«ذخیره کردن هر چیز» (Store Everything) و «تحلیل هر چیز» (Analyze Everything) از اصطلاحات رایج در حوزه‌ی IT است که باعث می‌شود شرکت‌ها دریایی از داده‌ها ایجاد کرده و از نرم‌افزارهای تحلیلی استفاده کنند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 March 13

اما سؤال اساسی این است که کسب و کار از این پروژه‌ها چه نوع استفاده‌ای خواهد کرد و چگونه کسب و کار از از تحلیل داده‌ها منتفع شده و مسیر خود را پیدا می‌کند؟

مدیر تیم تحلیل داده Gartner به چند مثال خوب اشاره می‌کند:

 تحلیل داده‌ها برای تولید انبوه محصولات مطابق نیاز و سلیقه ی مشتری

 تحلیل داده‌ها برای آن‌که داده‌ها در اختیار مشتری قرار گیرند

 تحلیل داده‌ها برای تغییر رفتار مشتری 

 تحلیل داده‌ها برای افزایش رضایت شغلی

 تحلیل داده‌ها برای یافتن کسب و کارهای جدید

 تحلیل داده‌ها جهت بهبود خدمات ارایه شده به مشتری

 تحلیل داده‌ها جهت شناسایی رفتار رقبا

 تحلیل داده‌ها جهت شناسایی بازار محتوا

 تحلیل داده‌ها جهت شناسایی فرصت های جدید 

 تحلیل داده‌ها جهت مواجهه و مقابله با تهدیدات

 تحلیل داده‌ها جهت آمادگی با مسائل پیش بینی نشده 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :