انتشار نتیجه نظرسنجی کیفیت خودروها در بازار آمریکا، اختلاف بر سر تعیین بزرگترین خودروساز جهان در سال ۲۰۱۷، پیش‌بینی تویوتا از آینده صنعت خودرو، رونمایی از نسل جدید ب ام و X4، طراحی خودروهای آینده فولکس‌واگن با الهام از آیفون و اعلام نام مدل جدید رولزرویس.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 February 22

در بررسی سالانه کیفیت خودروهای بازار آمریکا که توسط موسسه نظرسنجی جی‌دی پاور انجام می‌شود، لکسوس به عنوان کم‌اشکال‌ترین مارک خودرو انتخاب شد.

این بررسی براساس نظر سنجی از مالکان نزدیک به ۳۷ هزار ماشین‌ انجام شد که سه سال از عمرشان گذشته است. نتایج این نظرسنجی بر اعتبار خودروسازان و به خصوص بازار خودروهای دست دوم تأثیر زیادی دارد.

نتایج بررسی نشان می‌دهد که به طور متوسط ۱۴۲ اشکال به ازای هر صد خودرو گزارش شده که ۹ درصد کاهش داشته است. این اولین بار در پنج سال گذشته است که این تعداد کمتر می‌شود. بیشترین اشکال‌ها در سیستم صوتی، ارتباطی و راه‌یاب ماهواره‌ای گزارش شده است.

پس از لکسوس، رانند‌گان پورشه کمترین شکایت را از ماشین‌هایشان داشتند و بیوک در مکان سوم قرار گرفت.

بزرگترین تولیدکننده خودروی جهان کیست؟
هم‌زمان با انتشار آمار تولید و فروش خودروسازان در سال ۲۰۱۷، عنوان بزرگترین خودروساز جهان بحث‌انگیز شده است. در حالی که نگاه‌ها به رقابت دو گروه خودروسازی تویوتا و فولکس‌واگن بود، برخی از رسانه‌ها اعلام کردند که عنوان بزرگترین خودروساز سال ۲۰۱۷ برازنده گروه خودروسازی رنو-نیسان-میتسوبیشی است.

میتسوبیشی در سال ۲۰۱۶ به گروه خودروسازی رنو-نیسان پیوست. این گروه که شامل ده مارک از جمله داچیا، داتسون، اینفینیتی و رنو-سامسونگ است در سال ۲۰۱۷ ده میلیون و ۶۱۰ هزار دستگاه ماشین سواری و باری سبک تولید کرد.

هم‌زمان بسیاری با اشاره به آمار اعلام شده توسط گروه فولکس‌واگن، این خودروساز را با ده میلیون ۷۴۰ هزار دستگاه بزرگترین خودروساز جهان در سال ۲۰۱۷ می‌دانند.

‌کسانی که خودروساز فرانسوی-ژاپنی را در صدر قرار می‌دهند می‌گویند برای مصرف کننده عادی، آمار خودروهای سواری معنی‌دار است و خودروهای کاری سنگین نظیر اتوبوس و کامیون نباید شامل آمار باشد. به این ترتیب با کسر آنها رنو-نیسان-میتسوبیشی از رقیب آلمانی‌اش بالاتر می‌رود. مخالفان اما می‌گویند در نظر گرفتن تعریف‌های متفاوت و عدم دسترسی به جزییات آمار برخی خودروسازان تنها باعث پیچیده‌تر شدن رده‌بندی می‌شود.

سازمان بین‌المللی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری، که از مراجع معتبر صنعت خودرو است هنوز آمار تولید خودروسازان را در سال ۲۰۱۷ منتشر نکرده است. این موسسه، وانت، اتوبوس و مینی‌بوس و خودروهای کاری سبک را در آمار خود در نظر می‌گیرد.


مدل‌های پرفروش تویوتا در آینده جایی ندارند
تویوتا پیش‌بینی می‌کند با تغییر رفتار مصرف‌کنندگان، مدل‌های تولید انبوه این شرکت نظیر کمری و کرولا در آینده صنعت خودرو جایی ندارد. سایمون هامفریز، مدیر جدید طراحی تویوتا و لکسوس گفته است که همه‌گیر شدن فن‌آوری‌های خودران، قوای محرکه الکتریکی و استفاده اشتراکی از وسایل نقلیه، نیاز به رانندگی را کمتر می‌کند و ماشین‌ها یا به جعبه‌های چهارچرخ شبیه به هم تبدیل می‌شوند یا ماشین‌هایی خواهند بود که صرفا برای سرعت و مسابقه ساخته می‌شوند.

سایمون هامفریز که ماه گذشته به مدیریت مرکز تحقیق و توسعه تویوتا منصوب شده در شهر ناگویا به خبرنگاران گفت "پر رنگ شدن این دو نگاه کاربردی و احساسی به ماشین ممکن است باعث شود نگاه میانه رفته‌رفته حذف شود."

تویوتا با این نگاه به دنبال راه‌های تازه‌ای برای کسب درآمد از صنعت حمل و نقل است. این شرکت ماه گذشته از کانسپت تازه‌ الکتریکی و خودرانی رونمایی کرد که در حقیقت جعبه‌ای چهار چرخ است و می‌توان آن را به اتوبوس یا مغازه‌ای سیار تبدیل کرد. قرار است آزمایش این کانسپت از سال ۲۰۲۰ آغاز شود.

آقای هامفریز معتقد است امروز طراحی خودرو براساس پیش‌فرض‌هایی است که صد سال قدمت دارد و طراحان همیشه باید ماشینی طراحی کنند که موتوری در جلو دارد و فرمانی در دست راننده است. به گفته او فن‌آوری خودران و قوای محرکه الکتریکی، طراحی خودرو را به طول کامل متحول خواهد کرد و با حذف بخش‌هایی نظیر فرمان، موتور و باک بنزین، فضایی که طراحان در اختیار دارند بیشتر می‌شود و فرصت‌های تازه‌ برای طراحی به وجود خواهد آمد.

فرصت دوباره به ب‌ام‌و X4

چهار سال بعد از معرفی شاسی بلند X4، ب‌ام‌و نسل جدیدی از این مدل را به بازار عرضه می‌کند. X4 براساس شاسی بلند X3 و با ظاهری اسپرت‌تر ساخته می‌شود.

با افزایش محبوبیت شاسی‌بلند‌ها در بازار، ب‌ام‌و در سال ۲۰۱۴ این ماشین را برای خریدارانی ساخت که بیشتر از کاربرد به ظاهر ماشین اهمیت می‌دادند. اما در طول سال‌های گذشته X4 نتوانست در برابر رقیبانی نظیر رنج‌روور ایووک و پورشه ماکان قد علم کند. آمدن مرسدس-بنز GLC که رقیب مستقیم این ماشین است، ضربه بیشتری به فروش X4 زد و ب ام و را وادار به واکنش کرد.

کارخانه آلمانی نسل جدید را کمی زودتر از معمول به بازار عرضه می‌کند. به گفته این کارخانه، X4 جدید قوی‌تر، سبک‌تر و جادارتر است. ب‌ام‌و امیدوار است با تغییراتی که در ظاهر خودرو داده شده بتواند توجه بیشتری به این ماشین جلب کند.

بازاری که X4 در آن رقابت می‌کند حالا شلوغ‌تر است و از جمله جگوار با مدل F-Pace و آلفارومئو با مدل استلویو (Stelvio) هم در آن حضور دارند.

X4 با قیمتی‌ گران‌تر از نسل قبلی تابستان آینده به بازار عرضه خواهد شد. قرار است این ماشین به طور رسمی در نمایشگاه ژنو رونمایی شود.

مدیر طراحی فولکس‌واگن می‌گوید ماشین‌های الکتریکی این شرکت با الهام از محصولات شرکت اپل طراحی خواهد شد. موفقیت اپل در برابر سامسونگ و سونی مدیون نگاه متفاوت طراحان این شرکت در ساخت آیفون و آیپد بود و کلاوس بیشهف می‌گوید با الهام از این نگاه، فولکس واگن سادگی را به عنوان اصل اولیه طراحی در ماشین‌های الکتریکی‌اش در نظر خواهد گرفت.

آقای بیشهف خبر داد که در نمایشگاه ژنو ماشین‌هایی با این نگاه تازه نمایش داده خواهد شد. فولکس‌واگن با شش میلیارد یورو سرمایه‌گذاری بر روی یک پلتفرم الکتریکی، قصد دارد بیست مدل الکتریکی جدید به بازار عرضه کند.

رولزرویس هم‌زمان با اعلام نام کولینان برای شاسی‌بلند خود، عکس‌هایی استتار شده از این ماشین را منتشر کرد.

نام رولزرویس جدید از یکی از مشهورترین الماس‌های جهان گرفته شده است. الماس کولینان با وزن بیش از ۶۲۱ گرم، بزرگترین الماس‌ خام جهان است. رولزرویس پروژه ساخت شاسی بلند خود را با این نام آغاز کرد و حالا همین نام را برای محصول نهایی برگزیده است.

قرار است کولینان که با بنتلی بنتیاگا و مدل‌های لوکس‌تر رنج‌روور رقابت می‌کند، تا پایان سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۷.۳۴°
بیشینه:۱۷.۳۴°
وضعيت:تمام ابري
سرعت باد:۳.۰۹ km/h
رطوبت:۱۸%
 
۱۷.۳۴ | ۱۷.۳۴
تصاویر