در حالی که برخی کشورها حمایت خود را از توقف کاربرد لگام گسیخته از تسلیحات هوشمند خودکار اعلام کرده اند، نگرانی درباره رواج استفاده از این نوع تسلیحات موسوم به روبات های قاتل در حال افزایش است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 February 22


به گزارش رویترز، فرماندهی واحد نوپای سایبری ارتش آلمان روز پنج شنبه اعلام کرد نیروهای نظامی آلمان هیچ طرحی برای به کار گرفتن تسلیحات هوشمند خودکار که منتقدان از آن به عنوان "روبات های قاتل" یاد می کنند، در برنامه های خود ندارد.

ژنرال "لودوینگ لاینهوس" 1 فرمانده واحد سایبری و فضای اطلاعاتی که در سال دو هزار و هفده تاسیس شد، در نشست تصمیم گیری درباره هوش مصنوعی در حاشیه نشست امنیتی مونیخ گفت:« موضع ما کاملا روشن است. ما هیچ قصدی برای به کار گیری تسلیحات هوشمند خودکار نداریم.»

وی افزود، لازم است ارتش آلمان خود را آماده مقابله با چنین تسلیحاتی کند تا بتواند از خود در برابر کشورهایی که می خواهند از این تسلیحات استفاده کنند، آمادگی داشته باشد. ولی هیچ برنامه ای برای به دست آوردن این تسلیحات ندارد.

لودوینگ لاینهوس خاطرنشان کرد، در خصوص این موضوع باید بحث های سیاسی و حقوقی گسترده تری صورت گیرد زیرا پیشرفت های فناوری عمده ای در این زمینه به دست آمده است که اختیارات بیشتری به دستگاه ها و تجهیزاتی همچون پهپاد و دیگر تسلیحات می دهد.

"ماری ویرهام" 2 هماهنگ کننده پویش «روبات های قاتل را متوقف کنید» و از شرکت کنندگان در این نشست گفت، بیست و دو کشور در حال حاضر با حمایت ازمنع تسلیحات هوشمند خودکار موافقت کرده اند و گروه وی درتلاش است درباره این تسلیحات بیشتر اطلاع رسانی کند.

ویرهام افزود، بسیار اهمیت دارد که "کنترل انسانی" روی سامانه های تسلیحاتی تضمین شود و با توجه به پیشرفت های گسترده ای که این فناوری به دست می آورد، رسیدن به توافق در این خصوص فوریت دارد.

ماری ویرهام در ادامه تصریح کرد، این فناوری، تغییر دهنده و تعیین کننده است و ضرورت بسیاری دارد که کاری در این خصوص انجام گیرد.

"آندرس فوگ راسموسن"، نخست وزیر اسبق و دبیر کل سابق ناتو به هیات شرکت کننده در این نشست گفت، عمیقا به لزوم متوقف شدن تولید چنین تسلیحاتی که باعث بروز بی ثباتی های بیشتر می شود باور دارد.

راسموسن افزود، استفاده از هوش مصنوعی و تسلیحات هوشمند خودکار باعث افزایش احتمال درگیری می شود. به زودی ممکن است شاهد جنگجویان رباتیکی باشید که به کشورتان حمله می کنند. روبات ها خیلی ساده مستقر و آماده رزم می شوند، خستگی ندارند و حوصله آنها سر نمی رود.

به گفته آندرس فوگ راسموسن، لازم است ناتو برای واکنش به تهدیدهای جدید که به مراتب سریعتر منتشر می شوند در فرایند تصمیم گیری خود تجدید نظر کند.

مترجم: حسین جعفریامی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آب و هوا
كمينه:۲۰.۱°
بیشینه:۲۰.۱°
وضعيت:نيمه ابري
سرعت باد:۷.۲ km/h
رطوبت:۱۲%
 
۲۰.۱ | ۲۰.۱
تصاویر