یکی از سؤال‌هایی که مشتریان هنگام خرید گوشی تلفن همراه از خود می‌پرسند این است که کدام مدل از تلفن‌های همراه بیشترین میزان خرابی را دارند. بر اساس آخرین ارزیابی‌ها، در میان گوشی‌های اندرویدی، سامسونگ بیشترین میزان خرابی را دارد. در میان گوشی‌های اپل هم، آیفون شش بیشتر از دیگر دستگاه‌ها خراب می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 July 27

مؤسسه Blancco گزارشی را از وضعیت خرابی گوشی‌های تلفن همراه در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ منتشر کرده است که نشان می‌دهد در میان گوشی‌های اندرویدی گوشی‌های سامسونگ بیشتر از باقی دستگاه‌ها خراب می‌شوند. شرکت سامسونگ در سال گذشته سعی کرده بود با عرضه نوت هشت و اس هشت خاطره بد منفجر شدن گوشی‌های خود را از ذهن مشتریان پاک کند، اما شاید درصد بالای خرابی گوشی‌هایش سبب شود مشتریان از این شرکت به سمت برندهای دیگر کشیده شوند.

دو سال قبل ۳۵ گزارشِ رسیده به سامسونگ مبنی بر انفجار گوشی گلکسی نوت هفت، این شرکت کره‌ای را مجبور کرد پس از تأیید وجود مشکل در باتری این مدل، اعلام کند که گوشی‌های نوت هفت فروخته شده به مشتریان را تعویض می‌کند.

البته اگر یک محصول خاص از نظر ایراد مورد نظر باشد، بیشترین درصد خرابی در گوشی شیائومی Redmi Y1 گزارش شده است. در سال ۲۰۱۷، ۹ درصد از این مدل گوشی‌ها خراب شده‌اند. پس از این گوشی، موتورلا جی پلاس با شش درصد و لنوو کی هشت با پنج درصد در مکان‌های بعدی قرار گرفته‌اند. نوکیا شش با چهار درصد، سامسونگ گلکسی اس ۷ با سه درصد، اس هشت با سه درصد و اس شش با دو درصد در مکان‌های بعدی قرار دارند.

مؤسسه Blancco که این آمار را منتشر کرده، حتی کوچکترین مشکل را هم در گوشی‌های مختلف به عنوان خرابی در نظر گرفته است؛ مثلاً کند شدن یک موبایل از دید این شرکت خرابی است.

در میان برندها سامسونگ با داشتن ۳۴ درصد مشکل در گوشی‌های خود در رتبه اول است و شرکت شیائومی با ۱۳ درصد، موتورلا با ۹ درصد، ال جی با هفت درصد و لنوو با شش درصد در مکان‌های بعدی قرار دارند.

در میان برندهای اندرویدی، شرکت زد تی ای با دو درصد، وان پلاس با سه درصد و هواوی با چهار درصد کمترین میزان خرابی در محصولات خود را دارند.

یکی از بیشترین گزارش‌ها درباره خرابی‌های متداول در گوشی‌های اندرویدی، به کاهش سرعت پس از مدتی و خرابی دوربین و میکروفن اشاره دارد.

در میان گوشی‌های شرکت اپل که از سیستم عامل آی او اس بهره می‌برند، آیفون شش و شش اس پلاس بیشترین آمار خرابی را دارند. آیفون شش آمار ۲۶ درصد خرابی را در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ داشته است. این محصول در سال ۲۰۱۴ عرضه شد و در سال ۲۰۱۷ پس از سه سال از عرضه بیشترین میزان خرابی را در محصولات اپل به خود اختصاص داده است.

آیفون هفت پلاس با ۹ درصد، پنج اس با شش درصد، آیفون اس ای با شش درصد، آیفون هشت پلاس با دو درصد و آیفون ۵ با دو درصد در مکان‌های بعدی قرار دارند. یکی از متداول‌ترین خرابی‌ها در گوشی‌های اپل خرابی وای فای و بلوتوث گزارش شده است.

در گوشی‌های اندرویدی به دلیل اینکه شرکت‌های بسیاری تولیدکننده هستند، و از طرفی گوشی‌های ارزان قیمت با سخت‌افزار بسیار ضعیف تولید می‌شوند، ناراضایتی از ضعیف شدن عملکرد وجود دارد. البته در میان این گوشی‌ها هم محصولات اصلی هواوی و یا وان پلاس دارای کمترین خرابی یا کاهش سرعت هستند، چرا که در آن از سخت‌افزار مناسبی استفاده شده است.

در میان گوشی‌های اندرویدی سامسونگ سخت‌افزار مناسبی برای گوشی‌های اصلی خود استفاده می‌کند، ولی تیراژ بسیار بالا می‌تواند یکی از دلایل افزایش اشتباه در تولید و احتمال خرابی باشد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۲.۲۲°
بیشینه:۱۲.۲۲°
وضعيت:تمام ابري
سرعت باد:۵.۱۴ km/h
رطوبت:۲۶%
 
۱۲.۲۲ | ۱۲.۲۲
تصاویر