بر اساس گزارش های منتشر شده، روز گذشته دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا وعده داده است که از حقوق مالکیت فکری آمریکایی ها حمایت کند. لازم به ذکر است که دولت آمریکا بارها چین را به سو استفاده ی تجاری از مالکیت های فکری متهم کرده است اما ترامپ در سخنرانی دیروز خود هیچ اشاره ای به این موضوع نکرده است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 02

به نقل از رویترز، انتظار می رفت که ترامپ در سخنرانی دیروز خود هشدارهای شدیدی را به کشورهای ناقض اصول تجارت منصفانه از جمله کشورهایی که در آن ها مالکیت های فکری به طور گسترده ای سرقت می شود بفرستد. این در حالی است که ترامپ در سخنان خود به ذکر اینکه '' تجارت منصفانه و دو طرفه'' مورد نیاز است بسنده کرد و نامی از هیچ کشور خاصی نبرد.


به گفته ی ترامپ، ''ما تلاش خواهیم کرد که قراردادهای تجاری بد را درست کرده و مذاکرات خود را برای قراردادهای تجاری جدید آغاز کنیم''. وی افزوده است که ''به وسیله ی اجرای سفت و سخت قوانین تجاری خود، از کارمندان 'آمریکایی' و از مالکیت های فکری 'آمریکایی' حفاظت خواهیم کرد''.

لازم به ذکر است که ترامپ تهدید کرده است که از قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی که کشورهای مکزیک و کانادا هم از اعضای آن هستند خارج خواهد شد. همچنین، وی در تهدیدی مشابه اعلام کرده است که از قرارداد تجارت آزاد آمریکا و کره ی جنوبی خارج خواهد شد مگر اینکه این قرارداد ها منجر به رشد صنایع تولیدی و افزایش شغل در آمریکا شوند. در سخنرانی روز سه شنبه، ترامپ از چین به عنوان یک ''رقیب'' یاد کرده بود که مصالح و ارزش های ملی آمریکا و اقتصاد این کشور را به چالش می کشد. این سخنان ترامپ وزیر امور خارجه ی چین را بر آن داشت که در واکنش به سخنان رییس جمهور آمریکا بگوید که '' آمریکا باید ذهنیت بازی با حاصل جمع صفر خود را که (هنوز) از دوران جنگ سرد به همراه دارد رها کند''.

همچنین، باید خاطر نشان گردد که در ماه های اخیر گزارشاتی منتشر شد که نشان می داد واردات گسترده ی آهن و آلومینیوم بر خلاف مصالح امنیت ملی این کشور است. به همین دلیل، انتظار می رود که دولت آمریکا به زودی بر روی واردات این کالاها مالیات اعمال کند یا برای آن ها سهمیه قرار دهد. بسیاری از تولید کنندگان آمریکایی از سخنان دیروز ترامپ استقبال کرده اند و از وی خواسته اند که علیه واردات کالاهای چینی اقدامات جدیدی را اتخاذ کند.

به نظر می رسد که تصمیم دولت آمریکا بر حمایت گسترده از ''مالکیت های فکری'' آمریکایی ها و اتخاذ اقدامات جدید در مورد واردات کالاهای اساسی از کشورهای خارجی می تواند در راستای سیاست ''آمریکا اول'' ترامپ تحلیل گردد که در دوران مبارزات انتخاباتی قول آن را داده بود.

منبع: مالکیت اقتصادی

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۶۲°
وضعيت:صاف
سرعت باد:۲.۰۶ km/h
رطوبت:۱۰%
 
۱۲.۶۲ | ۱۲.۶۲
تصاویر