وزیر خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اخیر دادگاه عالی آمریکا در تایید ایجاد محدودیت برای ورود شهروندان ۶ کشور اسلامی به آمریکا گفت: ممنوعیت ورود مسلمانان، آمریکا را امن نمی‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۰۷ تير ۱۳۹۶ - 2017 June 28

محمد جواد ظریف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ممنوعیت ورود مسلمانان، آمریکا را امن نمی‌کند. به جای سیاست‌هایی که افراطی‌ها را تقویت می‌کند، ایالات متحده باید به جنگ واقعی علیه آنها بپیوندد.

ظریف هم‌چنین در توییتی دیگر در واکنش به بیانیه آمریکا در هشدار به روسیه و ایران نسبت به وقوع حمله شیمیایی دیگر در سوریه گفت: یک تنش‌افزایی دیگر توسط آمریکا در سوریه بر اساس ادعاهای دروغین، کمک به داعش است؛ آن هم در زمانی که این گروه توسط مردم عراق و سوریه به سمت نابودی می‌رود.

بر اساس گزارش نشریه اکسپرس، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل روز سه‌شنبه در حساب توییتری خود نوشت:‌ مسوولیت هرگونه انجام حمله شیمیایی جدید توسط رژیم اسد به عهده ایران و روسیه خواهد بود.

پیش‌ از این یک حمله شیمیایی در سوریه انجام شد که آمریکا و کشورهای غربی آن را به رژیم اسد و سوریه ربط دادند، در حالی که هیچ‌گونه مدرکی در این‌باره منتشر نشد و مقامات روسی و سوریی نیز این اتهامات را کذب خواندند.

اظهارات نیکی هیلی در حالی مطرح می‌شود که کاخ سفید مدعی شده است برخی شواهد نشان‌دهنده احتمال انجام حمله جدید شیمیایی در سوریه است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۲.۲۲°
بیشینه:۱۲.۲۲°
وضعيت:نيمه ابري
سرعت باد:۱۰.۲۹ km/h
رطوبت:۱۳%
 
۱۲.۲۲ | ۱۲.۲۲
تصاویر