دولت آمریکا در برابر اظهارات پوتین مبنی بر نوسازی زرادخانه‌ی اتمی روسیه واکنش نشان داد و آن را نقض توافق‌های بین‌المللی برای کنترل تسلیحات خواند. واشنگتن همزمان بر برتری نظامی خود تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 March 08


اظهارات رئیس‌جمهوری روسیه مبنی بر تولید سیستم‌های تسلیحاتی تازه‌ی اتمی با واکنش منفی واشنگتن روبرو شد. سارا ساندرز، سخنگوی کاخ سفید گفت که اقدامات روسیه نقض توافق‌های بین‌المللی برای کنترل تسلیحات در جهان است. او پروژه‌های تسلیحاتی جدید مسکو را "نقض مستقیم" تعهداتی خواند که روسیه در گذشته بر عهده گرفته است.

یک سخنگوی پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، نیز گفت که اقدامات روسیه "غافلگیرکننده نبوده و مردم آمریکا می‌توانند مطمئن باشند که  ما در قبال آن خود را آماده کرده‌ایم".


سارا ساندرز همچنین در سخنان خود خاطر نشان ساخت که ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، تهدیدی را که متوجه ایالات متحده و متحدانش است می‌فهمد و مصمم است که صلح را از طریق توانمندی حفظ کند.

او یادآور شد که ظرفیت دفاعی آمریکا کمافی‌السابق غلبه‌ناپذیر است و رئیس‌جمهوری آمریکا اطمینان حاصل خواهد کرد که در حوزه‌ی اتمی نیز غلبه‌ناپذیر بماند.


ولادیمیر پوتین روز گذشته در سخنرانی سالانه‌ی خود از سلاح‌های اتمی و سیستم‌های تسلیحاتی تازه‌ی ارتش روسیه رونمایی کرده بود. او از جمله از موشک‌های اتمی تازه‌ای سخن گفته بود که هیچ سیستم دفاع موشکی در جهان توان ردگیری آنها را ندارد. پوتین گفت که این گام روسیه در واکنش به سیستم‌های موشکی آمریکا برداشته شده که مستقیما مسکو را هدف می‌گیرند.

سخنگوی پنتاگون این اظهارات پوتین را تکذیب کرد و گفت: «شما می‌دانید که پدافند موشکی ما به شما بستگی ندارد.»

ایالات متحده آمریکا بودجه‌ی نظامی خود را برای سال ۲۰۱۸ به ۷۰۰ میلیارد دلار افزایش داده است. این کشور همچنین اعلام کرده که برای نوسازی زرادخانه‌ی اتمی خود نقشه‌هایی دارد. ساختن بمب‌های اتمی کوچک یکی از بخش‌های این نقشه خواهد بود. 
برچسب: روسیه ، آمریکا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آب و هوا
كمينه:۲۰.۴۶°
بیشینه:۲۰.۴۶°
وضعيت:صاف
سرعت باد:۲.۰۶ km/h
رطوبت:۲۶%
 
۲۰.۴۶ | ۲۰.۴۶
تصاویر