ارتش آمریکا می‌گوید سامانه دفاع ضدموشکی جنجالی‌اش توانسته با موفقیت موشکی را برفراز اقیانوس آرام هدف بگیرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۲۱ تير ۱۳۹۶ - 2017 July 12

سامانه دفاع ضدموشکی تاد توانسته یک موشک میان‌برد، از نوع موشک‌های در دست تولید در کره شمالی را هدف بگیرد.
این آزمایش از ماه‌ها پیش برنامه ریزی شده بود اما حالا در میانه بالاگرفتن تنش با کره شمالی و برنامه هسته‌ای‌اش آزمایش شده است.
پیونگ یانگ ادعا کرده است که در هفته‌های گذشته چند موشک را آزمایش کرده است.
کره‌شمالی روز چهارم ژوییه اعلام کرد اولین آزمایش موفقیت آمیز موشک بالستیک بین‌قاره‌ای را انجام داده است. این کشور مدعی شد موشک هاوسونگ ۱۴ می‌تواند هر نقطه از جهان را هدف بگیرد اما ارتش آمریکا اعلام کرد این موشک صرفا یک موشک میان‌برد است.
کره شمالی به دفعات قطعنامه سازمان ملل متحد در ممنوعیت هرگونه آزمایش موشکی و هسته‌ای را نقض کرده است و سرعت آزمایش‌های خود را در ماه‌های اخیر افزایش داده است.
آژانس دفاعی موشکی آمریکا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت آزمایش موفقیت امیز سامانه تاد آمریکا در اقیانوس آرام می تواند توانایی آمریکا دربرابر تهدیدهای موشکی کره شمالی و سایر کشورها نشان بدهد.
به گفته مقام‌های آمریکایی این سامانه توانسته از آغاز آزمایش‌ها در یک دهه گذشته تمام اهداف خود را شناسایی کند اما این اولین نمونه آزمایش و هدف گیری موفق یک موشک میان‌برد بوده است.
براساس گزارش این آژانس این سامانه در کدیاک آلاسکا توانسته موشک میان‌برد شلیک شده از یک هواپیمای سی-۱۷ را که در شمال هاوایی پرواز می‌کرده هدف بگیرد و ساقط کند.
آمریکا این سامانه را در گوام، در یک زمین سابق گلف در کره جنوبی مستقر کرده است.
مردم کره جنوبی در منطقه مرکزی سئونگجو، جایی که این سامانه مستقر شده، می‌گویند جانشان با استقرار تاد به خطر افتاده است.
چین نیز به شدت با این سامانه مخالف است و معتقد است وجود آن امنیت عملیات ارتش چین را به خطر می‌اندازد.
اوایل ماه جاری میلادی پکن و مسکو از آمریکا خواستند سامانه تاد خود را از کره جنوبی برچیند.
سال گذشته وقتی که خبر استقرار این سامانه در کره جنوبی منتشر شد، کره شمالی خبر داد که واکنش فیزیکی متقابل نشان خواهد داد.
آژانس دفاع موشکی آمریکا ماه ژوئن به قانونگزاران آمریکایی خبر داد که ارتش آمریکا می‌خواهد بین سپتامبر ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ بیش از ۵۰ سامانه تاد در نقاط مختلف مستقر کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آب و هوا
كمينه:۲۰.۱۶°
بیشینه:۲۰.۱۶°
وضعيت:نيمه ابري
سرعت باد:۲.۰۶ km/h
رطوبت:۱۴%
 
۲۰.۱۶ | ۲۰.۱۶
تصاویر