شرکت دایلمر تراکس آلمان به بی‌بی‌سی فارسی گفت که امروز سه‌شنبه ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) با گروه صنعتی ایران خودرو قرارداد فروش و توزیع کامیون‌هاى دایملر (بنز) در ایران را امضا کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - 2017 September 13
ایران خودرو و دایملر بنز قرارداد فروش خودروهای سنگین امضا کردند

این قرارداد با حضور سفیر ایران در شهر وورث در آلمان بین دایملر تراکس و ایران خودرو دیزل امضا شده است.
این قرارداد مشارکت مشترک (جوینت ونچر) براى فروش خودروهای سنگین مثل کامیون است و خودروهای سواری مرسدس بنز را شامل نمی‌شود.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی ایران خودرو، قرارداد خودروهای تجاری که امروز امضا شده شامل ایجاد شرکت مشترک در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای تجاری است.
شرکت خودروسازی دایملر پیش از این گفته بود که بخش خودروسازی سنگین این شرکت یادداشت‌های تفاهم اولیه‌ای با ایران برای بازگشت به این کشور امضا کرده است. این شرکت در آن زمان پیش‌بینی کرده بود که در صورت نهایی شدن این قراردادها با گروه ایران خودرو دیزل و گروه صنعتی ماموت همکاری کند.
پس از توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی، بعضی از شرکت‌های بین‌المللی به فعالیت در ایران اشتیاق نشان دادند که از جمله می‌توان به پژو سیتروئن و رنو اشاره کرد.
شرکت خودروسازی رنو فرانسه دو ماه پیش در گزارشی اعلام کرد در شش ماه اول سال جاری میلادی با فروش بیش از ۶۸ هزار خودرو در بازار ایران ، فروش محصولاتش در این بازار دو برابر شد.

شرکت فولکس واگن آلمان مدتی پیش گفته بود که با برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی، این خودروساز پس از ۱۷ سال غیبت، به بازار ایران بر‌می‌گردد.
این غول خودروسازی که سازنده محصولاتی نظیر آئودی، پورشه و اشکوداست اعلام کرده بود که از ماه اوت فروش خودرو به ایران را آغاز خواهد کرد.
فروش محصولات فولکس به ایران پس از امضای قرارداد اخیر این شرکت با گروه صنعتی "ماموت خودرو" در ایران انجام خواهد شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۲.۲۲°
بیشینه:۱۲.۲۲°
وضعيت:نيمه ابري
سرعت باد:۱۲.۳۵ km/h
رطوبت:۱۷%
 
۱۲.۲۲ | ۱۲.۲۲
تصاویر