Gemini هم نقاشی و رسم را در آی‌پد انجام می‌دهد.

ادوبی گفته است بر اساس تجربه مشترک با هنرمندانی که در این پروژه همکاری کرده‌اند در‌ روش‌هایی که ابزارها رسم و طراحی با آن کار می‌کنند تحولات جدی ایجاد شده و بسیاری از موارد تغییر کرده‌اند. در این روش‌ها پروسه طراحی سریع‌تر شده و هنرمندان می‌توانند انتظار قلم‌موهای طبیعی تری را داشته باشند.

شرکت ادوبی به نرم افزارهای قدیمی خود هم قابلیت‌های جدیدتری اضافه کرده است به عنوان نمونه در افترافکت با کمک هوش مصنوعی می‌توان سوژه درحال حرکت را از پس زمینه آن جدا کرد و در یک لایه جدید قرار داد.

شرکت ادوبی هم اکنون تمرکز زیادی روی فضای ابری و هوش مصنوعی برای کاربردی و آسان‌تر شدن کار با نرم افزارهای خود دارد. البته ایجاد ابزار‌های جدید نیاز به آموزش‌های تازه‌ای برای کار با نرم افزارهای حرفه‌ای این شرکت هم خواهد داشت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :