در حاشیه نمایشگاه خودرو ژنو با رای خبرنگاران و کارشناسان خودرو در اروپا، اتومبیل ایکس‌سی ۴۰ توانست مقام خودرو سال اروپا را کسب کند. این برای اولین بار است که ولوو توانسته است این مقام را به دست آورد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 March 09

دلایلی که سبب شده این خودرو به این عنوان دست پیدا کند ایمنی بالا این محصول در کنار امکاناتش با توجه قیمت بوده است. البته کراس اوور بودن این خودرو هم در انتخاب داوران بی‌تاثیر نبوده است.

برای انتخاب خودروی سال اروپا ۶۰ خبرنگار از ۲۳ کشور اروپایی نظر داده‌اند و بر اساس مواردی مانند طراحی، راحتی، ایمنی، هزینه نگهداری، هندلینگ، عملکرد، کاربرد روزمره، سازگاری با استانداردهای زیست محیطی، رضایت راننده و قیمت به هفت کاندیدای نهایی امتیاز داده شد.

هر کدام از این خبرنگاران ۲۵ امتیاز سهم داشتند. این افراد می‌توانستند این امتیاز را بین خودروهای منتخب پخش کنند، البته حداکثر امتیاز در نظر گرفته شده برای یک مدل، نباید بیش از ۱۰ باشد. نتایج رای گیری یک روز قبل ازشروع به کار نمایشگاه خودروی ژنو در مراسمی اعلام شد.

امسال پس از ولوو ایکس سی ۴۰ بترتیب هاچ بک اسپانیایی سئات ایبیزا با ۲۴۲ رای در جایگاه دوم، بی‌ام و سری پنج با امتیاز ۲۲۶ رای در مکان سوم ،کیا استینگر با ۲۰۴ رای، سیتروئن C3 ایرکراس با ۱۷۱، آئودی A8 با ۱۶۹و آلفارومئو با ۱۶۳ رای به ترتیب در مکان‌های چهارم تا هفتم قرار گرفتند.

ایکس سی ۴۰ کوچک‌ترین کراس اوور ولوو محسوب می‌شود. این محصول در بازار جهانی با مرسدس بنز GLA و آئودی Q3 رقابت می‌کند. این خودرو ۳۵ هزار دلار قیمت دارد. مدل پایه این خودرو یک موتور چهار سیلندر دو لیتری توربو شارژدار با توان ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتون متر گشتاور دارد . نسخه قوی‌تر این خودرو نیز موتور چهار سیلندر مجهز به توربو با حجم دو لیتری دارد که می‌تواند ۲۴۸ اسب بخار و گشتاوری ۳۵۰ نیوتون متری را تولید کند.

این اتومبیل دارای امکاناتی از جمله ترمز خودکار با تشخیص عابران پیاده و حیوانات، سیستم پارک اتوماتیک، سیستم رانندگی نیمه خودکار، کروز کنترل تطبیقی و سیستم کمک به رانندگی بین خطوط است.

در سال ۲۰۱۷ خودرو پژو ۳۰۰۸ توانسته بود عنوان خودرو سال اروپا را کسب کند. این خودرو یک کراس اوور محسوب می‌شود حالا در سال ۲۰۱۸ هم یک کراس اوور توانسته چنین عنوانی را به دست آورد. به نظر می‌رسد در بازار اروپا علاقه به خودروهای کراس اوور در حال افزایش است.

خودروهای کراس اوور محصولات شبه شاسی بلندی هستند که روی پلت فرم خودروهای سواری توسعه پیدا کرده‌اند و برخی خصوصیات خودروهای سواری و برخی خصوصیات خودروهای شاسی بلند را دارند.

مصرف این خودرو ها مانند خودروهای شاسی بلند زیاد نیست اما توانایی آف رود این خودروها را هم ندارند. شباهت خودروهای سواری و کراس اوور را می‌توان در مواردی مانند طراحی زیباتر و راحتی بیشتر در داخل کابین، مصرف سوخت مناسب‌تر و نزدیک به خودروهای سواری دانست.

این خودروها همچنین دارای برخی خصوصیات خودروهای شاسی بلند مانند قابلیت اضافه شدن ردیف سوم صندلی و قابلیت تا شدن صندلی‌های ردیف عقب به منظور افزایش فضای بار هستند. البته معمولا ارتفاع این خودرو ها کمتر از خودروهای شاسی بلند است و مانند خودروهای شاسی بلند دارای شاسی مستقل هم نیستند.
برچسب: ولوو ، اروپا ، Volvo XC40
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
فیلم
آب و هوا
كمينه:۱۲.۲۲°
بیشینه:۱۲.۲۲°
وضعيت:تمام ابري
سرعت باد:۶.۱۷ km/h
رطوبت:۲۵%
 
۱۲.۲۲ | ۱۲.۲۲
تصاویر