کد خبر: ۹۲۹
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سمنان از این استان به عنوان استان کاروانسراها نام برد و گفت: سمنان از نظر تعداد، بیشترین کاروانسراهای تاریخی را در کشور به خود اختصاص داده است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 March 15


محمد جهانشاهی با بیان این‌که سمنان خانه همه ایرانیان است و آماده استقبال از مسافران نوروزی هستیم، افزود: استان سمنان با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان و برنامه‌های پیش‌بینی شده، آماده استقبال شایسته از مسافران نوروزی است.

وی افزود: سمنان، استان کاروانسراهاست و بیشترین تعداد کاروانسراهای کشور در این استان قرار دارند، بسیاری از این کاروانسراها از کنار جاده قابل مشاهده‌اند و مسافران نوروزی می‌توانند در تعدادی از این کاروانسراها اقامت نیز داشته باشند 

وی با اشاره به برپایی نوروزگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی در نقاط مختلف استان، گفت: بیش از 1050 دقیقه برنامه آئینی و فرهنگی برای افزایش نشاط اجتماعی و استقبال از مسافران نوروزی در این استان اجرا می‌شود.

جهانشاهی با اشاره به ارسال پیامک خوشامدگویی به مسافران نوروزی به محض ورود به استان سمنان، گفت: در این پیامک لینک اپلیکیشن معرفی جاذبه‌های استان و سایر اطلاعات مورد نیاز گردشگران، ارسال می‌شود.

وی به ارائه خودرو به مسافرانی که در استان اقامت دارند نیز اشاره کرد و گفت: این خودرو بر اساس قرعه کشی به مسافران اقامت کننده در واحدهای اقامتی دارای مجوز که زیر نظر این اداره کل فعالیت دارند، هدیه داده می‌شود .

جهانشاهی با اشاره به قابلیت‌های استان سمنان در بخش‌های تاریخی و طبیعی گفت: بخش مهمی از جغرافیای تاریخی کشور در استان سمنان قرار دارد و این استان سرشار از منابع و ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی است.

جهانشاهی به ظرفیت بالای صنایع‌دستی استان سمنان اشاره کرد و گفت: سفال و سرامیک این استان شهرت بالایی دارد و بیش از 4500 هنرمند در 52 رشته صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، سفر به استان سمنان و اقامت در شهرهای این استان را به مسافران نوروزی پیشنهاد داد.

از جاده‌های استان سمنان به دلیل قرار داشتن در مسیر عبور زائران حرم رضوی، هر ساله میلیون‌ها مسافر و زائر عبور می‌کنند.

این استان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی شناسایی شده است و بیش از 700 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است .

منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آب و هوا
كمينه:۲۰.۵۴°
بیشینه:۲۰.۵۴°
وضعيت:صاف
سرعت باد:۰ km/h
رطوبت:۳۱%
 
۲۰.۵۴ | ۲۰.۵۴
تصاویر