کد خبر: ۱۶۲۲
هتل قصر السراب همه آنچه از یک هتل لوکس و مجلل در امارات متحده عربی انتظار دارید را یکجا دارد؛ از ویلاهای لاکچری و استخرهای اختصاصی گرفته تا رستوران‌های بی‌نظیر و اسپایی مجهز و مدرن.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 09

 

در بیرون دیوارهای این هتل چیزی نیست جز شن و کویر. همین چشم‌انداز وجه تمایز قصر السراب از دیگر هتل‌های دبی را تشکیل داده است.

این اقامتگاه در لبه‌ی کویری دنیای عرب قرار دارد، به قول خود اعراب، در «ربع خالی».

ربع‌الخالی منطقه‌ای بیابانی و شنی گسترده‌ای در جنوب شرقی شبه جزیره عربستان است. منطقه‌ای بسیار گسترده که قسمت بزرگی از خاک کشورهای: عربستان سعودی، یمن، عمان و امارات متحده عربی را دربر گرفته‌است، و یکی از بزرگترین صحراهای ماسه‌ای دنیا به‌شمار می‌آید، و یکی از بزرگترین صحراهای جزیره‌العرب است.

 

دور از فضای شهری بودن و در دل بیابان قرار داشتن این هتل باعث شده تا به عنوان یکی از بهترین هتل‌های ابوظبی بشمار برود که از نمونه‌های ۵ ستاره چیزی کم ندارد.

وقتی از مجموعه هتل بیرون می‌آیید و به سمت جنوب می روید، تا کیلومترها فقط شن روان می بینید تا این که یک بزرگراه و فنسی که نشان دهنده مرز عربستان است در برابر چشمان شما ظاهر می شود.

دور دست بودن این سرزمین آفتاب سوخته چیزی است که قصر السراب را به یکی از بهترین هتل های ابوظبی تبدیل کرده. اما در عین حال این امر مشکلات عدیده ای را برای مدیریت آن به وجود آورده است. از مشکلات بارز آن باید به پیشگیری از بلعیده شدن کامل هتل توسط شن اشاره کرد.

سرابی در بیابان

قصر السراب ابتدا به عنوان فرارگاهی از زندگی شهری طراحی و ساخته شد تا گردشگران بتوانند در دل کویرهای سنتی دنیای عرب به گشت و استراحت بپردازند.

ساخت این مجموعه اقامتی از سال ۲۰۰۷ میلادی آغاز شد. طراحی آن به شکل یه قلعه است که در میان ماسه‌های سبز و قرمز خودنمایی می‌کند. رنگ ماسه‌ها به دلیل وجود آهن و مس در آنهاست.

هتل قصر السراب دارای ۱۵۴ اتاق مهمان و ۵۲ ویلاست که در مساحتی بالغ بر ۱۹ هزار آکر (حدود ۸۰ هزار متر مربع) گرد هم آمده‌اند. این بنا همانند توهم یا سراب در وسط بیابان به نظر می‌رسد به همین خاطر به آن قصر سراب می‌گویند. البته هیچ کس این اشتباه را نمی‌کند که آن را با سراب اشتباه بگیرد زیرا تنها دلیلی که کسی این مسافت را طی می‌کند تا به این منطقه برسد، اقامت در هتل یا کار در آن است، ولاغیر.

مهمانان با هلی‌کوپتر به این هتل دسترسی پیدا خواهند کرد. البته از طریق زمینی هم می‌توان به آنجا رفت که حدود دو ساعت رانندگی دارد.

خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات و حاکم ابوظبی ویلای شخصی خود را در این مجموعه اقامتی دارد و هر زمان بخواهد با هلی کوپتر به هتل قصر السراب می آید.

در درون هتل، اتاق ها و ویلاهایی رو به آفتاب در مسیری به درازای بیش از ۷ کیلومتر قرار دارند که مهمان ها می‌توانند از خودروهای الکتریکی مخصوص زمین گلف برای رفت‌آمد استفاده کنند.

نورپردازی هتل در شب بسیار چشم‌نواز و زیباست. بخصوص که گرمای شدید آفتاب در نیمه روز از بین رفته و هوا نیز خنک‌تر شده است.

در کنار استخر هتل درختان نخل سایه‌فکنی می‌کنند و آن را به جایی دنج در دل کویر تبدیل کرده‌اند.

همچنین چندین رستوران از جمله رستورانی که به شکل یک کپر ساخته شده و مهمانان می توانند روی تخت هایی در فضای باز و زیر ستاره ها شامشان را بخورند و برایشان موسیقی زنده اجرا می شود.

 

وقتی که آفتاب در طول روز به این هتل می تابد، راهروها در سایه قرار می گیرند و مهمانان می توانند از کانال های تهویه هوا، فضای سبز و همچنین فواره های زیبای درون مجموعه لذت ببرند.

دریای شن

در کنار امکانات داخلی هتل، در اطراف آن دریای شن وجود دارد که بادهای شمالی-جنوبی لحظه‌ای آن را آرام نمی‌گذراد.

البته این بادها گاهی باعث می‌شود تا طوفانی از شن در کویر برپا شود، طوفانی با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت که می‌تواند فضای داخلی هتل را هم آلوده کند. اما طراحی این مجموعه به گونه‌ای است که هوای آلوده و مملو از خاک به داخل راه پیدا نکند.

بولدوزرها و دستگاه‌های بزرگ زیادی در این منطقه وجود دارند تا باعث تغییر مسیر ماسه ها و پاکسازی آنها شوند.

با این وجود، قصر السراب ۸ سال را با موفقیت به پایان رسانده و مسافران زیادی به آنجا می ‌روند. با این وجود پیدا کردن افرادی که قصد و توانایی کار در این هتل در وسط بیابان را داشته باشند بسیار سخت است. بدین ترتیب سعی شده با تسهیل رفت و آمد به این هتل از طریق ساخت و ساز مراکزی در روستاهای اطراف که کارکنان این هتل را تامین می کنند، افراد بیشتری برای کار در این هتل تشویق شوند.

این هتل مقصد افراد گوناگونی است از گردشگران خارجی گرفته تا عکاسان مجله‌های مد، برپایی مراسم عروسی، سپری کردن دوران ماه عسل یا تعطیلات رمانتیک و عاشقانه.

برخی از مهمان ها شاید از بیرون رفتن هراس داشته باشند زیرا در بیابان عقرب و مار زندگی می‌کنند، اما مدیر هتل مدعی است که هیچ خطری مردم را تهدید نمی‌کند و منطقه کاملا امن است.

منبع: روزیاتو

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آب و هوا
كمينه:۱۸.۹۶°
بیشینه:۱۸.۹۶°
وضعيت:نيمه ابري
سرعت باد:۶.۱۷ km/h
رطوبت:۱۳%
 
۱۸.۹۶ | ۱۸.۹۶
تصاویر