امسال بهای استفاده از خدمات پارکینگ فرودگاه مهرآباد، در افزایشی بی‌سابقه، ۱۱۰ تا ۱۵۰ درصد گران شد
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - 2017 October 27

امسال بهای استفاده از خدمات پارکینگ فرودگاه مهرآباد، در افزایشی بی‌سابقه، ۱۱۰ تا ۱۵۰ درصد گران شد؛ نرخ‌هایی که در مقایسه با دو سال پیش، حدودا ۶ برابر شده است! افرادی که امسال از پارکینگ ترمینال های مختلف فرودگاه مهرآباد تهران استفاده کردند، هنگام پرداخت بهای توقف در پارکینگ، شوکه شدند. از ابتدای سال، در مقابل ورودی پارکینگ های فرودگاه قدیمی تهران، تابلویی نصب شده بود که در آن، بر مبنای مصوبه «مجمع عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی"، از تاریخ ۱۲ آذرماه ۹۵، نرخ استفاده از پارکینگ های فرودگاه مهرآباد، برای دومین سال پیاپی با افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی همراه بوده و ورودی پارکینگ به ۱۹۰۰۰ ریال؛ هر ساعت توقف ۱۱۰۰۰ ریال و توقف شبانه روزی، ۱۹۰۰۰۰ تا ۲۳۰۰۰۰ ریال تعیین شده است! 

 بدین ترتیب برای کسانی که قصد مسافرت چند روزه به یکی از شهرهای کشور را دارند، استفاده از گران ترین وسیله نقلیه عمومی، مانند آژانس های کرایه خودرو تشریفاتی و لوکس، به مراتب ارزان تر از توقف خودرو شخصی در پارکینگ های مهرآباد خواهد بود. این در حالی است که نرخ ورودی ، توقف ساعتی و ۲۴ ساعته در پارکینگ فرودگاه در سال ۹۳ به ترتیب برابر با ۳۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۴۲۰۰۰ ریال بوده است. بدین ترتیب این نرخ ها در مقایسه با دو سال قبل، به طور میانگین حدودا ۶ برابر شده است! 

به نظر می رسد نهادی که خود را «مجمع عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی” می نامد، با تصوّر این که با قشری از جامعه سر و کار دارد که افزایش نرخ ها برایشان چندان مهم نیست؛ یا این که به طور اتفاقی و گاه گاه از این خدمات استفاده می کنند و مجالی برای اعتراض ندارند، هر سال بهای این خدمت مهم فرودگاهی را حدودا سه برابر می کنند و مراجعین هم ناچار به پرداخت این هزینه گزاف هستند؛ هزینه ای که حدودا ۶ برابر نرخ پارکینگ های سطح شهر تهران است.  مجمع مذکور باید در برابر این پرسش پاسخگو باشد که مبنای افزایش نرخ، کدام تعرفه و کدام معیار است که امکان تعیین نرخی معادل ۶ برابر خدمات مشابه در گران ترین خیابان های تهران را فراهم کرده است؟
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آب و هوا
كمينه:۱۵.۴۱°
بیشینه:۱۵.۴۱°
وضعيت:تمام ابري
سرعت باد:۴.۱۲ km/h
رطوبت:۶۶%
 
۱۵.۴۱ | ۱۵.۴۱
تصاویر