تعداد نظرات: ۱ نظر
اسرائیل اعلام کرده است که دستگاه‌های امنیتی ردیابی فلز را نیمه شب از حرم شریف در بیت المقدس جمع کرده است ولی به جای آن از شیوه های تجسسی نامحسوس‌تری استفاده می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 July 25

این اقدام ساعاتی بعد از بازگشت کارکنان سفارت اسرائیل از اردن صورت گرفته است.
رسانه‌های اسرائیل گفته‌اند دفتر نخست وزیری این کشور گزارش‌های مربوط به درخواست اردن درباره برچیده شدن این دستگاه‌ها در قبال آزادی محافظ امنیتی اسرائیلی را رد کرده است.

اما بعضی منابع این دو اتفاق را مرتبط دانسته‌اند.
همزمان بنیاد وقف اردن که مدیریت مسجد الاقصی را بر عهده دارد کماکان از مسلمانان خواسته از ورود به این مکان مذهبی خودداری کنند.
وقف گفته تا ارزیابی "کمیته فنی" این بنیاد از مسجد و بازگشت وضعیت به قبل از ۱۴ ژوئیه از رفتن به این مکان خودداری کنند.

کابینه امنیتی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، دیروز سه‌شنبه (۲۴ ژوئیه/ ۲ مرداد) به برچیده شدن این دستگاه‌ها رای داده بود.
این در حالی است که فرستاده سازمان ملل در امور خاورمیانه اخطار داده است که تنش‌ها بر سر این مکان مقدس در بیت المقدس باید تا روز جمعه پایان یابد؛ در غیر اینصورت خطر سرایت بحران به "ورای مرزهای" بخش قدیمی بیت‌المقدس وجود دارد.
نیکلای ملادنف هر دو طرف را به یافتن راه حلی فوری برای بحران جاری بر سر حرم الشریف (حاوی مسجد الاقصی یا قبه الصخره) ترغیب کرده است.

تنش ها بعد از آن بالا گرفت که دو پلیس اسرائیلی روز ۱۴ ژوئیه کشته شدند و اسرائیل در واکنش در آنجا دستگاه های امنیتی برای ردیابی فلز نصب کرد.
این اقدام با اعتراض فلسطینی ها روبرو شد.

روز جمعه، ۲۱ ژوییه، همزمان با تظاهرات هزاران نفر در بیت المقدس شرقی و کرانه اشغالی باختری، سه فلسطینی در درگیری با نیروهای امنیتی اسرائیل کشته شدند.
ساعاتی بعد یک فلسطینی که در کرانه غربی وارد خانه ای در یک شهرک یهودی نشین شده بود سه غیرنظامی اسرائیلی را کشت و یک نفر دیگر را زخمی کرد.

شورای امنیت سازمان ملل روز دیروز دوشنبه (۲ مرداد/ ۲۴ ژوئیه) پشت درهای بسته جلسه‌ای محرمانه برای بحث درباره این بحران برگزار کرد.
آقای ملادنف بعد از این جلسه گفت: "خیلی مهم است که تا روز جمعه این هفته راه حلی برای بحران جاری پیدا شود. اگر یک بار دیگر نماز جمعه بدون یافتن راه حل برگزار شود فکر می‌کنم خطرات جاری اوج خواهد گرفت."

او همچنین گفته است: "هیچ کس نباید دچار این اشتباه شود که این رویدادها حوادثی محلی است. ممکن است این اتفاقات در مساحتی دویست متر مربعی روی دهد، اما بر میلیون‌ها نفر یا شاید میلیاردها نفر در اطراف جهان اثر می‌گذارد."
جمع آوری دستگاه‌های فبزیاب در حالی انجام شده که مقام های اسرائیلی پیشتر گفته بودند که این اقدام ضروری است چون سلاح‌های مورد استفاده در قتل سربازان به محل قاچاق شده بود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
0
0
فلزیاب مگه قداست یا خباثتی داره؟
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آب و هوا
كمينه:۲۰.۵۲°
بیشینه:۲۰.۵۲°
وضعيت:نيمه ابري
سرعت باد:۳.۰۹ km/h
رطوبت:۱۴%
 
۲۰.۵۲ | ۲۰.۵۲
تصاویر