سازمان‌های امنیتی آمریکا و بریتانیا می‌گویند هکرهای مورد حمایت دولت روسیه فعالانه به دنبال ربودن و هک کردن سخت‌افزارهای ضروری اینترنت هستند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 17

 

مرکز امنیت سایبری ملی بریتانیا در کنار پلیس فدرال و وزارت کشور آمریکا با انتشار هشداری مشترک در قبال این کارزار بین‌المللی روسیه شیوه‌هایی را شرح داده‌اند که این هکرها برای تحت کنترل درآوردن تجهیزات شبکه انتقال داده‌ها به کار می‌برند.

براساس این هشدار روسیه می‌تواند با کنترل این سخت‌افزارها حملات آتی خود را پیش ببرد.

ضعف ساده
راب جویس، از مقام‌های ناظر بر امنیت سایبری در کاخ سفید، در یک کنفرانس خبری گفت آمریکا و متحدانش با "اطمینان بالایی" معتقدند روسیه پشت این کارزار گسترده است.

به گفته این مقام آمریکایی اطلاعات جمع‌آوری شده توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و بریتانیا نشان می‌دهد میلیون‌ها دستگاه انتقال داده در شبکه اینترنت در سراسر جهان هدف این حملات قرار گرفته‌اند.

آقای جویس افزود از دستگاه‎های هک شده برای رصد اطلاعات درحال عبور استفاده می‌شود.

براین اساس هکرها به دنبال عبور از فایروال‌ها و سیستم‌های دیگری بوده‌اند که سازمان‌ها برای شناسایی حملات سایبری استفاده می‌کردند.

به گفته این مقام آمریکایی بسیاری از این سازمان‌ها گاهی ما‌ه‌ها هدف حمله قرار می‌گرفتند چرا که هکرها در تلاش برای سرقت اطلاعات ارزشمند مربوط تجارت، دارایی‌های معنوی، و یا مشتریان آنها بوده‌اند.

آقای جویس به خبرنگاران گفت ما در برابر حملات سایبری، چه از سوی روسیه و چه سایر کشورها، واکنش نشان می‌دهیم.

کیاران مارتین، رییس مرکز امنیت سایبری ملی بریتانیا نیز گفته است این هشدار مشترک نقطه عطفی تازه است چرا که اولین بار است که آمریکا و بریتانیا در خصوص چگونگی مقابله با این حملات بیانیه‌ای مشترک صادر کرده‌اند.

به گفته آقای مارتین بسیاری از شیوه‌های به کار رفته توسط روسیه با سوءاستفاده از ضعف‌های ساده در سیستم‌های شبکه‌ای ممکن شده است.

هدف اساسی این حملات اغلب شرکت‌های خدمات رسان اینترنتی یا آی‌اس‌پی‌هایی بوده‌اند که به زیرساخت‌های اساسی کشورها، سازمان‌های دولتی و شرکت‌های بزرگ خدمات می‌دادند.

در هشدار مشترک دو کشور همچنین شیوه‌های حملات، نشانه‌های به جا مانده بر سخت‌افزارهای هک شده و چگونگی تغییر شبکه بعد از هک شدن شرح داده شده است.

آمریکا و بریتانیا درعین‌حال راه‌هایی به شرکت‌ها پیشنهاد کرده‌اند که می‌توانند از طریق آنها سیستم‌های خود را درست پیکربندی کنند و ضعف‌های آنها را از میان ببرند.

به گفته او نکته مهم این است که آیا روسیه از این توانایی خود برای تخریب بهره می‌برد و یا اینکه عملا به نوعی توانایی بازدارنده مثل قدرت تسلیحات هسته‌ای در جنگ سرد تبدیل خواهد شد چرا که بریتانیا و آمریکا عملیات مشابهی را نیز در روسیه انجام می‌دهند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۶۲°
وضعيت:صاف
سرعت باد:۲.۰۶ km/h
رطوبت:۱۰%
 
۱۲.۶۲ | ۱۲.۶۲
تصاویر