کد خبر: ۹۸۷
▪️گوگل در اطلاعیه ای اعلام کرد که پشتیبانی از سرویس URL Shortener محبوب خود بنام goo.gl را پس از 8 سال استفاده بازنشسته کرده و پشتیبانی از آن متوقف شده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 10

 

از 10 روز دیگر هم تنها کاربران قدیمی می توانند به استفاده از این سرویس به مدت یک سال ادامه دهند و بعد از آن این سرویس بطور کامل متوقف میشود. (البته لینکهایی که قبلا ساخته شده اند همچنان کار خواهند کرد.)


گوگل بجای goo.gl سرویس جدید Firebase را با قابلیتهای بسیار زیاد معرفی کرده است. گوگل در سال 2014 شرکت Firebase را خرید و حالا آنرا جایگزین goo.gl کرده است.


سرویس Firebase در گوگل به شما این قابلیت را می دهد که Mobile App بسازید بدون اینکه Server داشته باشید و حتی بدون اینکه در سمت Server نیاز به برنامه نویسی داشته باشید!


این سرویس گوگل می تواند یک تحول و جهش بزرگ در دنیای Mobile App باشد. شما می توانید اطلاعات کاربران نرم افزار خود را در دیتابیسی که Firebase در اختیار شما می گذارد قرار دهید. سرویس های Authentication متنوع را در اختیار شما قرار می دهد.


همچنین قابلیت های Cloud Messaging در اختیار شما و کاربران نرم افزارتان قرار می دهد. از همه مهمتر به شما Cloud Storage می دهد که توسط کاربرانتان هم قابل استفاده است.

 

در کنار اینها می توانید از قابلیت پیشرفته Analytics گوگل هم بهره ببرید. همچنین برای تست نرم افزارهایتان می توانید از Firebase Test Lab استفاده کنید. طبعا قابلیت Crash reporting نیز در دل این سرویس برای شما گنجانده شده است.
این سرویس دارای پلن های رایگان و پولی است.


منبع:کانال پینگ

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :