احتمالاً نام درگاه پرداخت اینترنتی را اغلب در موارد خرید اینترنتی زیاد شنیده‌اید و شاید بارها از آن استفاده کرده باشید یا به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از استفاه از آن خودداری کرده باشید. ما در این مقاله یک بار برای همیشه شما را با درگاه اینترنتی، ویژگی‌ها و کابردهای آن آشنا خواهیم کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - 2018 April 03

در واقع درگاه یا همان پورتال صفحه وب واسطی است که می‌تواند خرید یا جستوجوی اینترنتی، دسترسی به حساب بانکی و انجام عملیات ها‌ی بانکی و یا بروز‌رسانی سخت افرازی  را از طریق درگاه واحدی که برای کاربر ایجاد می‌کند، برآورده سازد.

درگاه‌های اینترنتی از ابتدا تا کنون تغییرات زیادی کرده‌اند.Yahoo و Excite از اولین درگاه‌های اینترنتی بودند که صفحه واسط شخصی را برای دسترسی به مجموعه داده های توضیع شده در سراسر سازمان در اختیار کاربر قرار می‌دادند.

نسل دوم درگاه‌ها تفاوت‌های اساسی با نسل اول داشتند. این درگاه‌ها امکان همکاری کاربران را فراهم می‌کردند. نسل سوم درگاه‌ها با هدف تجارت الکترونیک بوجود آمدند. کارمندان، تهیه کنندگان، تولیدکنندگان و مشتریان از این درگاه‌ها به عنوان واسط ارتباطی استفاده می‌کنند. اما منحصر‌ به فرد‌ترین ویژگی این درگاه‌ها که آن‌ها را پرطرفدار کرده امکان ارتباط بین نرم‌افزار هاست. به بیان ساده تر دلیل استفاده گسترده این درگاه‌ها موارد زیر می‌باشد:

تجمع اطلاعات
دریچه ورود منحصر‌بفرد
در دسترس بودن اداره‌ها
هدفدار بودن داده‌ها

اما کاربرد غیرتخصصی این درگا‌ه‌ها که اکثر ما روزانه با آن سروکار داریم پرداخت های اینترنتی یا مجازی است که هزینه یک کالا یا خدمات را به‌صورت مجازی یا غیرحضوری از طریق دارندگان کارت های بانکی عضو شتاب پرداخت می‌کنیم و اطلاعاتی از قبیل شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضا و کد cvv2 را لازم داریم.

اگر شما صاحب یک وبسایت خدماتی یا یک فروشگاه اینترنتی هستید حتما باید امکان پرداخت آنلاین ارئه دهید و مزیت پرداخت آنلاین را فراهم کنید چرا که ممکن است افراد به سایت شما مراجعه کنند اما به دلیل نداشتن امکان مراجعه ی حضوری از خرید منصرف شوند. قطعا دریافت و پرداخت وجه مهم‌ترین فرایند مالی بین خریدار و فروشنده در کسب و کارها‌ی آنلاین است. این فرایند باید در یک بستر امن، راحت و قابل پیگیری انجام شود .مدیر یک فروشگاه اینترنتی یا سایت تجاری برای این کار چندین راه پیش‌ رو دارد. اما بهترین راه کدام است؟

می‌توان با اطمینان گفت شناخته شده‌ترین و متداول‌ترین راه آن است که یا با درگاه پرداخت آنلاین یک بانک قرارداد مستقیم ببندد و یا از یک شرکت واسط خدمات درگاه پرداخت استفاده کند. لازم به ذکر است که قرارداد مستقیم با بانک به دلیل فرایند اداری پیچیده برای کسب و کارهای آنلاین مناسب نیست و یا لازم است یک فروشگاه اینترنتی با چندین بانک قرارداد ببندد که قطعاً راه بهینه‌ای نیست به همین دلیل ما شرکت‌های واسط از پیشنهاد می‌‌کنیم.

صاحبان یک فروشگاه یا سایت تجاری توسط یک درگاه پرداخت می‌توانند فروشگاه خود را به درگاه‌‍های پرداخت وصل نموده و مبلغ ارائه محصولات و خدمات به فرد را از این طریق ازخریداران دریافت کند. مبلغ تراکنش‌های انجام شده بصورت آنی از حساب خریدار کسر شده و یک روز پس از انجام تراکنش به حساب پذیرندگان واریز می‌گردد. کلیه کارت های عضو شتاب عملکرد یکسانی برای درگاه‌های پرداخت مختلف دارند.



چرا باید از درگاه پرداخت واسط اینترنتی استفاده کنیم؟

فعالسازی در کمتر از چند دقیقه
عدم نیاز به مجوز کسب و کار
تسویه حساب روزانه به دو صورت پایا و کارت به کارت


ارائه صفحه شخصی پرداخت
دکمه پرداخت
ارائه لینک پرداخت
ارائه درگاه پرداخت واسط
ارائه درگاه پرداخت مستقیم
نصب آسان درگاه پرداخت اینترنتی
پشتیبانی

سایر خمات ارائه شده توسط این درگاه‌ها

امکان انجام تراکنش‌های خرید، پرداخت قبوض، شارژ آنی سیمکارت تلفن همراه، امکان انجام دادن پرداخت قبوض به صورت گروهی
سامانه گزارشگیری آنلاین
امکان ارائه وب سرویس نمایش گزارش تراکنش ها بصورت آنلاین
امکان انجام عملیات خرید با شناسه اختصاصی
امکان پیاده سازی آسان و سریع در انواع محیط های مدیریت محتوای تحت (cms)
امکان پیاده سازی در محیط ها‌ی ( java و net)
امکان استفاده از درگاه امن بصورت رمزنگاری شده
ثبت نام و رهگیری و دریافت درگاه بعد از ۲۴ ساعت

قطعا انتخاب درگاه اینترنتی مناسب کار آسانی نیست و نیاز  به دقت بالایی دارد زیرا پرداخت‌ها‌ی مالی حساب شما از طریق درگاه‌ها صورت می‌گیرد و تضمین این تراکنش‌ها قطعا کار آسانی نیست؛ پس باید همه‌ی وجوه و مزایا در نظر گرفته شود.

منبع:1پزشک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha: