در سال ۲۰۱۷ فرودگاه‌های هارتسفیلد-جکسون آتلانتا، فرودگاه بین‌المللی پکن و فرودگاه دوبی به ترتیب شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان بوده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 10

در میان فرودگاه های بزرگ و پرتردد جهان هارتسفیلد-جکسون آتلانتا با ۱۰۳ میلیون مسافر، پر رفت و آمدترین فرودگاه جهان بشمار می‌رود. این در حالی است که فرودگاه امام خمینی تهران ظرفیت شش میلیون نفری دارد.

هارتسفیلد-جکسون آتلانتا در ۱۱ کیلومتری جنوب شهر آتلانتا در ایالت جرجیای ایالات متحده آمریکا واقع شده است. فرودگاه آتلانتا به‌عنوان قطب پروازهای جنوب‌ شرق ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود.

با افزایش رشد اقتصادی در چین فرودگاه‌های پکن و شانگهای بسیار پر رفت و آمد شده‌اند. این میزان به قدری بالا رفته است که فرودگاه پکن توانسته است عنوان دومین فرودگاه پر رفت و آمد جهان را از آن خود کند.

پکن فرودگاهی بین‌المللی است که در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی شهر پکن، پایتخت جمهوری خلق چین واقع شده است. این فرودگاه در سال گذشته میزبان ۹۵ میلیون مسافر از سراسر جهان بوده است.

سومین فرودگاه پرتردد جهان فرودگاه دوبی است. فرودگاه بین‌المللی دوبی به تنهایی در سال گذشته پذیرای ۸۸ میلیون مسافر بوده است.

طبق گزارش سی‌ان‌ان، فرودگاه بین‌المللی دوبی و فرودگاه دوحه به ترتیب بهترین فرودگاه‌ها در خاورمیانه هستند.

پس از دوبی فرودگاه توکیو در ژاپن چهارمین فرودگاه شلوغ جهان است. این فرودگاه در سال گذشته میزبان ۸۴ میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر بوده است.

در مکان پنجم، فرودگاه لس‌آنجلس قرار دارد. این فرودگاه در سال گذشته ۸۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر را میزبانی کرده است.

در مکان ششم هم فرودگاه بین‌المللی اوهر شیکاگو قرار دارد. این فرودگاه در شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی ایالات متحده آمریکا و در ۲۷ کیلومتری مرکز شیکاگو قرار دارد. این فرودگاه میزبان ۷۹ میلیون مسافر بوده است.

تا مکان ششم پر رفت آمد ترین فرودگاه‌های جهان تنها در آسیا و آمریکای شمالی قرار دارند و هیچ نشانی از فرودگاه‌های اروپایی نیست. در چند سال اخیر خطوط هوایی اروپا به شدت از رقبای آسیایی خود عقب افتاده‌اند.

در مکان هفتمین فرودگاه پر رفت آمد جهان، فرودگاه هیترو لندن قرار دارد. این فرودگاه پررفت ‌و آمدترین فرودگاه در بریتانیا و پررفت ‌و آمدترین فرودگاه در اروپا است. این فرودگاه در سال ۲۰۱۷ میزبان ۷۸ میلیون مسافر بوده است.

فرودگاه هنگ‌کنگ هشتمین فرودگاه شلوغ جهان است. این فرودگاه مرکز پروازی شرکت کاتای پاسیفیک یکی از بهترین و قوی‌ترین خطوط پروازی جهان است و با توجه به پروازهای این شرکت توانسته میزبان تعداد زیادی مسافر باشد.

فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ بسیار نزدیک دریاست و طول باند آن ۳۸۰۰ متر است. این فرودگاه در ارتفاع ۹ متری از سطح دریا قرار دارد. فرودگاه هنگ کنگ در سال گذشته میزبان ۷۲ میلیون مسافر بود.

فرودگاه بین‌المللی شانگهای پودن با جابه‌جایی ۷۰ میلیون نفر مسافر در مکان نهمین فرودگاه شلوغ جهان قرار دارد. این فرودگاه دومین فرودگاه بزرگ چین پس از فرودگاه پکن است.

فرودگاه شارل دوگل پاریس رتبه دهم از فهرست پرمسافرترین فرودگاه های جهان را به خود اختصاص داده است. این فرودگاه که به‌تازگی و پس از بیش از ۴۵ سال پروازهای ایران ایر به آن انتقال پیدا کرده است، در سال گذشته میزبان ۶۹ میلیون نفر بوده است.

فرودگاه شارل دوگل که در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی پاریس قرار دارد، بزرگترین فرودگاه در فرانسه محسوب می شود. نام این فرودگاه از نام رهبر جنبش مقاومت فرانسه در جنگ جهانی دوم گرفته شده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۲.۹°
بیشینه:۱۲.۹°
وضعيت:صاف
سرعت باد:۴.۱۲ km/h
رطوبت:۱۶%
 
۱۲.۹ | ۱۲.۹
تصاویر