اینترنت فضایی شگفت‌انگیز برای خلاقیت، گپ با دوستان، و یافتن چیزهای سرگرم‌کننده است.شما زمان زیادی را در اینترنت می‌گذرانید، برای همین مهم است که در فضایی امن از آن زمان لذت ببرید، و شاد باشید.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - 2018 February 28

دوستی‌های اینترنتی
کار درست این است که دنیای مجازی را چون امتدادی از دنیای واقعی در نظر بگیرید. دوستانتان را در کارها شریک کنید. بیرون ماندن از بازی‌ها و گفت‌وگوهای اینترنتی همان اندازه ناراحت‌کننده است که بیرون ماندن از بازی‌ها و گفت‌وگوهای حضوری. کلمه‌هایتان را با دقت انتخاب کنید، چون دیگران ممکن است نوشته‌های شما را اشتباه تعبیر کنند. شاید بهتر باشد که بعضی گفت‌وگوهای مهم، مانند حل‌وفصل اختلافات، را بگذارید برای ملاقات رو در رو.

رعایت احترام
در شبکه‌های اجتماعی به دوستانتان احترام بگذارید. اگر عکسی از آن‌ها هست که شاید مایه خجالتشان بشود، پیش از انتشارش در فضای مجازی از آن‌ها اجازه بگیرید - و اگر کسی از شما خواست عکسی را پاک بکنید، بلافاصله به خواستشان عمل کنید. پیش از این‌که چیزی بنویسید همیشه به تاثیر آن بر دیگران فکر کنید. این‌که دیگران چه چیزهایی درباره شما می‌نویسند قطعا برایتان اهمیت دارد - برای همین احترام دیگران را رعایت کنید.

حواستان به رد پایتان در اینترنت باشد
هر بار که وارد فضای مجازی می‌شوید، رد پای دیجیتالی از شما به جا می‌ماند که به دیگران نشان می‌دهد کجا بوده‌اید و چه کارهایی کرده‌اید. با این‌که گذاشتن عکس و ویدیو در اینترنت می‌تواند برای دوستان جذاب باشد و خلاقیت شما را نشان بدهد، هرگز فراموش نکنید که انتشار عکس و فایل در اینترنت به این معنی است که احتمالا برای همیشه آنجا خواهد ماند. خلاصه این‌که اگر ترجیح می‌دهید مادربزرگتان چیزی را نبیند، بهتر است در اینترنت نگذارید.

به مطالبی که منتشر می‌کنید فکر کنید
شبکه‌های اجتماعی و برخی وبسایت‌ها محل مناسبی برای ابراز عقیده اند. اما همیشه این خطر هست که شما در لحظه حرفی بزنید یا چیزی بنویسید که بعدا باعث پشیمانی شود. سعی کنید نظرتان را به صورت مثبت یا خنثی بیان کنید. این شیوه ابراز نظر تاثیر بیشتری می‌گذارد و قاعدتا نباید باعث ناراحتی کسی بشود. وقتی پاسخ صحبت‌های کسی را می‌دهید، همیشه یادتان باشد که در طرف دیگر هم انسانی نشسته که مثل خودتان احساس دارد.

طرفتان را بشناسید
خیلی‌ها فقط با کسانی در اینترنت بازی می‌کنند و گپ می‌زنند که شخصا می‌شناسند. این کار عاقلانه‌ای است. اما اگر با غریبه‌ها برخورد کردید، بهتر است مانند دنیای واقعی احتیاط پیشه کنید. مردم ممکن است درباره هویت خود دروغ بگویند، برای همین حواستان به اطلاعاتی که از خودتان به آن‌ها می‌دهید باشد. وارد جزئیات نشوید و اگر احساس می‌کنید که کسی دنبال اطلاعات شخصی است، تماس را قطع کنید و به بزرگترهای مورد اطمینان خبر بدهید. هیچ وقت با کسی که صرفا در دنیای مجازی می‌شناسید قرار ملاقات نگذارید.

از هویت خود محافظت کنید
هنگام استفاده از اینترنت هرگز اطلاعات شخصی خود مثل شماره تلفن، نشانی منزل یا مدرسه محل تحصیل را به دیگران ندهید. این مساله خیلی مهم است. اگر از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، تنظیمات مربوط به حریم خصوصی را بررسی کنید و مطمئن شوید که فقط دوستانتان به محتوای شما دسترسی دارند.

زندگی واقعی همیشه این شکلی نیست
عکس و نوشته می‌تواند تصویر نادقیقی از زندگی واقعی نشان دهد. اندکی تامل کنید - ما معمولا قشنگترین و شادترین عکس‌هایمان را انتخاب می‌کنیم (کمتر می‌شود از کمک به مادر در خرید خانه یا یک جوش گنده عکسی ببینید). تصاویر زندگی (با دقت دستچین‌شده) بی‌نقص دیگران می‌تواند شما را افسرده کند، اما کلیت داستان معمولا چیز دیگری است.

توازن را حفظ کنید
اینترنت فضایی عالی برای بازی، یادگیری و به اشتراک گذاردن است. اما اگر بیش از اندازه برایش وقت می‌گذارید، یا به جای این‌که کارهای جذاب واقعی انجام دهید به اینترنت فکر می‌کنید، شاید وقتش باشد که اندکی فاصله بگیرید. کلی کار دیگر می‌شود کرد. عمل درست حفظ توازن است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :