قانونگذاران کره‌ای در ایستگاه آخر
کره جنوبی از اول ژانویه 2022 مالیات 20 درصدی بر سود بیت کوین (BTC) و ارزهای رمزپایه اعمال می کند. وزارت اقتصاد و دارایی این کشور اعلام کرد که سود حاصل از تجارت و نگهداری ارزهای رمزنگاری شده مشمول مالیات خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 06

کره جنوبی از اول ژانویه 2022 مالیات 20 درصدی بر سود بیت کوین (BTC) و ارزهای رمزپایه اعمال می کند. وزارت اقتصاد و دارایی این کشور اعلام کرد که سود حاصل از تجارت و نگهداری ارزهای رمزنگاری شده مشمول مالیات خواهد بود.

این مالیات زمانی اعمال می شود که سود سالیانه حاصل از ارزهای رمزنگاری شده بیش از 2.5 میلیون وون یا تقریباً 2300 دلار باشد. سودهای کمتر از این معاف از مالیات خواهد بود.

وزیر دارایی بار‌ها در طول سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که برنامه مالیاتی طبق هماهنگی‌های از قبل انجام شده اجرا خواهد شد. مالیات مربوط به ارز دیجیتال مشابه به سهام عادی، شامل سود این دارایی خواهد بود. برخی از فعالان در صنعت ارز دیجیتال بر این باورند که با اجرای طرح مالیاتی، حجم تراکنش‌ها و علاقه عمومی به این صنعت کاهش خواهد یافت. یکی از تحلیلگران بازار ارز دیجیتال به نام جون هیوک آن می‌گوید که دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و طرح مالیاتی جلوی رشد این صنعت را نخواهد گرفت.

دولت کره در چند سال گذشته بتدریج زیرساخت های قانونی و عملیاتی لازم را طوری فراهم کرده است تا امکان فعالیت و درآمدزایی بصورت ناشناس مقدور نباشد، مسیری که همه دولتها دیر یا زود مجبورند آن را بروند یا کلا مبادلات ارز دیجیتال را غیرقانونی اعلام کنند.

20درصد مالیات بر سود حاصل از تراکنش‌های ارز دیجیتالی

در سال 2017 دولت کره جنوبی استفاده از حساب های ناشناس در معاملات ارزهای رمزنگاری شده را ممنوع کرد و همچنین موسسات مالی محلی را از میزبانی معاملات آتی بیت کوین منع کرد. در سال 2018 ، کمیسیون خدمات مالی بانک ها و موسساتی که دارای حساب های مبادله های رمزنگاری هستند را به نحوی سازماندهی کرد. قوانین جدید اجازه معاملات ارزهای رمزپایه را فقط از طریق "حسابهای بانکی با نام واقعی" می دهد: در عمل ، این بدان معناست که یک معامله گر (مشتری) باید یک حساب واقعی در همان بانک معامله کننده ارزهای رمزپایه خود باز کند، چه به منظور واریز وجه یا استخراج وجه از کیف پول الکترونیکی خود. هم بانک و هم فروشنده باید هویت معامله گر را مطابق با مقررات سنتی بانک مرکزی و الزامات گزارش شده تراکنش های معاملاتی بررسی کنند.

در سال 2020، دولت کره جنوبی اصلاحیه ای را در قوانین موجود تصویب کرد و تعهدات اجباری وزارت اقتصاد/بانک مرکزی را به کلیه مبادلات کره جنوبی گسترش داد و الزامی را برای شرکت ها به منظور اخذ مجوز فعالیت از واحد اطلاعات مالی کمیسیون خدمات مالی تا پایان ماه سپتامبر گذشته تصویب کرد.

مقررات جدید چه کسانی را تحت تأثیر قرار می دهد؟

قانون جدید برای ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASP) که در فعالیتهای تجاری زیر فعالیت می کنند ، اعمال می شود:

خرید و فروش ارزهای رمزنگاری شده

انتقال رمزنگاری به رمزنگاری

انتقال ارزهای رمزنگاری شده

مدیریت یا نگهداری دارایی های مجازی

صرافی های رمزنگاری شده ، ارائه دهندگان کیف پول محافظ و پروژه های اولیه ارائه سکه (ICO) همه در این عملیات دخیل هستند.

20درصد مالیات بر سود حاصل از تراکنش‌های ارز دیجیتالی

تغییرات چیست؟

پس از اجرای مقررات جدید ارزهای رمزنگاری شده ، قبل از شروع تجارت خود ، همه ارائه دهندگان خدمات رمزنگاری باید سیستم های  مبادلات الکترونیکی خود را ارتقا دهند و در تنظیم کننده های مالی کره ثبت نام کنند هر چند بعضی از آنها از همان 2018 در حال اجرای قوانین در قالب این سیستم یکپارچه هستند. با این حال ، قانون اصلاح شده همه VASP های کره ای را مجبور می کند شرایط زیر را برآورده کنند:

آنها باید یک حساب بانکی شرکتی ایجاد کنند و به مصرف کنندگان حسابهای واقعی با همان موسسه مالی ارائه دهند.

آنها باید فرایندهای افزایش پولشویی/مشتری خود را بشناسند (AML/KYC) را بر اساس یک استراتژی مبتنی بر ریسک، که شامل بررسی دقیق مشتری و گزارش معاملات مشکوک است ، اجرا کنند. این امر مستلزم یک راه حل فنی است که اجازه می دهد داده های شخصی مشتریان با طرفهای معامله به اشتراک گذاشته شود.

شرکت ها باید از سازمان اینترنت و امنیت کره برای یک سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (KISA) (ISMS) گواهی دریافت کنند.

آنها باید اطلاعات شرکت (نام شرکت ، نام نماینده ، محل محل کسب و کار و اطلاعات تماس) و همچنین اطلاعات حساب بانکی را به واحد اطلاعات مالی ارائه دهند.

این قانون نیز بعد از مقررات جدیدی که برای افزایش امنیت سایبری در نظر گرفته شده‌اند، اجرایی می‌شود. زمانی که مقررات مربوط به امنیت سایبری اعلام شدند، بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال در کره تعطیل شدند. فقط ۲۹ صرافی توانستند تا قبل از تاریخ تعیین شده فعالیت خود را با مقررات جدید تطابق دهند.

از بین این ۲۹ صرافی، فقط چهار صرافی Upbit، Bithumb، Coinone و Korbit توانستند تا با بانک‌های داخلی مشارکت کرده و حساب تشکیل دهند که در این صورت آن‌ها حق قانونی برای ارائه ارز وون کره را دارند. ۲۵ صرافی باقیمانده نیز گواهی سیستم مدیریت امنیت اینترنت را دریافت کرده‌اند و مبادلات ارز دیجیتال به ارز دیجیتال خواهند داشت.

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آب و هوا
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۶۲°
وضعيت:صاف
سرعت باد:۴.۱۲ km/h
رطوبت:۹%
 
۱۲.۶۲ | ۱۲.۶۲