هرگاه با آدمهاي موفق مشورت کني شريک تفکر روشن آنها خواهي بود
هیچ پیر جهان دیده ای منکر برآیند زهرآلود دارایی حرام در زندگی آدمی نیست بهانه جویی نوعی بیماری است که موفقیت را نابود می کند . به هر قیمتی شده از آن اجتناب کنید خوب گوش کردن را یاد بگیریم، گاه فرصتها بسیار آهسته در میزنند خوشبختی، یگانه چیزی است که می توانیم بی اینکه خود داشته باشیم دیگران را از آن بر خوردار کنیم خوشبختی، یگانه چیزی است که می توانیم بی اینکه خود داشته باشیم دیگران را از آن بر خوردار کنیم كار بزرگ وجود ندارد، به شرطی كه آن را به كارهای كوچكتر تقسیم كنیم اگر هر روز راهت را عوض كنی، هرگز به مقصد اصلی نخواهی رسید. فقط وقتي مجازيم از بالا به كسي نگاه كنيم كه بخواهيم از زمين بلندش كنيم برای آنان که مفهوم پرواز را نمیفهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر میشوی معبودا ! به بزرگی آنچه داده ای آگاهم کن، تا کوچکی آنچه ندارم نا آرامم نکندانسان باید از هر حیث چه ظاهر و چه باطن، زیبا و آراسته باشد
به زبانت اجازه نده که قبل از اندیشه ات به کار افتدسرآمد فضیلت ها و نقطه پایان فضیلت ها ، دانش است . امام علی «ع»
دانشگاه ، مبدأ تحولات است. امام خمینی «ره» حفظ سلامت خود را با حفظ سلامت طبیعت آغاز کنیم.كتاب غذاي روح است و روح از كتاب زنده است.
امام علي (ع): «انسان بنده احسان است».
آدم ها فقط در یک چیز مشترکند : متفاوت بودن مقام معظم رهبری: « فرهنگ منابع طبیعی، باید به معارف عمومی تبدیل شود».از آنچه خودتان بيشتر دوستش مي داريد، به ديگران ببخشيد. «آل عمران آیه92»
احساس مسئولیت عمومی و عزم ملی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است. تخريب طبيعت، قهر طبيعت را به دنبال دارد. سعادت دیگران، بخشی مهم از خوشبختی ماست فرهنگ مقاومسازي را از سنين پايين آموزش دهیم.
این یک خبر کاملا رسمی است: شرکت شیائومی به باارزشترین استارتآپ جهان تبدیل شد. نظر به جذب سرمایه اخیر ۱/۱ میلیارد دلاری، ارزش شرکت شیائومی به ۴۶ میلیارد دلار رسیده؛ این مبلغ شامل سرمایه اولی شرکت نیز هست. ارزش کنونی شیائومی آن را در صدر استارتآپهایی قرار میدهد که تحت حمایت سرمایهگذاران جذب سرمایه کردهاند و حتی بالاتر از اوبر تکنولوژی (Uber Technologies) هستند. اوبر تکنولوژی خالق اپلیکیشن برای رزرو تاکسی است که در ماه اخیر ارزش آن به ۴۱ میلیارد دلار رسید. در میان شرکتهای بزرگ این فقط فیسبوک بود که توانست در بخش خصوصی سرمایهای بیش از ۵۰ میلیارد دلار کسب کند.
شیائومی که مقر اصلی آن در پکن قرار داشته و موسسش لی جون نام دارد، توانست در عرض فقط چهار سال با بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر، در صدر بازار گوشی هوشمند چین قرار بگیرد. سرمایهگذاران این شرکت اکنون امیدوارند، شیائومی نه فقط در عرصه گوشیهای هوشمند ارزان بلکه در عرصههای نرمافزاری و خدماتی دستگاههایش هم موفقیت خود را تکرار کند.
فروش گوشیهای هوشمند ارزان از سوی شیائومی، مسیری برای جذب کاربران به برنامهها و دیگر خدمات این شرکت محسوب میشود. لی جون موسس شیائومی این سرمایهگذاری اخیر را در صفحه وبلاگ چینی خود به طور رسمی تایید کرد. سرمایهگذاران اخیر شیائومی عبارتند از موسسه آل استارز (All-Stars)، سرمایهگذار روسی دیاستی گلوبال (DST Global) و شرکت خصوصی یونفنگ کاپیتال (Yunfeng Capital) وابسته به علیبابا.
آقای لی در وبلاگش مینویسد:«این دوره از سرمایهگذاری دستاوردهای چهارساله شرکت را تایید میکند و مرحله جدیدی از توسعه شیائومی را رقم خواهد زد.» به گفته هنس تونگ (Hans Tung) از مدیران شرکت سرمایهگذاری جیجیوی کاپیتال، چشمانداز شیائومی قبلتر از اینها یعنی پیش از تاسیس این شرکت در سال ۲۰۱۰، روشن و مشخص بوده است. آقای تونگ در ژانویه ۲۰۱۰ با موسس شیائومی قرار ملاقاتی در لابی یک هتل لوکس در پکن میگذارند.
تونگ از آن ملاقات سخن میگوید:«من معتقد بودم ورود به بازار موبایل جرات و جسارت بسیار میخواهد. به ویژه ورود به بخش سختافزار این بازار واقعا سخت است.» پاسخ آقای لی به تونگ این بود که به دنبال سختافزار، نرمافزار و تولید برنامههایی در حد و اندازههای اپل است اما برخلاف اپل، شرکت آقای لی بیشتر محصولاتش را از طریق اینترنت میفروشد.
آقای تونگ میگوید تجربیات قبلی لی در تجارت الکترونیکی، بازیهای آنلاین و تجارت نرمافزار او را متقاعد کره بود.
شیائومی در سهماهه دوم توانست از شرکت سامسونگ پیشی بگیرد و به بزرگترین فروشنده گوشی در چین تبدیل شود. امسال انتظار میرود این شرکت بتواند ۶۰ میلیون دستگاه از گوشیهایش را در جهان به فروش برساند. تعداد گوشیهای فروختهشده شیائومی در سال ۲۰۱۳، ۷/۱۸ میلیون نسخه بود.
معیار اندازهگیری موفقیت شیائومی تعداد گوشیهای فروختهشده در هر سهماهه نیست بلکه تعداد کاربران رابط کاربری سفارشی این شرکت یعنی MIUI، نسخهای از اندروید گوگل است. MIUI فروشگاه نرمافزار مخصوص به خودش را دارد که پلتفرمی کلیدی برای خدمات آنلاین این شرکت به حساب میآید. شیائومی میگوید تعداد کاربران فعالش تا ماه گذشته ۸۰ میلیون نفر بودهاند.
این شرکت همچنین گفته در تاریخ ۲۵ نوامبر تعداد دانلود از فروشگاه به ۱۰ میلیارد (یعنی به اندازه دوبرابر آمار جولای امسال و ۱۰ برابر سپتامبر سال گذشته) رسیده است.
بخشی از موفقیت و رشد فروشگاه شیائومی به دلیل مسدود بودن خدمات گوگلپلی در کشور چین است. راهاندازی پلتفرمی برای توزیع برنامه و سایر خدمات نرمافزاری میتواند سودآورتر از فروش سختافزار باشد. برای مثال، سود خالص تنسنت هولدینگز (Tencent Holdings) به عنوان غول اینترنتی چین که در زمینه بازی و شبکههای اجتماعی فعالیت میکند، در سهماهه سوم به ۲۹ درصد رسید. از آنجایی که شیائومی هنوز یک شرکت خصوصی است، حاشیه سودش را اعلام نمیکند. لیکن با توجه به اسناد منتشرشده توسط والاستریت ژورنال در ماه گذشته، سود حاشیه، سود مستقیم و غیرمستقیم شیائومی ۱۳ درصد بوده است.
یکی دیگر از عوامل کلیدی موفقیت استراتژی شیائومی سرمایهگذاری در حال رشد این شرکت است. این شرکت توانسته سهام دیگر شرکتهای فعال در چین از جمله شرکت ویدئویی یوکوتودو (YoukuTudou) و شونلی (Xunlei) و شرکت توسعهدهنده بازی یعنی وستهاوسگروپ (Westhouse Group) و نیز موسسه سلامتی آیهلت (iHealth) را از آن خود کند. شیائومی برای گسترش خدمات سختافزاری خارج از عرصه موبایل، در ماه اخیر در شرکت تولیدکننده لوازم خانگی میدئا (Midea Group) سرمایهگذاری کرد.
با تمام اینها شیائومی با چالشهای زیادی مواجه است. رقابت شرکتهایی مثل لنوو، هواوی و زدتیای در چین روزبهروز بیشتر میشود. نی فی (Ni Fei) مدیر نوبیا (Nubia) یکی از واحدهای زدتیای گفت:«شیائومی پدیدهای در بازار چین ایجاد کرده و ما در حال مطالعه مدل کسب و کار این شرکت هستیم.» نوبیا یکی از واحدهای زدتیای است که در سال ۲۰۱۲ برای توسعه فروش آنلاین و بازاریابی شبکهای راهاندازی شد.
لیکن آقای تونگ معتقد است تکرار مدل کسب و کار شیائومی کار آسانی نیست. این شرکت اغلب نرمافزار و خدماتش را از طریق تعامل با کاربران و گوش سپردن به گلههای آنها در شبکههای اجتماعی بهروز میکند. او افزود:«توصیف این مدل کسب و کار برای من کار سادهای است، هرچند اجرای آن بسیار دشوارتر به نظر میرسد.»
منبع: ماهنامه پیوست