بیل گیتس:
پل آلن،یکی از بنیان‌گذاران شرکت مایکروسافت، در سن ۶۵ سالگی در شهر سیاتل بر اثر بیماری سرطان درگذشت. بیل گیتس، از اولین افرادی بود که مرگ وی را تسلیت گفت.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 18

 

بیل گیتس متنی را در مورد پل آلن که به دلیل سرطان در ۲۳ مهر ۱۳۹۷ (۱۵ اکتبر ۲۰۱۸) در سن ۶۵ سالگی درگذشت منتشر کرد. او از آلن به عنوان یک دوست قدیمی و اولین شریک تجاری خود یاد می‌کند. این دو کارآفرین با تأسیس مایکروسافت در سال ۱۳۵۴ (۱۹۷۵) مسیر جهان فناوری را برای همیشه تغییر دادند. آلن هم‌چنین پس از خروج از مایکروسافت در سال ۱۳۶۲ (۱۹۸۳) به عنوان یک غول کسب و کار، ورزش و بشردوستی در شمال غرب اقیانوس آرام شناخته می‌شد. بیل گیتس در مورد او می گوید:

اولین باری که من پل را ملاقات کردم، در کلاس هفتم بودم و این نقطه عطف زندگی من بود. پل دو کلاس از من بالاتر بود، قد بلند و ریش بامزه‌ای داشت و ثابت کرده بود که یک نابغه در زمینه کامپیوتر است.

به گفته گیتس این دو نفر تمام وقت آزاد خود را در اطراف هر کامپیوتری که به آن دسترسی داشتند سپری می‌کردند. او معتقد است که آلن اهمیت باورنکردنی رایانه‌ها و صنعت مرتبط با آن‌ها را پیش‌بینی کرده بود.

در واقع بدون پل هرگز مایکروسافتی به‌وجود نمی‌آمد. در دسامبر سال ۱۹۷۴ هر دوی ما در منطقه بوستون زندگی می‌کردیم. او کار می‌کرد و من به دانشگاه می‌رفتم. یک روز آلن آمد و من را با اصرار به یک روزنامه فروشی برد. هنگامی که رسیدیم جلد شماره ژانویه مجله پاپیولار الکترونیکز را به نشان داد. عکس یک رایانه جدید به نام آلتایر ۸۸۰۰ بود که پایه یک چیپ قوی ساخته شده بود. پل به من نگاه کرد و گفت: این بدون ما اتفاق می افتد! آن لحظه‌ی پایان تحصیلات دانشگاهی من و شروع کار و شرکت جدید ما مایکروسافت بود و پل دلیل این اتفاق بود.

بیل گیتس- پل آلن(Bill Gates)

به گفته گیتس پل ذهنی خلاق و استعدادی خاص در بیان و توضیح موضوع‌های پیچیده به زبانی ساده داشت. از آن جایی که من به اندازه کافی خوشبخت بودم که در سنین جوانی با او آشنا شوم، پیش از این که بقیه دنیا متوجه این موضوع شوند به آن پی‌برده بودم. گیتس از تجربه‌ی بسیاری از کار‌هایی که به‌ واسطه آلن کسب کرده بود سخن می گوید. به عنوان مثال آلن عادت داشت تا موسیقی‌های مورد علاقه خود را با بیل به اشتراک بگذارد و آهنگ ?Are You Experienced را برای او می‌نواخت . در طی سال‌هایی که پل صاحب تیم فوتبال سیاتل و تیم بسکتبال پورتلند بود، تمام تلاش خود را کرد تا بیل را به ورزش علاقه‌مند کند.

او من را به تماشای بازی پورتلند می‌برد و با صبر و حوصله تمام به من کمک می‌کرد تا آن‌چه را که در درون زمین رخ می‌داد درک کنم.

گیتس در پایان تشکر و قدردانی خود را بابت تمام کمک‌های آلن جهت پیشرفت تکنولوژی و بهبود شرایط جهان اعلام می‌کند و می‌گوید:

آلن لیاقت زندگی طولانی‌تری داشت. من فوق العاده دلتنگ او خواهم بود.

منبع: زومیت

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۲.۲۲°
بیشینه:۱۲.۲۲°
وضعيت:نيمه ابري
سرعت باد:۱۰.۲۹ km/h
رطوبت:۱۳%
 
۱۲.۲۲ | ۱۲.۲۲
تصاویر