کد خبر: ۱۰۸۳
طبق گزارش‌های اخیر مایکروسافت، هم اکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر از سیستم عامل ویندوز در جهان استفاده می‌کنند. بر اساس جدید ترین گزارش شرکت مایکروسافت ویندوز ۱۰ با کسب ۴۸ درصد از بازار سیستم‌عامل‌های این شرکت فاصله‌ خود با ویندوز ۷ را افزایش داده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018 May 04

مایکروسافت به‌تازگی اقدام به یک به‌روزرسانی جامع برای ویندوز ۱۰ کرده تا این سیستم عامل را در رقابت با دیگر رقبا کارآمدتر کند.

مایکروسافت در این به‌روزرسانی که پس از چندین هفته تاخیر ارائه کرده، ويژگی جدید تایم‌لاین را به ویندوز ۱۰ اضافه کرده است. این خصوصیت جدید به کاربران این فرصت را می‌دهد تا در هنگام کار با چندین اپلیکیشن در میان دستگاه‌های مختلف ویندوز ۱۰ تغییر وضعیت دهند.

مایکروسافت در حالی این بروز رسانی‌ها را انجام داده که هر روز از تعداد کاربران ویندوز کاسته می‌شود. چند سالی است استفاده از ویندوز در حال کاهش است و آمارها نشان می‌دهد استفاده از این سیستم عامل طی یک سال اخیر حدود ۱۷۰ میلیون کاربر کاهش یافته است.

بسیاری از افرادی که تا پیش از این از رایانه استفاده می‌کردند به سمت استفاده از تبلت و موبایل روی آورده‌اند. به همین دلیل سهم سیستم عامل‌هایی مانند اندروید افزایش و سهم ویندوز کاهش یافته است.

در نسخه جدید ویندوز ۱۰ منوی Task view جای خود را به تایم‌لاین داده است.

در تایم‌لاین استفاده از نرم‌افزارهایی که در یک هفته یا یک ماه قبل مورد استفاده کاربر قرار گرفته باشند هم در دسترس هستند.

کار بر می‌تواند تایم‌لاین را با نسخه‌ آی‌اواس و اندروید مایکروسافت اج ادغام کند و به تاریخچه‌ وب‌گردی گوشی هوشمند در کامپیوتر خود دسترسی داشته باشد.

قابلیت جدید دیگری که به ویندوز ۱۰ اضافه شده، قابلیت دیکته گفتن است. در این حالت کاربر می‌تواند به رایانه دیکته گفته و ویندوز هم شروع به تایپ سخنان کاربر می‌کند.

مایکروسافت در زمینه تنظیم صدا هم در نرم افزارهای مختلف راهکار جدیدی ارائه کرده است. تنظیمات جدید صوتی به کاربر امکان می‌دهد هر دو صدای ورودی و خروجی را برای هر اپلیکیشن شخصی‌سازی کند.

یکی دیگر از قابلیت‌های نسخه جدید، اشتراک‌گذاری نزدیک نام دارد؛ به‌گونه ای که کاربران می‌تواند اطلاعات مورد نظر خود را با دستگاهای نزدیک ویندوز ۱۰ اشتراک‌گذاری کنند.

فوکوس اسیست قابلیت دیگر در ویندوز ۱۰ است. فوکوس اسیست جهت توقف اعلان‌های بازشونده در مواقع خاص عمل می‌کند. در زمانی که کاربر مشغول تماشی فیلم است یا کاری را انجام می‌دهد که دوست ندارد نرم افزار دیگری مزاحمتی ایجاد کند فوکوس اسیست به‌صورت خودکار اعلان‌ها را غیر فعال می‌کند.

ویندوز در این به‌روزرسانی سعی کرده مشکلات امنیتی نسخه پیشین را هم بر طرف کنند. در این به‌روزرسانی مایکروسافت از یادگیری ماشین و برخی الگوریتم‌های هوش مصنوعی نیز استفاده کرده است. در این نسخه برای استفاده از واقعیت افزوده هم تغییراتی صورت گرفته است.

بر همین اساس مایکروسافت در حال بهتر سازی فضای استفاده از ویندوز و اضافه کردن قابلیت‌های جدید است. این شرکت سعی دارد سیستم عامل جدید خود را با محیط اپلیکشین‌های جدید هماهنگ‌تر کند و امکان رابطه بهتر بین دستگاهای ویندوزی با دستگاه‌هایی با سیستم عامل‌های دیگر مانند اندروید را فراهم کند.

همچنین این شرکت در تلاش است تا در زمینه مرورگرهای اینترنتی هم بتواند بازار از دست رفته خود را تا حدودی احیا کند. با این وجود به دلیل تجربه تلخ بیشتر کاربران در استفاده از اینترنت اکسپلورر و کوچ به مرورگرهایی مانند کروم یا فایر فاکس، این شرکت راه سختی را پیش رو دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :