الون ماسک در حساب کاربری توییتری خود خبر از تست جدید سرعت هایپرلوپ با نصف سرعت صوت داد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 11

 

به نقل از سی.ان.بی.سی، "الون ماسک"، میلیاردر خارق‌العاده حوزه فناوری در حساب توییتر خود اعلام کرد که آزمایش سرعت بعدی هایپرلوپ که یک رکورد به حساب خواهد آمد، به زودی انجام خواهد گرفت.

وی گفت: هدف آزمایش این است که هایپرلوپ سعی کند در مسیر حدود 1.2 کیلومتری به سرعت نیمی از سرعت صوت برسد.

وی در ادامه اظهار داشت که قطار در این آزمایش می‌تواند از بین برود.

وی افزود: به هر حال این آزمایش هیجان‌انگیز خواهد بود.

این اولین بار نیست که این غول فناوری ادعاهای عجیب و غریب در توییتر مطرح می‌کند و معمولا رسانه‌ها و طرفدارانش با شور و شوق زیادی واکنش نشان می‌دهند.

واکنش‌ها شامل ترکیبی از حمایت از پروژه‌های بلندپروازانه "ماسک" و همچنین شک و تردید در توانایی وی برای تحقق وعده‌های خود است.

هایپرلوپ "الون ماسک" برای اولین بار در سال 2013 معرفی شد و از آن زمان مشخص نشده است که این پروژه در کدام یک از شرکت‌هایش طبقه‌بندی شده است و آیا "ماسک" به طور فعال در این پروژه دخیل است یا خیر. اگر چه به نظر می‌رسد که این توییت‌ها نشان‌دهنده مشارکت فعال وی می‌باشد.

"ماسک" با مسائلی همچون رقابت رو به رشد در حمل و نقل هایپرلوپ روبرو شده است. یکی از مهم‌ترین رقبای وی، "ریچارد برانسون" است که قصد دارد تا در هندوستان یک هایپرلوپ ایجاد کند و یک استارتاپ کانادایی موسوم به "TransPod" نیز با یک طرح ارزان‌تر از سیستم حمل و نقل با سرعت بالا، یکی دیگر از رقبای اوست.

در ماه دسامبر گذشته، هایپرلوپ "برانسون" موسوم به "Hyperloop One" با سرعت خیره‌کننده 386 کیلومتر بر ساعت، رکورد سرعت هایپرلوپ را شکست و هنوز هم آن را در اختیار دارد.

اگر ادعای "ماسک" درست باشد، این رکورد با سرعت حدود 613 کیلومتر در ساعت(نصف سرعت صوت) خواهد شکست.

"ماسک" به دنبال مجوز برای ساخت تونل مورد نیاز برای قطار فوق‌العاده سریع خود است. وی در ماه ژوئیه سال 2017 اعلام کرد که تایید کلامی را در سطح فدرال گرفته است تا تونل هایپرلوپ را بین نیویورک و واشنگتن حفر کند.

وی همچنین اجازه حفر تونل را در کالیفرنیا و بالتیمور دریافت کرده است و در حال بحث در مورد حفر تونل در لس‌آنجلس و شیکاگو است.

در فوریه سال 2018، شرکت "بورینگ" نیز اعلام کرد که از دولت برای حفر یک تونل در واشنگتن مجوز گرفته است.

به نظر می‌رسد "ماسک" در راه رسیدن به هدف خود در حمل و نقل پر سرعت جدی است.

 

منبع: ایسنا

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۲.۲۲°
بیشینه:۱۲.۲۲°
وضعيت:نيمه ابري
سرعت باد:۶.۱۷ km/h
رطوبت:۲۰%
 
۱۲.۲۲ | ۱۲.۲۲
تصاویر