هزاران نفر از کارکنان گوگل با امضای یک نامه سرگشاده از مدیران این غول اینترنتی خواستند کار روی یک پروژه متعلق به ارتش آمریکا را متوقف کند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 06

این پروژه "ماون" نام دارد و هدف از آن استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود میزان دقت حملات هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) است.

پیشتر گوگل تایید کرده بود که وزارت دفاع آمریکا اجازه استفاده از تکنولوژی تشخیص تصویری این شرکت را در بخش‌هایی از پروژه‌های نظامی دریافت کرده است.

کارکنان این شرکت می‌گویند که دخالت گوگل در این پروژه "صدمه جبران ناپذیری" به نام این شرکت خواهد داشت.

در این نامه که خطاب به ساندار پیچای، مدیر عامل اجرایی شرکت گوگل، نوشته شده، آمده: "ما معتقدیم که گوگل نباید در پروژه‌های جنگی دخالت کند."

"ما خواهان لغو پروژه ماون هستیم و از گوگل می‌خواهیم که سیاست شفافی تعیین، منتشر و اجرا کند که براساس آن نه شرکت گوگل و نه هیچکدام از پیمانکارانش، هرگز نباید دست به ساخت تکنولوژی ادوات جنگی بزنند."

نه به پروژه‌های نظامی
براساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، این نامه به امضای ۳۱۰۰ کارمند شرکت گوگل از جمله "ده‌ها مهندس ارشد" آن رسیده است و کارمندان گوگل پیشتر هم نگرانی خود را درباره این همکاری به مدیران خود منتقل کرده بودند.

شرکت گوگل بیش از ۸۸ هزار کارمند در سراسر جهان دارد.

در واکنش به این نگرانیها، دیان گرین، از مدیران گوگل، به کارمندان شرکت اطمینان داد که تکنولوژی گوگل نه در ساخت سلاح استفاده خواهد شد و نه برای به پرواز درآوردن پهپادها.

با این حال امضا کنندگان نامه احساس می‌کنند که این غول اینترنت اعتماد کاربرانش را به خطر انداخته است و "مسئولیت اخلاقی و عرفی" خود را نادیده گرفته است.

حدود یک ماه پیش گوگل تایید کرد که وزارت دفاع آمریکا اجازه استفاده از تکنولوژی تشخیص تصویری این شرکت را در بخش‌هایی از پروژه‌های نظامی دریافت کرده است.

این تاییدیه در پی انتشار گزارشی در نشریه گیزمودو درباره اینکه تکنولوژی هوش مصنوعی گوگل در تحلیل تصاویر به دست آمده از هواپیماهای بدون سرنشین پنتاگون استفاده می‌شود، منتشر شد.

سخنگوی شرکت گوگل گفته بود: "این تکنولوژی تصاویری را که نیاز به بازبینی انسانی هستند مشخص می‌کند و تنها در زمینه غیرتهاجمی استفاده می‌شود و استفاده نظامی از این تکنولوژی نگرانی موجهی است. ما با جدیت این موضوع مهم را به بحث درون ‌سازمانی گذاشته‌ایم و در همین راستا به توسعه سیاست‌گذاری‌ها و خطوط قرمزمان ادامه می‌دهیم."

شرکت گوگل در حال توسعه مقررات خود در زمینه استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۲.۲۲°
بیشینه:۱۲.۲۲°
وضعيت:تمام ابري
سرعت باد:۶.۱۷ km/h
رطوبت:۲۵%
 
۱۲.۲۲ | ۱۲.۲۲
تصاویر