مؤسسه تکنولوژی ماساچوست اعلام کرده که کار دریافت سفارش برای دکور رباتیک خود را آغاز کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 18

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از Fast Co.Design، موسسه فناوری ماساچوست یکی از شناخته‌شده‌ترین مراکز علمی جهان است و بخش زیادی از شهرت این مؤسسه از راه تکنولوژی و ابداعات تازه در آن به‌ دست آمده است. 

این مؤسسه علمی تاکنون انواع و اقسام ربات‌های مختلف را به جهان معرفی کرده و به‌تنهایی نقش ماندگاری در توسعه بسیاری از علوم داشته است اما آخرین چیزی که توقع ساخت آن از MIT می‌رود، یک تخت‌خواب و دکور است.


پژوهشگران مؤسسه سال گذشته از Ori رونمایی کردند که یک ربات تغییر شکل‌دهنده برای استفاده در منزل بود. این ربات می‌تواند تخت‌خواب، میز نهارخوری، میز تلویزیون، میز کار، کتابخانه و حالت تلفیقی از تمام آنها را در یک اتاق برای کاربر خود ایجاد کند.

طراحی اصلی به‌ این شکل بود که با حرکت و فرمان‌های دست کاربر در هوا، این ربات حالت مورد نظر را به‌ خود می‌گرفت. آزمایشگاه MIT برای آزمودن توانمندی ربات خود، آن را به اتاق‌های اجاره‌ای Airbnb فرستاد و در‌آنجا مورد آزمایش قرار گرفت.

این ربات در واقع یک مبلمان تغییر شکل دهنده برای آپارتمان‌های بسیار کوچک است که اکنون مجهز به یک کلید-پنل تغییر وضعیت است و هم‌زمان می‌توان از طریق بلندگوی الکسا، به آن دستورات شفاهی برای تغییر وضعیت داد. قیمت این دکور 10 هزار دلار است اما اکنون فقط برای شرکت‌های ساختمانی و در تیراژ بالا قابل خرید است و افراد عادی نمی‌توانند سفارش‌های یک و دو تایی یا حتی 10 تایی ثبت کنند پس برای داشتن این ربات باید به‌ دنبال آپارتمانی باشید که این ربات را در خود دارد.

منبع: آنا

مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :