هرگاه با آدمهاي موفق مشورت کني شريک تفکر روشن آنها خواهي بود
هیچ پیر جهان دیده ای منکر برآیند زهرآلود دارایی حرام در زندگی آدمی نیست بهانه جویی نوعی بیماری است که موفقیت را نابود می کند . به هر قیمتی شده از آن اجتناب کنید خوب گوش کردن را یاد بگیریم، گاه فرصتها بسیار آهسته در میزنند خوشبختی، یگانه چیزی است که می توانیم بی اینکه خود داشته باشیم دیگران را از آن بر خوردار کنیم خوشبختی، یگانه چیزی است که می توانیم بی اینکه خود داشته باشیم دیگران را از آن بر خوردار کنیم كار بزرگ وجود ندارد، به شرطی كه آن را به كارهای كوچكتر تقسیم كنیم اگر هر روز راهت را عوض كنی، هرگز به مقصد اصلی نخواهی رسید. فقط وقتي مجازيم از بالا به كسي نگاه كنيم كه بخواهيم از زمين بلندش كنيم برای آنان که مفهوم پرواز را نمیفهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر میشوی معبودا ! به بزرگی آنچه داده ای آگاهم کن، تا کوچکی آنچه ندارم نا آرامم نکندانسان باید از هر حیث چه ظاهر و چه باطن، زیبا و آراسته باشد
به زبانت اجازه نده که قبل از اندیشه ات به کار افتدسرآمد فضیلت ها و نقطه پایان فضیلت ها ، دانش است . امام علی «ع»
دانشگاه ، مبدأ تحولات است. امام خمینی «ره» حفظ سلامت خود را با حفظ سلامت طبیعت آغاز کنیم.كتاب غذاي روح است و روح از كتاب زنده است.
امام علي (ع): «انسان بنده احسان است».
آدم ها فقط در یک چیز مشترکند : متفاوت بودن مقام معظم رهبری: « فرهنگ منابع طبیعی، باید به معارف عمومی تبدیل شود».از آنچه خودتان بيشتر دوستش مي داريد، به ديگران ببخشيد. «آل عمران آیه92»
احساس مسئولیت عمومی و عزم ملی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است. تخريب طبيعت، قهر طبيعت را به دنبال دارد. سعادت دیگران، بخشی مهم از خوشبختی ماست فرهنگ مقاومسازي را از سنين پايين آموزش دهیم.بخش اول : سابقه، هدف، مخاطب ، روش
سابقه و هدف: درباره خودتان
مقدمه و معرفی کوتاهی از شرکت شما به سازمان های انجام دهنده ی در شناخت شما و نیازهای فردی تان کمک می کند. سابقه می تواند شامل موارد زیر باشد:
چه کاری انجام می دهید. در کدام بخش صنعت هستید. و چگونه به آن مرتبط می شوید.
چه مدت در این کسب و کار بوده اید؟
تعداد کارمندان / سایت های شما چقدر است؛
اهداف / آرمان های کسب و کار شما چیست.
اهداف تحقیق: از تحقیق چه می خواهید؟
ممکن است اهداف پژوهشی و اهداف کسب و کار جداگانه ای وجود داشته باشد. به عنوان مثال، هدف تحقیق می تواند فهمیدن نظرات مشتریان در مورد خدماتی باشد که شما ارائه می کنید. انجام این تحقیق می تواند یک هدف کسب و کار استراتژیک باشد. مثلا آیا تحقیق از تغییر خدمات یا محصولات حمایت و آن را تایید می کند؟ به یاد داشته باشید، سازمان ها باید هر چیزی را که به آنها می گویید، محرمانه نگه دارند.
اهداف می تواند شامل این موارد باشد:
زمینه ی تصمیم برای انجام تحقیق؛
چه کسی از افراد شرکت در تحقیق شرکت خواهد کرد؟
اهداف تحقیق؛
اهداف کسب و کار
مخاطب هدف: می خواهید سازمان با چه کسانی صحبت کند؟
مخاطبان هدف (پاسخ دهندگان) را شناسایی کنید. آیا آنها کسب و کار ها یا مصرف کنندگان هستند؟ آیا مشتری های فعلی، مشتریان موقت یا مشتریان رقیب هستند؟ آیا آمار جمعیتی، مانند سن، جنسیت، درآمد، شغل، محل سکونت، اندازه شرکت، و غیره مرتبط هستند؟ مخاطبان هدف میتوانند شامل این موارد باشند:
از چه کسی می خواهید تحقیق کنید. و چه تعداد مصاحبه ها (اندازه نمونه) می خواهید داشته باشید. می توانید گزینه های دیگری را نیز در نظر بگیرید. یا پیشنهادات خود را به سازمان ارائه دهید.
جزئیات تماس مخاطب: آیا می توانید فهرستی از مشتری تهیه کنید. یا سازمان باید خودش این پاسخ دهندگان را پیدا کند؟
روش تحقیق: کدام روش را در نظر می گیرید؟
فکر می کنید اهداف شما از چه روشی بهتر برآورده می شوند؟ از طریق تحقیق کیفی یا کمی، و یا شاید ترکیبی از این دو؟ آیا تحقیق باید به صورت چهره به چهره، تلفنی و یا آنلاین انجام شود؟ اگر مطمئن نیستید نگران نباشید. روش های تحقیق می تواند شامل موارد زیر باشد:
روش مورد نظر شما؛
از سازمان ها بخواهید یک روش توصیه کنند و آن را به شما توضیح دهند.
بخش دوم: زمان، تحویل، بودجه ، جزئیات تماس
مقیاس زمانی: یافته های تحقیق باید از چه زمانی تا چه زمانی باشند؟
زمانبندی های مهم داخلی شرکت مانند جلسات و مهلت های تصمیم گیری را در نظر بگیرید. مقیاس زمانی می تواند شامل موارد زیر باشد:
زمانبندی برای پروسه تهیه، شروع تحقیق و زمانی که نتایج را نیاز دارید؛
آیا می خواهید قبل از دریافت کامل یافته های اصلی، پیشنویس یافته ها یا یافته های مهم را دریافت کنید.
نحوه تحویل: انتظار دارید که سازمان چه نتایجی از تحقیق را به شما بدهد؟
آیا می خواهید یافته ها در فرمت گزارش کتبی و یا به صورت شفاهی به شما ارائه شود؟ شاید بخواهید هر دو را داشته باشید یا جلسه ای با سازمان انجام دهنده ی تحقیق داشته باشید تا درباره یافته ها بحث کنید. تحویل می تواند شامل موارد زیر باشد:
فرمت مورد نظر برای یافته ها – برای مثال، ارائه ی یک گزارش در قالب Word یا پاورپوینت، رونوشت چاپی/ یا الکترونیکی و غیره؛
هر چیز دیگری که انتظار دارید سازمان به شما ارائه دهد.
بودجه تحقیق: چقدر پول باید صرف کنید؟
این مسئله می تواند به سازمان ها کمک کند تا مطابق بودجه موجود در خدمت شما باشند. حتی اگر این خدمت فقط به اندازه ی یک تخمین و برآورد باشد. آنها می توانند به شما در به حداکثر رساندن بودجه موجود کمک کنند. و شاید بتوانند روشی را به شما پیشنهاد دهند که هرگز به آن فکر نکرده اید. بودجه می تواند شامل موارد زیر باشد:
نشانه یا گواهی بودجه موجود (از جمله اینکه آیا شامل مالیات بر ارزش افزوده است یا خیر)؛
برنامه پرداخت صورتحساب مورد نظر شما.
جزئیات تماس: سازمان چگونه باید با شما ارتباط برقرار کند؟
نام و اطلاعات تماس مخاطبین اصلی را ارائه کنید. و همین موارد را از آنها درخواست کنید. همچنین بگویید که:
سازمان باید در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد خلاصه تحقیق با چه کسی تماس بگیرد؛
نتایج را به چه کسانی، چه زمانی و چگونه باید ارسال کنند (به صورت الکترونیکی یا چاپی).
مزیت خلاصه تحقیق
از آنجا که مطالعه کل تحقیق کسب و کار می تواند بسیار زمان بر باشد و شاید نیاز به راهنمایی مشاوران در درک برخی از مفاهیم نیز وجود داشته باشد. داشتن خلاصه تحقیق اهمیت زیادی پیدا می کند. در خلاصه تحقیق قسمت های مختلف شامل مقدمه، اهداف، روشها و نتایج تحقیق به صورت خلاصه و به زبانی ساده تر ذکر می گردد. و در نتیجه با استفاده از خلاصه تحقیق تصمیم گیری برای بخش های مختلف کسب و کار آسان می شود.
منبع: پدیده فکر مهتر