هرگاه با آدمهاي موفق مشورت کني شريک تفکر روشن آنها خواهي بود
هیچ پیر جهان دیده ای منکر برآیند زهرآلود دارایی حرام در زندگی آدمی نیست بهانه جویی نوعی بیماری است که موفقیت را نابود می کند . به هر قیمتی شده از آن اجتناب کنید خوب گوش کردن را یاد بگیریم، گاه فرصتها بسیار آهسته در میزنند خوشبختی، یگانه چیزی است که می توانیم بی اینکه خود داشته باشیم دیگران را از آن بر خوردار کنیم خوشبختی، یگانه چیزی است که می توانیم بی اینکه خود داشته باشیم دیگران را از آن بر خوردار کنیم كار بزرگ وجود ندارد، به شرطی كه آن را به كارهای كوچكتر تقسیم كنیم اگر هر روز راهت را عوض كنی، هرگز به مقصد اصلی نخواهی رسید. فقط وقتي مجازيم از بالا به كسي نگاه كنيم كه بخواهيم از زمين بلندش كنيم برای آنان که مفهوم پرواز را نمیفهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر میشوی معبودا ! به بزرگی آنچه داده ای آگاهم کن، تا کوچکی آنچه ندارم نا آرامم نکندانسان باید از هر حیث چه ظاهر و چه باطن، زیبا و آراسته باشد
به زبانت اجازه نده که قبل از اندیشه ات به کار افتدسرآمد فضیلت ها و نقطه پایان فضیلت ها ، دانش است . امام علی «ع»
دانشگاه ، مبدأ تحولات است. امام خمینی «ره» حفظ سلامت خود را با حفظ سلامت طبیعت آغاز کنیم.كتاب غذاي روح است و روح از كتاب زنده است.
امام علي (ع): «انسان بنده احسان است».
آدم ها فقط در یک چیز مشترکند : متفاوت بودن مقام معظم رهبری: « فرهنگ منابع طبیعی، باید به معارف عمومی تبدیل شود».از آنچه خودتان بيشتر دوستش مي داريد، به ديگران ببخشيد. «آل عمران آیه92»
احساس مسئولیت عمومی و عزم ملی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است. تخريب طبيعت، قهر طبيعت را به دنبال دارد. سعادت دیگران، بخشی مهم از خوشبختی ماست فرهنگ مقاومسازي را از سنين پايين آموزش دهیم.
تحقیقات کیفی بازار نه تنها روشی برای فهمیدن نظرات مردم است بلکه علت چنین تفکر و نظراتی را نیز جویا می شود. این تحقیقات درصدد به حرف گرفتن مردم و پرسیدن نظرات آنهاست از این رو می توانید انگیزه و احساسات مشتریان و مردم را درک کنید.
مصاحبه های چهره به چهره و بحث های گروهی بهترین راه برای دریافت این نوع بازخورد عمیق و دقیق است. وقتی که میخواهید محصولات جدید تولید کنید یا طرح های بازاریابی جدیدی دارید و می خواهید واکنش ها را آزمایش کنید و رویکرد خود را بهبود ببخشید، تحقیقات کیفی کاری بسیار ارزشمند و مفید خواهد بود.
دلایل انجام تحقیقات کیفی بازار
اولین گام مهم قبل از انجام بسیاری از وظایف بازاریابی مهم و کلیدی، از جمله تهیه یک طرح بازاریابی، انجام تجزیه و تحلیل SWOT، توسعه محصول، برندینگ و قیمت گذاری، تحقیق است.
تحقیقات بازار باید استراتژی بازاریابی آنلاین شما را نیز معرفی کند – از طراحی وب سایت گرفته تا خبرنامه های ایمیلی، SEO و شبکه های اجتماعی.
تحقیقات بازار همچنین می تواند به شما در توسعه محصولات و خدمات کمک کند و اطمینان دهد که نیازهای مخاطبان هدف برآورده می شود. برای مثال، اگر یک رستوران را اداره می کنید. و می خواهید یک منوی ناهار جدید را معرفی کنید، می توانید گروه کوچکی از مردم محلی را دعوت کنید. تا غذا بخورند و غذا بخورید و نظرات خود را در مورد غذاها، خدمات و قیمت گذاری پیشنهادی اعلام نمایند. این نوع تحقیقات هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت، اما می تواند بازخوردهای مهمی را برای شما فراهم کند و شانس موفقیت شما را افزایش دهد.
معرفی محصول قبل از راه اندازی خط تولید انبوه
قبل از شروع به کار با یک خط جدید، ضروری است تا تعدادی از محصول خود را به دست برخی از اعضای بازار هدف خود برسانید. و بفهمید که آیا استفاده از محصول آسان است، آیا آنچه را که انتظار می رود انجام می دهد، آیا طراحی جذابی دارد؟ آیا به نظر می رسد که در کنار محصولات رقیب در فروشگاه ها قرار بگیرد؟ آیا بسته بندی آن کارایی دارد؟ آیا قیمت محصول مناسب است؟ این نوع تحقیق مشتری تقریبا همیشه یک یا دو مسئله مهم را مطرح می کند که می توان قبل از راه اندازی تولید و توزیع انبوه محصول ، آنها را برطرف کرد.
تشکیل یک گروه تحقیق
در هر حال، دریافت نتایج روشن از طریق تحقیقات کیفی بازار می تواند دشوار باشد. بعضی از افراد ممکن است فقط بخاطر مودب بودن نظر مثبتی داشته باشند. و در عین حال برخی دیگر ممکن است مغرور باشند و تسلط بحث را در اختیار بگیرند. در گروه های تمرکز، با نمونه های کوچکی از بازار هدف خود، معمولا با ۴ تا ۸ نفر روبرو می شوید. یا می توانید تک به تک با آنها مصاحبه انجام دهید. در مقابل، یک نظرسنجی (تحقیقات کمّی) را می توان به تعداد زیادی از مشتریان ارسال کرد.
انتخاب مصاحبه گر
انتخاب یک شخص مناسب برای مصاحبه با مردم و یا تعدیل یک بحث گروهی حیاتی است. محققان بازار حرفه ای، انتخاب ایده آلی هستند و قطعا مهم است که صاحبان کسب و کار یا مدیران خودشان جلسات را اداره نکنند. ضروری است تا فردی مستقل برای انجام این کار مشخص شود – زیرا بی طرفانه رفتار خواهد کرد و افرادی که مصاحبه می کنند احساس می کنند که می توانند صادقانه نظرات خود را بگویند.
یک ناظر خوب این جلسه را به شیوه ی غیر رسمی و آزاد اداره می کند. پاسخ ها باید بررسی و پرونده ها باید بعدا تجزیه و تحلیل شوند. باید به زبان بدن و پاسخ های غیر کلامی توجه داشت. ثبت فیلم نیز به ناظر کمک می کند تا در صورت نیاز بعدا نحوه ی رفتار پاسخ دهندگان و همچنین آنچه را که در مصاحبه گفته اند، باز بینی کند.
اطلاعاتی که می توان از تحقیقات کیفی بازار به دست آورد
مشتریان موجود یا مشتریان بالقوه درباره محصول یا خدمات شما چه فکر و احساسی دارند.
چگونه مشتریان از میان محصولات یا تامین کنندگان مختلف انتخاب می کنند – چه چیزی به آنها انگیزه می دهد.
چگونه برندینگ، طراحی و بسته بندی بر مشتری تاثیر می گذارد.
کدام پیام های بازاریابی بیشترین تأثیر را دارند و کدام یک مشتریان را از شما دور می کنند.
چگونه قیمت ها بر تصمیم گیری تاثیر می گذارند.
آیا تقاضا برای محصول یا خدمات جدید وجود دارد.
تحقیقات کیفی بازار به مردم اجازه می دهد تا پاسخ ها و نظرات خود را به صورت مفصل شرح دهند. در نتیجه شما نیز به دیدگاه های بیشتری در مورد نگرش ها و رفتار مشتریان دست خواهید یافت.در تحقیقات کیفی به عمق پاسخ های افراد پرداخته می شود تا دلایل هدایت کننده ی تصمیات آنها کشف شود.
منبع: پدیده فکر مهتر