ناسا، آژانس هوانوردی و فضا روز پنج‌شنبه 14 دسامبر 2017 اعلام کرد یک منظومه شمسی کامل در فاصله 2545 سال نوری زمین کشف کرد. به غیر از منظومه شمسی که ما در آن قرار داریم، این اولین منظومه شمسی کشف شده است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 15

چهار مهندس و دانشمند ناسا روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری که رسانه‌های مختلف برای حضور در آن دعوت شده بودند، اعلام کردند یک منظومه شمسی در فاصله 2545 سال نوری زمین کشف کرده‌اند. ناسا در این نشست خبری اعلام کرد هشتمین سیاره‌ای که به دور ستاره‌ای به نام کپلر 90 می‌چرخد را کشف کرد. ستاره کپلر 90 توسط یک جستجوگر فضایی با همین نام کشف شد. جستجوگر کپلر در سال 2009 به فضا اعزام شده بود.

این کشف جدید ثابت کرد که مجموعه کشف شده، در واقع یک منظومه شمسی کامل است که هشت سیاره را در خود دارد و این سیاره‌ها حول محور یک ستاره می‌چرخند.

مهندسان ناسا اعلام کردند کشف این سیاره نشان داد که ستارگان می‌توانند یک منظومه شمسی ویژه خود داشته باشند و آنچه کشف شد، اولین ستاره کشف شده است مجموعه‌ای سیارات را دارد که پیرامون آن می‌چرخند.

پاول هرتس مدیر بخش فیزیک و کریستوفر شالو مدیر بخش هوش مصنوعی گوگل و دو مهندس دیگر در این نشست حاضر شده و اکتشاف جدید را معرفی کردند. آنها این اکتشاف را نتیجه سال‌ها تلاش و مطالعه 15 هزار ستاره در هر دقیقه توصیف کردند. کاوشگر کپلر از سال 2009 تا کنون بیش از 1000 جرم آسمانی را کشف کرده است. این کاوشگر وظیفه جستجو و بررسی احتمال وجود حیات در کهکشان را بر عهده دارد.

سخنگوی ناسا سیاره کشف شده جدید را سیاره‌ای سنگی و کوچک اعلام کرد و گفت که این سیاره هر 14 روز 4 ساعت یک بار حول ستاره خود می‌چرخد. دمای سطح این سیاره 420 درجه سانتیگراد است لذا احتمال وجود حیات از نوع حیات موجود روی کره زمین، روی این سیاره وجود ندارد.

کاوشگر کپلر پیش از این سیاره، سیاره دیگری به نام "کپلر 80 جی" کشف کرده بود که علاوه بر 6 سیاره دیگر حول محور یک ستاره می‌چرخیدند. این اولین منظومه شمسی کشف شده در کهکشان، به غیر از منظومه شمسی است که ما در آن زندگی می‌کنیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۲.۹۷°
بیشینه:۱۲.۹۷°
وضعيت:باران سرد
سرعت باد:۵.۱۴ km/h
رطوبت:۷۲%
 
۱۲.۹۷ | ۱۲.۹۷